علل سقط جنین در ایران

کد خبر: 1315354

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با اشاره به مرگ ۸ درصد مادران جهان در پی سقط جنین، دلایل عمده سقط جنین در ایران را تشریح کرد.

علل سقط جنین در ایران

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با اشاره به مرگ ۸ درصد مادران جهان در پی سقط جنین، دلایل عمده سقط جنین در ایران را تشریح کرد.

صابر جباری، رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت عصر امروز در نشست هم‌اندیشی مجموعه‌های مردمی حامی حیات جنین اظهار کرد: 8 درصد مرگ مادران در تمام دنیا ناشی از سقط جنین است‌ و آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد سالانه 73 میلیون سقط عمدی جنین در دنیا انجام می‌شود و روزانه حدود 200 هزار قتل جنین در جهان انجام می‌شود که البته این آماری است که کشورها در وبگاه سازمان جهانی بهداشت منتشر می‌کنند بنابراین آمار واقعی بالاتر از این میزان خواهد بود. 

وی افزود: در کشور ما بیشترین دلایل سقط به ترتیب شامل نخواستن فرزند بیشتر، مشکلات اقتصادی و بدموقع بودن بارداری بوده است که عمده سقط جنین ناشی از شعارهای تنظیم خانواده و سعار یک یا دو بچه کافیست بوده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت ادامه داد: داروی شیمیایی عمده روش سقط جنین بوده و داروی گیاهی، کورتاژ و دستکاری مکانیکی از دیگر روش‌های سقط بوده است.

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت تصریح کرد: اقدامات مختلفی در قانون جوانی جمعیت انجام شده است و وزارت بهداشت تکالیفی در این زمینه دارد که از جمله آن فرهنگ سازی در خصوص تبیین حرمت سقط عمدی جنین حتی زیر 4 ماه ، اصلاح دستورالعمل‌های مرتبط، تشکیل کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین در ستاد وزارتی و دانشگاه‌ها، شناسایی پزشکان و ماماها، داروسازهای متخلف و معرفی به قوه قضاییه بوده که انجام شده است.

سقط جنین ماهانه به اندازه یک جنگ قربانی می‌گیرد

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم ماجرای سقط جنین را با جنگ غزه مقایسه کنیم باید بدانیم هر یک ماه یکبار معادل تعداد شهدای جنگ غزه، سقط جنین در کشور رخ می‌دهد.

فاطمه محمدبیگی، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست مجموعه‌های مردمی حامی حیات جنین اظهار کرد: اگر بخواهیم ماجرای سقط جنین را با جنگ غزه مقایسه کنیم باید بدانیم هر یک ماه یکبار معادل تعداد شهدای جنگ غزه، سقط جنین در کشور رخ می‌دهد.

وی افزود: برخی جریان‌ها در جهان و ایران تلاش دارند بجای قتل جنین بگویند ختم بارداری و این ادبیات را وارد گفتمان پزشکی کنند تا از سقط جنین قبح زدایی کنند. در کتاب‌های آمریکا به جای کلمه مادر از کلمه زائو استفاده می‌شود تا مقوله مادری کمرنگ شود.

محمدبیگی ادامه داد: سقط جنین یک گناه است و وقتی این حرام شرعی صورت می‌گیرد درواقع یک گناه اجتماعی صورت گرفته است.

وی گفت: 80 درصد سقط‌ها توسط خود خانواده‌ها یا در منزل و به وسیله داروهای شیمیایی انجام می‌شود و 20 درصد آن در حوزه سلامت رخ می‌دهد‌.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل سقط جنین، صندوق ذخیره حیات انسانی در کشور ما در حال ورشکسته شدن است.

وی تاکید کرد: در مجلس شورای اسلامی، در کمیسیون بهداشت و فراکسیون زنان، پذیرای پیشنهادات همه فعالان حوزه جمعیت خواهیم بود./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد