نشست احتمالی مقامات سوریه و ترکیه در عراق

کد خبر: 1299804

یک رسانه سوری امروز (یکشنبه) از احتمال برگزاری نشستی میان مقامات سوریه و ترکیه به میزبانی عراق خبر داد.

نشست احتمالی مقامات سوریه و ترکیه در عراق

یک رسانه سوری امروز (یکشنبه) از احتمال برگزاری نشستی میان مقامات سوریه و ترکیه به میزبانی عراق خبر داد.

به گزارش ایرنا، روزنامه «الوطن» سوریه در این باره به نقل از منابع مطلع گزارش داد: گام‌های پیش‌بینی‌شده و جدی برای بازگشت سوریه و ترکیه به میز گفت‌وگو وجود دارد.

منابع الوطن افزودند: نشست آتی سوریه و ترکیه در بغداد پایتخت عراق برگزار می‌شود و این گام آغاز یک روند طولانی مذاکرات خواهد بود که ممکن است به تفاهم‌های سیاسی و میدانی منجر شود.

این منابع گفتند: ترکیه از مسکو و بغداد خواسته است تا بدون حضور هیچ طرف ثالثی و به دور از رسانه‌ها بر سر میز گفت‌وگوی دوجانبه با طرف سوری بنشیند و درباره جزئیاتی که قرار است روابط میان دو کشور را احیا کند، گفت‌وگو کنند.

این روزنامه همچنین نوشت: گام مذاکره و گفت‌وگو برای نزدیک‌تر کردن آنکارا و دمشق با حمایت گسترده اعراب به‌ویژه از سوی عربستان سعودی و امارات و همچنین حمایت روسیه، چین و ایران نیز برداشته شده است.

الوطن درحالی از نشست احتمالی میان نمایندگان دمشق و آنکارا خبر داده است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در اظهاراتی پس از مشارکت در نماز جمعه هشتم تیر در استانبول از تمایل کشورش برای عادی سازی روابط با سوریه خبر داد.

رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه «هیچ دلیلی برای عدم برقراری روابط با سوریه وجود ندارد»، تاکید کرد: به‌ هیج عنوان دغدغه یا هدفی مانند دخالت در امور داخلی سوریه را نداریم.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین ادامه داد: به مانند گذشته، ما آماده همکاری برای توسعه روابط با سوریه هستیم.

به گزارش ایرنا، ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق و سوریه را نقض می‌کند.

دولت سوریه بارها گفته است که خروج نیروهای ترکیه از شمال سوریه مقدمه‌ای برای روند عادی سازی روابط با آنکارا است و در سایه تداوم این اشغالگری نمی‌توان از عادی سازی سخن گفت./ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها