همسان سازی حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان در روز چهارشنبه

همسان سازی حقوق بازنشستگان در روز دوشنبه کلید خورد | واریز ۸/۳۰۰/۰۰۰ به حساب بازنشستگان در روز ۲۶ شهریور

کد خبر: 1315084

نایب رئیس مجلس در مورد قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: این قانون در بودجه مصوب و برای آن اعتبارات درنظر گرفته شده است. همچنین یک درصد مالیات بر ارزش افزوده از اول فروردین ماه دریافت شده است. البته عدم اجرای قانون تا پایان اردیبهشت ماه طبیعی است و با توجه به شرایط تا مرداد ماه قابل توجیح است اما تا امروز نمی‌دانیم چرا قانون اجرا نمی‌شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان در روز دوشنبه کلید خورد | واریز ۸/۳۰۰/۰۰۰ به حساب بازنشستگان در روز ۲۶ شهریور

حاجی بابایی نایب رئیس مجلس که در جلسه امروز ریاست مجلس را برعهده داشت در جریان تذکر نماینده ایلام گفت: تذکر خانم فلاحی تذکر واردی است چرا که ما به عنوان مجلس شورای اسلامی نمی‌دانیم سرنوشت قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان چه شده است.

حاجی بابایی گفت: این قانون در بودجه مصوب و برای آن اعتبارات درنظر گرفته شده است. همچنین یک درصد مالیات بر ارزش افزوده از اول فروردین ماه دریافت شده است. البته عدم اجرای قانون تا پایان اردیبهشت ماه طبیعی است و با توجه به شرایط تا مرداد ماه قابل توجیح است اما تا امروز نمی‌دانیم چرا قانون اجرا نمی‌شود.

نایب رئیس مجلس گفت: در حالی که قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصویب شده و ۵۰ هزار میلیارد تومان برای آن بودجه گذاشته شده است. همچنین در برنامه هفتم نسبت به این قانون تاکید شده است با این اوصاف از دولت مردان می‌خواهیم این تذکر مجلس را دریافت کنند و با سرعت و دقت این قانون مذکور را به مرحله اجرا برسانند.

بیات پرداخت یک میلیون تومان بابت متناسب سازی حقوق به بازنشستگان تأمین اجتماعی را موضوع دوم مطرح شده با دکتر عزیزی اعلام کرده و گفت: بیش از ۲۰ روز از پرداخت این مبلغ به بازنشستگان کشوری و لشکری می‌گذرد و قرار بود تا این مبلغ به بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز پرداخت شود. از نماینده تهران خواستیم که پیگیری جدی کنید.

مسئولان کانون بازنشستگان کارگری، خواستار اجرای صحیح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و تحت شمول قرار گرفتنِ حداقل‌بگیران شدند و تاکید کردند: بایستی احکام جدید بازنشستگان سریع‌تر صادر شود.

عددی که برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و صندوق فولاد در نظر گرفته شده ۵۰ هزار میلیارد تومان است

علی بابایی کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: روز گذشته جلسه‌ای با حضور روسای سه کمیسیون برگزار شد و روسای کمیسیون‌های اجتماعی، آموزش و تحقیقات و برنامه و بودجه و همچنین آقای پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند. دغدغه‌های دولت را شنیدیم و مسائل مختلفی وجود داشته است.

۱۵

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد