راهپیمایی حامیان فلسطین در سراسر اروپا

کد خبر: 1319624

همزمان با نزدیک شدن به سالگرد آغاز جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، شهروندان سراسر اروپا و برخی کشورهای آسیایی در حمایت از فلسطینیان دست به تظاهرات گسترده زدند.

راهپیمایی حامیان فلسطین در سراسر اروپا

اما این تظاهرات با سرکوب گسترده نیروهای انتظامی روبرو شده است. در رم، پایتخت ایتالیا، پلیس ضدشورش با شلیک گاز اشک‌آور و تفنگ‌های آبپاش تظاهرکنندگان را که در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و عدم توقف آن در طول سال گذشته به خیابان آمده بودند را سرکوب کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در پایتخت دیگر کشورهای اروپایی نیز تصاویر مشابهی گزارش شده است. به باور این خبرگزاری آمریکایی، انتظار می‌رود تظاهرات شهروندان سراسر دنیا فردا - دوشنبه - یک روز قبل از هفتم اکتبر، شدت پیدا کند.

ایتالیا با برگزاری تظاهرات در حمایت از فلسطین مخالفت کرده بود، اما مخالفت دولت معترضان را از برگزاری تظاهرات چندین هزارنفری منصرف نکرد.

شهروندان ایتالیایی در تظاهرات خود درحالی که پرچم فلسطین را در دست داشتند شعار «آزادی فلسطین، آزادی لبنان» را فریاد می‌زدند.

در لندن نیز شهروندان انگلیسی در حمایت از فلسطین و در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت دولت انگلیس از این رژیم، به خیابان‌ها آمدند. به گفته برخی از سازمان دهندگان تظاهرات، برخی از آن‌ها قصد دارند شرکت‌ها و مؤسساتی را که در جنایات رژیم صهیونیستی همدست هستند را هدف قرار دهد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، جو متشنج بود زیرا معترضان حامی رژیم صهیونیستی و تظاهرکنندگان حامی فلسطین که برخی پرچم‌های اسرائیل را در دست داشتند از کنار یکدیگر عبور کردند. با این وجود پلیس متروپولیتن لندن اعلام کرد ۱۵ نفر به ظن «نقض نظم عمومی» دستگیر شدند.

یک خبرگزاری آلمانی نیز با استناد به شمارش پلیس گزارش داد که در شهر هامبورگ آلمان، حدود ۹۵۰ نفر با در دست داشتن پرچم فلسطین و لبنان و فریاد شعار «نسل‌کشی را متوقف کنید» تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کردند.

در پاریس نیز هزاران معترض در اعتراض به همبستگی خود با مردم فلسطین و لبنان تجمع کردند. بسیاری پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند و پوسترهایی با مضامین «قتل‌کشی را متوقف کنید»، «فلسطین را آزاد کنید» و «تجاوز در لبنان متوقف شود» در دست داشتند.

تظاهرکنندگان حامی فلسطین همچنین قصد داشتند به تظاهرات در واشنگتن، میدان تایمز نیویورک و چندین شهر دیگر در ایالات متحده و همچنین در سایر نقاط جهان از جمله دانمارک، سوئیس، آفریقای جنوبی و هند بپیوندند. در فیلیپین، ده‌ها فعال آزادی‌حواه در نزدیکی سفارت ایالات متحده در مانیل تظاهرات کردند.

تظاهرات طرفداران فلسطینی که خواستار آتش‌بس فوری هستند، بارها در سراسر اروپا و سراسر جهان در سال گذشته برگزار شده و اغلب به دلیل سرکوب‌گری خشونت‌بار نیروهای امنیتی، به خشونت کشیده شده است.

سالی سرشار از جنایت 

از شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر سال گذشته تاکنون، بیش از ۴۰ هزار فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و با وجود جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در غزه، اکنون این رژیم به سراغ لبنان رفته است.

حملات هوایی هفته‌های اخیر رژیم اشغالگر علیه لبنان به شهادت ۲ هزار لبنانی انجامیده و در هفته گذشته، ارتش رژیم صهیونیستی از شروع حملات زمینی خود به لبنان خبر داد./ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد