خبر مهم برای مستاجران درباره افزایش اجاره‌بها | آورده متقاضیان نهضت ملی افزایش می یابد؟

کد خبر: 1300145

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سقف ٢۵ درصدی اجاره‌بها در تهران مصوب شده اما هنوز ابلاغ نشده‌است.

خبر مهم برای مستاجران درباره افزایش اجاره‌بها | آورده متقاضیان نهضت ملی افزایش می یابد؟

هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری امروز  اظهار داشت: دولت درباره تامین مسکن مردم رفتار  مسئولانه داشت در حالی که دولت گذشته هیچ مسئولیتی نپذیرفت و مدعی بود که از آنجایی که اقتصاد کلان وضعیت مطلوب ندارد بازار مسکن هم از آن اثر می‌پذیرد و وزیر وقت پروژه مسکن مهر را رها کرد، در نهایت وقتی دید آش آنقدر شور شده، اخیرا مدعی شد که یک میلیون مسکن ساخته‌ است.

وی ادامه داد : اولین گام در بخش مسکن دسترسی همه مردم به زمین رایگان ٩٩ ساله است و نگاه ما به این موضوع ایجاد فرصت‌های برابر بین مردم است. موضوع دیگر دسترسی مردم به تسهیلات است که در قانون جهش تولید مسکن هم به آن تاکید شده و هر چند قرارداد ارایه تسهیلات ٣٠٠ همتی با بانک‌ها منعقد کردیم اما بانک‌ها در این بخش کمک نکردند درحالیکه باید بنقش خود را در بخش مسکن ایفا می‌کردند.  

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: موضوع سوم در تامین مسکن مردم کاهش هزینه تمام شده در ساخت مسکن است که این فرصت در پروژه نهضت ملی مسکن ایجاد شد.

عباسی گفت: برای بیش از ٢ میلیون و ۶٠٠ هزار واحد نهضت ملی مسکن اراضی مورد نیاز تامین شده و مسیر جهشی پیشرفت نهضت ملی مسکن شروع شده و تامین اراضی می‌تواند تا پایان سال به ۴ میلیون واحد مسکن برسد.

وی با تاکید بر اینکه اگر تسهیلات بانکی وارد بخش مسکن شود، ٢ درصد از ٨ درصد رشد اقتصادی از بخش مسکن به دست می‌آید، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در بخش مسکن و ساختمان میزان اشتغالی است که در مسکن ایجاد می‌شود و باید توجه داشت که ایجاد اشتغال در بخش مسکن  در پهنه کل کشور بوده و تنها به یک نقطه محدود نمی‌شود.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد که مسکن کارگری در صنعت شهرها دنبال می‌شود و اگر مسأله تسهیلات بانکی حل شود گشایش بزرگی در بخش مسکن سازی کشور حاصل می‌شود.

عباسی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر سقف افزایش اجاره بها در تهران گفت: سقف ٢۵ درصدی اجاره‌بها در تهران مصوب شده اما هنوز ابلاغ نشده‌است. 

وی همچنین درباره افزایش وام نهضت ملی مسکن تا ٨٠٠ میلیون تومان تاکید کرد: افزایش سقف وام به معنای افزایش سقف آورده اولیه متقاضیان نیست و سقف آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن همان ۴٠ میلیون تومان است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها