نتایج اولیه کنکور جمعه اعلام می‌شود

کد خبر: 1239031

رتبه داوطلبان و فرایند آماده شدن برای انتخاب رشته در روز جمعه اعلام خواهد شد.

نتایج اولیه کنکور جمعه اعلام می‌شود

 رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نمره کل داوطلبان آزمون سراسری روز جمعه ۲۷ مرداد ماه اعلام خواهد شد.

«عبدالرسول پورعباس» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ابتدای این نشست بیان کرد: آزمون سراسری ۱۴۰۲ از آزمون‌های پیچیده، سنگین و همراه با تغییرات عمده بود. از ابتدای سال بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و اینکه آخر شهریور موظف به اطلاع‌رسانی هستیم پیش رفتیم و در خصوص دو نوبت آزمون سراسری تیر و دی ماه خبر دادیم.

پورعباس اضافه کرد: نمره کل داوطلبان روز جمعه ۲۷ مرداد ماه اعلام خواهد شد. ۴۰ درصد سوابق تحصیلی به شکل قطعی در نتیجه اثر داشته و این امر برای اولین بار رخ داد. با توجه به تنوع سوابق تحصیلی که از سال ۸۴ دیپلم‌های مختلف، پیش دانشگاهی، نظام ۶_۳_۳ و… وجود داشته در حدود ۱۰ جلسه کارشناسی به ساختاری مشترک رسیدیم و بر مبنای آن کار را دنبال کردیم و چند نوبت بیشتر کنترل انجام دادیم و ۱۵ روز از زمان طبیعی اعلام نتایج عقب افتادیم اما ارزشش را داشت به دو دلیل؛ داوطلبان فرصت بازنگری در مورد نمرات خود و سوابق را داشتند که چند روز هم این فرصت داده شده طول کشید. برای ما و داوطلبان فرصت خوبی بود تا مطمئن شویم کار را درست پیش می‌بریم. ستاد مشترکی بین ما و آموزش و پرورش برای همین امر تشکیل شد.

پورعباس گفت: دو آزمون سراسری به فاصله ۶ ماه برگزار شد و بخشی از نمرات برتر از آزمون دی ماه و برخی از آزمون تیرماه حاصل شده است. کارنامه اولیه نمره تراز کنکور را شامل می‌شود و برای داوطلبی که هر دو نوبت در یک گروه آزمایشی شرکت کرده باشد بیشترین نمره لحاظ شده است.

رئیس سازمان سنجش افزود: داوطلبانی که در دو گروه شرکت کرده بودند باید برای رتبه دهی رشته مورد نظر خود را اعلام می‌کردند. داوطلبانی که اولویت خود را اعلام نکردند و در دو گروه آزمایشی در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند بر مبنای آزمون تیرماه نتیجه آن‌ها را لحاظ می‌کنیم. ظاهرا البته کسی باقی نمانده و همه اعلام کرده‌اند خواهان کدام نتیجه و رشته اند.

او گفت: جمعه ۲۷ مردادماه که نتایج نهایی اعلام می‌شود و دفترچه انتخاب رشته نیز منتشر خواهد شد و تا هفته بعد انتخاب رشته کامل می‌شود. تفاوت امسال با سال‌های قبل این است که نیمه مهرماه نتیجه نهایی انتخاب رشته افراد نیز اعلام می‌شود. دانشگاه فرهنگیان نیز امسال ۳۰ هزار و ۴ نفر ظرفیت دارد و باید فرصتی برای آن‌ها نیز مدنظر قرار داد تا فرایند جذب را طی کنند و دانشگاه‌ها نیمه دوم مهرماه پذیرای ورودی‌های جدید دانشگاه‌ها می‌شوند.

او در مورد تقلب ها و تجهیزات تقلب در کنکور سراسری اخیر با تاکید به ماده ۱۱ و مسیر قانونی پیگیری آن گفت: در نوبت دی ماه ۶۹ نفر و در تیر ماه ۳۰۵ نفر با تجهیزات پیش از آزمون شناسایی شدند. ۴۰ نفر در جلسه با تجهیزات شناسایی شدند اما خوشبختانه در این دوره تقلب شبکه ای نداشتیم.

در ادامه " علی صدر" معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ گفت: امسال در رشته های پزشکی و دندانپزشکی ظرفیت موجود ۱۳ هزار و ۱۶۱ نفر است، دانشگاه فرهنگیان نیز ۳۰ هزار و ۴ نفر پذیرش خواهد کرد.

او افزود: در بخش با آزمون کنکور سراسری به تفکیک ۵ گروه آزمایشی ۵۶ هزار و ۴۹۵ در رشته ریاضی فیزیک،  ۵۸ هزار و ۷۷۴ نفر در رشته علوم تجربی و ۵۱ هزار و ۳۹۴ نفر در رشته علوم انسانی، در رشته هنر ۶ هزار و ۲۵۱ نفر و در رشته زبان های خارجی نیز ۴ هزار و ۲۷۸ نفر شرکت کردند./ ایلنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد