حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان امروز | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

تسویه کامل حقوق بازنشستگان تا 1 مهر | حساب بازنشستگان دورباره شارژ می شود

کد خبر: 1315206

«علی‌اکبر عیوضی»، عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان کارگری تهران، در انتقاد از تأخیر در پرداخت حقوق می‌گوید: این تأخیر طولانی نشان‌دهنده ناتوانی مدیرعامل تأمین اجتماعی و عدم درک معاونین مالی این سازمان از موضوع مستمری و وضعیت مستمری‌بگیران است. در ۴۰ سال گذشته چنین تأخیری سابقه نداشته است؛ عجیب است که خودشان جدول زمان‌بندی را اعلام می‌کنند، اما در عمل آن را فراموش می‌کنند.

تسویه کامل حقوق بازنشستگان تا 1 مهر | حساب بازنشستگان دورباره شارژ می شود

بازنشستگان کارگری در تماس با رسانه‌ها از تأخیر در پرداخت حقوق شهریور ماه خود انتقاد کردند. به گفته این بازنشستگان، مستمری افرادی که نام خانوادگی‌شان با حرف «الف» آغاز می‌شود، با ۴ روز تأخیر در تاریخ ۲۴ شهریور و برای کسانی که نام خانوادگی‌شان با حرف «ب» شروع می‌شود، در تاریخ ۲۵ شهریور پرداخت شده است. این تأخیر چهار روزه در جدول اعلامی تأمین اجتماعی بی‌سابقه به شمار می‌آید.

حقوق بازنشستگان در تماس‌های مکرر ضمن انتقاد از این تاخیر می‌گویند: تاخیر ۴ روزه نظام زندگی ما را مختل کرده و همه برنامه‌هایمان را به هم ریخته است.

«علی‌اکبر عیوضی» عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان کارگری تهران در انتقاد از این تاخیر می‌گوید: این تاخیر طولانی نشان از ناتوانی مدیرعامل تامین اجتماعی و عدم درک معاونین مالی این سازمان از بحث مستمری و وضعیت مستمری‌بگیران دارد. در ۴۰ سال گذشته این تاخیر سابقه نداشته است؛ عجیب است که خودشان جدول اعلام می‌کنند ولی در اجرا آن را به دست فراموشی می‌سپارند.

وی با بیان اینکه بازنشستگان زندگی خود را با روال پرداخت مستمری‌ها تنظیم کرده‌اند و حتی یک روز تاخیر همه مناسبات زندگی آن‌ها را به هم می‌ریزد؛ اضافه کرد: بازنشسته منبع درآمد دیگری ندارد و وقتی مستمری ماهانه با چهار روز تاخیر پرداخت می‌شود، مشکلات بسیار به وجود می‌آید؛ حتی ممکن است بازنشسته نان خالی در خانه نداشته باشد.

عیوضی ادامه داد: متاسفانه درک درستی از زندگی بازنشستگان کارگری که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها زیر خط فقر هستند، ندارند؛ حقوق بازنشستگان، حقوق نجومی نیست که اگر با چند روز تاخیر پرداخت شد، آب از آب تکان نخورد؛ ما از وزیر کار جدید درخواست داریم به این موضوع ورود کرده و جلوی بدتر شدن اوضاع را بگیرند.

پرداخت حقوق بازنشستگان برای ماه شهریور، همانند ماه‌های گذشته، از بیستم شهریور آغاز شد. مستمری گروه اول بازنشستگانی که نام خانوادگی‌ شان با حرف «الف» شروع می‌شود، در این تاریخ پرداخت شد. همچنین، مستمری گروه دوم این بازنشستگان نیز در تاریخ ۲۱ شهریور شد و مستمری گروه سوم آن‌ها در تاریخ ۲۴ شهریور پرداخت خواهد شد.

پرداخت حقوق شهریور ماه بازنشستگان تا یکم مهر و براساس حروف الفبا طبق جدول ذیل انجام خواهد شد و بازنشستگان همکار سازمان تأمین‌اجتماعی آخرین گروه از بازنشستگان خواهند بود که در روز یکم مهر ماه حقوق خود را دریافت می‌کنند:

نایب رئیس مجلس گفت: در حالی که قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصویب شده و ۵۰ هزار میلیارد تومان برای آن بودجه گذاشته شده است. همچنین در برنامه هفتم نسبت به این قانون تاکید شده است با این اوصاف از دولت مردان می‌خواهیم این تذکر مجلس را دریافت کنند و با سرعت و دقت این قانون مذکور را به مرحله اجرا برسانند.

بیات پرداخت یک میلیون تومان بابت متناسب سازی حقوق به بازنشستگان تأمین اجتماعی را موضوع دوم مطرح شده با دکتر عزیزی اعلام کرده و گفت: بیش از ۲۰ روز از پرداخت این مبلغ به بازنشستگان کشوری و لشکری می‌گذرد و قرار بود تا این مبلغ به بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز پرداخت شود. از نماینده تهران خواستیم که پیگیری جدی کنید.

مسئولان کانون بازنشستگان کارگری، خواستار اجرای صحیح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و تحت شمول قرار گرفتنِ حداقل‌بگیران شدند و تاکید کردند: بایستی احکام جدید بازنشستگان سریع‌تر صادر شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد