ژنرال برهان راهی ترکیه شد/افشاگری ژنرال برهان علیه واکنش سریع

کد خبر: 1244343

رئیس شورای حاکمیت سودان امروز راهی آنکارا شد تا با رئیس جمهور ترکیه درباره مسائل مورد علاقه دو کشور گفت‌وگو کند.

 ژنرال برهان راهی ترکیه شد/افشاگری ژنرال برهان علیه واکنش سریع

ژنرال «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده سودان در چارچوب سفر دوره‌ای خود به برخی کشورهای آفریقایی و غرب آسیا امروز فرودگاه بین‌المللی خارطوم را به مقصد آنکارا  ترک کرد.

پس از مصر، سودان جنوبی، قطر و ارتیره این پنجمین سفر ژنرال برهان به خارج از مرزهای سودان طی یک ماه گذشته محسوب می‌شود.

دفتر شورای حاکمیتی سودان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ژنرال عبدالفتاح برهان رئیس  شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان صبح امروز فرودگاه بین‌المللی خارطوم را به مقصد آنکارا ترک کرد تا با «رجب طیب اردوغان » رئیس جمهور ترکیه درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن و سایر مسائل مورد علاقه دو کشور گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، در این سفر رسمی «علی صادق » وزیر  امور خارجه، سرهنگ « احمد ابراهیم مفضل» مدیر سرویس امنیت عمومی  و سرهنگ « ادریس سلیمان » مدیر صنایع نظامی سودان ژنرال برهان را همراهی می‌کنند.

سفر رئیس شورای حاکمیتی سودان و هیئت همراه  به ترکیه دو روز طول می‌کشد  و طی آن دو طرف درباره گسترش همکاری‌های خارطوم- آنکارا در زمینه‌های اقتصادی و نظامی گفت‌وگو خواهند کرد.

ژنرال برهان در سفرخود به کشورهای مصر، سودان جنوبی، قطر و ارتیره گزارشی از تحولات سودان در سایه نبرد جاری میان ارتش و نیروهای واکنش سریع را به مقامات عالی رتبه این کشورها ارائه کرد و انتظار می‌رود همین گزارش را به رجب طیب اردوغان نیز ارائه کند.

کارشناسان ناظر بر تحولات سودان بر این باورند همراهی مدیر صنایع نظامی سودان در سفر ژنرال برهان به ترکیه می‌تواند همکاری نظامی دو کشور  را توسعه دهد و این در حالی است که آنکارا بسیار تمایل دارد حضور نظامی اقتصادی خود را در شاخ آفریقا تقویت کند.

 افشاگری ژنرال برهان علیه واکنش سریع / از نیروهای مزدور یمنی کمک می‌گیرد

فرمانده ارتش سودان که ماه‌هاست با نیروهای واکنش سریع این کشور وارد جنگ خونین شده، بدون اسم بردن از امارات گفت که در این جنگ، مزدورهایی از یمن نیز حضور دارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان که ماه‌هاست با نیروهای واکنش سریع این کشور وارد جنگ داخلی شده و این جنگ و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد، از حضور نیروهای مزدور یمنی در این کشور خبر داد.

سرلشکر برهان که دیروز در یک سخنرانی‌ای در جمع هواداران و نیروهای وفادار به خود سخنرانی‌ می‌کرد، گفت که در این جنگ و درگیری که با نیروهای واکنش سریع داریم، طرف مقابل از مزدوران در سطح جهان استفاده کرده است.

 او گفت که طی این مدت، طرف مقابل با حمایت‌های منطقه‌ای و جهانی درصدد آمد بر دولت سیطره یابند؛ آن‌ها از همه جای دنیا مزدور جمع کرده‌اند و به سودان آورده اند؛ از سومالی، چاد، لیبی و حتی از یمن؛ اینجا افرادی هست که از یمن آمده اند.

به عقیده ناظران و تحلیلگران، جنگ چندین ماه بین نیروهای ارتش به فرماندهی البرهان و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد دوقلو جنگ نیابتی و حاصل رقابت قدرت‌های منطقه‌ای برای نفوذ در این کشور آفریقایی مشرف بر دریای سرخ است.

در این جنگ، امارات عربی متحده از نیروهای واکنش سریع حمایت می کند و در مقابل مصر و عربستان سعودی از ارتش سودان حمایت سیاسی و تسلیحاتی می‌کنند. با این حال ریاض و واشنگتن تلاش دارند با ژست صلح طلبانه در این کشور آتش بس برقرار کنند که تاکنون هیچ نتیجه ای جز کشته شدن دست کم 7500 نفر نداشته‌ است.

پیشتر دولت سودان (قبل از درگیری نظامیان) با اعزام نیروهای مزدور به یمن، از ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی در این کشور حمایت کردند و بنا به اظهارات رسمی، 30 هزار نیروی مزدور سودانی در طول هشت سال جنگ علیه یمن در این کشور حضور داشتند. امارات از شبه نظامیان جدایی طلب شورای انتقالی یمن علیه انصارالله حمایت سیاسی و تسلیحاتی کرده است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد