سهمیه بنزین | واریز سهمیه بنزین | سهمیه بنزین امشب

سهمیه بنزین جدید برای مردم در روز سه شنبه | خبر مهم دولت درباره سهمیه بنزین مهر ماه

کد خبر: 1315204

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، علی اصغر نخعی راد درباره گرانی قیمت بنزین تاکید کرد که در سال جاری خبری از گران شدن سهمیه بنزین نیست .در ادامه صحبت هایش گفت:برای سال آینده لفزلیش قیمتی بین ۱۵ تا ۲۰ خواهیم داشت.

سهمیه بنزین جدید برای مردم در روز سه شنبه | خبر مهم دولت درباره سهمیه بنزین مهر ماه

سهمیه بنزین سال آینده گران می شود.

وی در ادامه صحبت های خود در مورد افزایش قیمت بنزین بیان کرد:مردم نباید نگران افزایش قیمت بنزین باشند و این اتفاق تا پایان سال رخ نخواهد داد.

این نماینده مردم مشهد در مجلس دوازدهم در ادامه افزود: برای سال آینده نیز قیمت بنزین بین 15 تا 20 درصد افزایش خواهد داشت، یعنی مجلس با عددی بیش از این موافقت نمی کند.

وی ادامه داد: در واقع می توان هر سال 15 درصد قیمت بنزین را افزایش داد که دقیقا زیر نرخ تورم باشد به این ترتیب افزایش بنزین اثر تورمی به همراه نمی‌ آورد.

نخعی راد خطاب به اقشار مختلف مردم گفت: مردم نگران اظهار نظر برخی مدیران نباشند. بعضی از این افراد فقط نگرانی را القا می کنند. مطمئن باشید که افزایش نرخ بنزین به حدی است که هیچ اثر تورمی ندارد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، راهکارهایی مانند واریز سهمیه بنزین برای افراد را در کاهش مصرف بنزین موثر نداست و ادامه داد: دولت باید به مردم بگوید اگر در مصرف بنزین صرفه جویی کنند، متناسب با آن، به آن‌ها پاداش خواهد داد و مقدار صرفه جویی شده شان، به آن‌ها برگردانده خواهد شد و وارد خزانه شخصی شان می‌شود. ما نباید یک طرفه، تنها برای مردم وظیفه‌ای درنظر بگیریم.

وی با بیان اینکه ما بهینه سازی مصرف سوخت را در هیچ جایی اجرا نمی‌کنیم، افزود: بهینه سازی مصرف سوخت می‌تواند سالانه حدود ۱۰۰میلیارد دلار به ما عایدی بدهد. مردم باید تشویق و ترغیب به همکاری شوند و نتایج آن وارد سفره شان شود. از سوی دیگر باید بخش خصوصی هم وارد کنیم، رقابت پذیری مهم است. در ساخت خودرو در کشور ما هیچ گونه رقابت پذیری نیست تا به سمت ساخت خودروی با کیفیت بهتر و مصرف بنزین کمتر حرکت کنند؛ بنابراین ما باید اول حتما نفع مردم و شرایط اقتصادی مردم را بینیم. اگر این کار را بکنیم موفقیم. مردم اگر ببینند ما برای آن‌ها گام برداشتیم، مطمئنا آن‌ها همکاری می‌کنند و به میدان می‌آیند و کمک می‌کنند. در غیر این صورت، هیچ تصمیم ملی پیش نخواهد رفت و نارضایتی ایجاد می‌شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: مجلس اجازه افزایش قیمت بنزین را نمی‌دهد. در هر کاری که قرار است انجام شود، نباید اجازه داد به طبقات پایین و ضعیف جامعه خسارت وارد شود. وقتی انرژی و سوخت گران می‌شود، روی همه مسیرها تاثیر می‌گذارد. هر سیاستی که دولت می‌خواهد اجرا کند، حتما با هماهنگی مجلس و مردم خواهد بود. دولت قطعا این هماهنگی را انجام می‌دهد. اجرای این سیاستها، حتما باید به نحوی باشد که مردم احساس نکنند که زندگی گران شده و بر معیشتشان تاثیرگذاشته است. عایدات اجرای هر سیاست اصلاحی، باید بر سفره دهک‌های محروم جامعه بنشیند. اگر این مسیر را نرویم، میان مردم نارضایتی ایجاد می‌شود و اذیت می‌شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد