سیلی محکم ایران به نتانیاهو

کد خبر: 1319527

عملیات وعده صادق ۲ در زمانی انجام شد که رژیم اشغالگر بعد از ترور شهید نصرالله تصور می‌کرد گام بلندی در مسیر رسیدن به رویای تسلط بر منطقه برداشته است و به همین دلیل بسیاری، حمله موشکی ایران به قلب تل‌آویو را یک سیلی بزرگ به صورت نتانیاهو می‌دانند.

سیلی محکم ایران به نتانیاهو

عملیات «وعده صادق 2» جمهوری اسلامی ایران که هفته گذشته در پاسخ به شرارت‌ها و جنایت‌های تروریستی رژیم اشغالگر انجام شد و عمق فلسطین اشغالی را در قلب تل‌آویو هدف قرار داد، یک تغییر راهبردی مهم به نفع کل محور مقاومت در منطقه بعد از داغ سنگین شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله ایجاد کرد.

اهداف موهوم صهیونیست‌ها از حمله به لبنان

استراتژی رژیم صهیونیستی در برابر محور مقاومت به ویژه در جبهه شمالی مقابل حزب الله لبنان، منوط به تعیین اهداف موقت با سقف‌های سیاسی محدود، مرتبط با توانایی این رژیم در اجرای آنها، از طریق ارزیابی دائمی محیط پیرامون فلسطین اشغالی در داخل و خارج از یک سو، و ماهیت واکنش محور مقاومت طبق رفتارهای رژیم اشغالگر، از سوی دیگر است.

زمانی که ارتش اشغالگر تصمیم گرفت مرکز ثقل عملیات‌های نظامی خود را از غزه به لبنان منتقل کند، با این هدف که شهرک نشینان آواره صهیونیست را به مناطق شمالی برگرداند، مجموعه‌ای از حملات تروریستی وحشیانه به ضاحیه جنوبی بیروت انجام داد که طی آن شمار زیادی از غیرنظامیان لبنانی به شهادت رسیدند.

این عملیات‌های تروریستی ارتش صهیونیستی در لبنان طی مرحله اخیر با شهادت شماری از فرماندهان و رهبران مقاومت لبنان همراه بود تا اینکه در نهایت، هفته گذشته جنایات صهیونیست‌ها به اوج خود رسیده و در حمله‌ای سنگین به ضاحیه بیروت با بمب‌های چند تنی ساخت آمریکا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهادت رسید.

شهادت سید مقاومت، داغ سنگینی بر دل همه حامیان مقاومت و آزادگان جهان بود و رژیم صهیونیستی بعد از این جنایت، بسیار خوشحال بود و تصور می‌کرد که توانسته اوج قدرت استکباری خود را به جهانیان نشان دهد. بر پایه همین غرور و سرمستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر در سخنانی گستاخانه گفت که به دنبال بازسازی کل خاورمیانه طبق نقشه اسرائیل است.

مشت محکم ایران به صورت نتانیاهو

در این مرحله رژیم صهیونیستی برنامه‌های خود را با این پیش فرض پیش برد که توانسته ساختار حزب الله را از هم بپاشد و بنابراین در مرحله آینده می‌تواند مقاومت لبنان را تبدیل به یک حزب حاشیه‌ای و رانده شده در نقشه موازنه‌های لبنان کند و ساختار نظامی و سیاسی در این کشور، به گونه‌ای که اسرائیل می‌خواهد، ترسیم گردد. همچنین صهیونیست‌ها و در راس آن شخص نتانیاهو بعد از غرور کاذب ناشی از ترور شهید نصرالله، اهداف خود را فراتر از لبنان برده است.

در واقع نتانیاهو تصور می‌کرد که آغاز سیطره اسرائیل بر منطقه فرا رسیده است و یک بار برای همیشه می‌تواند از دست محور مقاومت خلاص شود و با آرامش به جاه‌طلبی‌های خود در تسلط بر منطقه ادامه دهد.

5 دلیل اهمیت زیاد عملیات وعده صادق 2

به همین دلیل است که ناظران امور، اهمیت حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی را بسیار زیاد می‌دانند. در این میان چند نکته وجود دارد که نشان می‌دهد عملیات وعده صادق 2 ایران در ابعاد راهبردی دارای اهمیت بسیاری است:

- اول اینکه عملیات وعده صادق 2 برای مهار تجاوزات رژیم صهیونیستی و توقف قطار استکبار و توحش این رژیم انجام شد و در جامعه صهیونیستی، سوالات زیادی درباره واقعیت توانایی اسرائیل برای اجرای اهداف اعلام شده خود در جنگ کنونی به وجود آورد و افکار عمومی صهیونیست‌ها را به این نکته آگاه ساخت که شرایط جنگ واقعاً آنگونه که مقامات این رژیم ادعا می‌کنند، نیست.

هجمه تند شهردار تل‌آویو علیه نتانیاهو با گذشت کمتر از یک ساعت از حمله موشکی ایران به این شهر اشغالی، به خوبی گویای این وضعیت آشفته صهیونیست‌هاست؛ جایی که شهردار تل‌آویو گفت: نتانیاهوی دیوانه همه اسرائیلی‌ها را به سمت جهنم می‌برد و جنگ باید فوراً متوقف شود.

- نکته دوم این است که عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی و جولان موشک‌های ایرانی در سراسر جغرافیای فلسطین اشغالی، اهداف جنگ روانی دشمن صهیونیستی بعد از ترور رهبران و فرماندهان مقاومت را خنثی کرد.

این عملیات ایران همچنین با بالا بردن روحیه رزمندگان و حامیان مقاومت، اعتماد آنها به استحکام محور مقاومت را بار دیگر بازگرداند و همه یک بار دیگر مطمئن شدند که مقاومت قدرت کافی برای پاسخ به دشمن صهیونیستی و حامیان مستکبر این رژیم را دارد؛ به ویژه اینکه عملیات وعده صادق 2 ایران به فاصله بسیار کوتاهی از یک عملیات استشهادی بزرگ در تل آویو انجام شد، عملیاتی که طی آن ده‌ها صهیونیست به هلاکت رسیده و زخمی شدند.

بعد از این عملیات جمهوری اسلامی ایران، شاهد اوج‌گیری حملات سایر جبهه‌های مقاومت ضد دشمن صهیونیستی بودیم و دیدیم که رزمندگان حزب الله از صبح چهارشنبه تا امروز ، چگونه نظامیان صهیونیست را در مرز لبنان تار و مار کرده و آنها را یکی پس از دیگری راهی جهنم می‌کنند.

- نکته سوم هم این است که ایران بار دیگر خود و کل محور مقاومت را به عنوان بازیگر اصلی در منطقه تثبیت و تاکید کرد که این محور قابل دور زدن نیست و هیچ طرفی، حتی قدرت‌های استکباری آمریکا و غرب هم نمی‌توانند توازن قدرت در منطقه ما را دستکاری کنند.

- نکته چهارم، مربوط به شکست نقشه نتانیاهو در درگیر کردن آمریکایی‌ها در جنگ مستقیم با ایران است. حمله موشکی ایران به عمق فلسطین اشغالی به همگان ثابت کرد که صبر راهبردی ایران برای همه جبهه‌های محور مقاومت، به ویژه خود ایران تبدیل به خشم راهبردی شده است. این معادله‌ای که ایران ترسیم کرد، توسط دولت آمریکا پذیرفته شد و این کشور به سرعت پیام‌هایی فرستاد؛ با این مضمون که واشنگتن به دنبال جنگ منطقه‌ای نیست.

- اما نکته پنجم هم این است که عملیات وعده صادق 2 ایران و سپس اوج‌گیری حملات ضد رژیم صهیونیستی از همه جبهه‌های مقاومت، یک بار دیگر ثابت کرد که فلسطین اشغالی هرگز جای امنی برای صهیونیست‌ها در جهان نیست و وعده‌های موهوم مقامات و بنیانگذاران رژیم جعلی صهیونیستی مبنی بر اینکه فلسطین، سرزمین موعود یهودیان بوده و آنها باید حکومت خود را در این سرزمین تثبیت کنند، تبدیل به فریب آشکاری شده است که حتی خود مقامات جنایتکار اسرائیلی هم دیگر نمی‌توانند آن را باور کنند.

در واقع صهیونیست‌ها متوجه شدند که آرامشی برای آنها در منطقه ما وجود ندارد و هر یهودی که در فلسطین اشغالی مستقر می‌شود، باید بداند قرار است در خطر و تهدید دائمی زندگی کند و بیشترین کاری که ارتش اسرائیل می‌تواند انجام دهد، این است که به جنایت علیه مردم منطقه برای محافظت موقت از موجودیت ساختگی این رژیم ادامه دهد و هرگز این چرخه جنگ متوقف نخواهد شد.

از این رو ناظران امور معتقدند که حمله موشکی ایران به عمق تل‌آویو، یک تغییر راهبردی در راستای منافع کل محور مقاومت در منطقه به وجود آورده و پایه‌های این محور را تحکیم نمود. عملیات وعده صادق 2 به همان اندازه که شادی را به دل مظلومان به ویژه ملت فلسطین آورد، دشمن غاصب و جنایتکار صهیونیستی و متحدان آن را ناامید و وحشت زده کرد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد