حمله حزب‌الله به تل‌آویو با موشک‌هایی به وزن 3 تن

کد خبر: 1323207

مؤسسه مطبوعاتی و آمریکایی «اینترسپت» اعلام کرده است، مدتی است حزب‌الله لبنان با موشک‌هایی به وزن 3 تُن به قلب تل‌آویو شلیک می‌کند و دولت اسرئیل رسانه‌های این رژیم را وادار به سانسور این خبر کرده است.

حمله حزب‌الله به تل‌آویو با موشک‌هایی به وزن 3 تن

مؤسسه مطبوعاتی و چپگرایِ آمریکاییِ اینترسپت، با اشاره به تصورات برخی که با ترور سران حزب‌الله لبنان گمان می‌کنند این جنبش تمام شده است! در گزارشی نوشت: «حزب‌الله [هنوز] مرز را رها نکرده‌ و درگیری‌های مرگبار با نیروهای اسرائیلی را همچنان ادامه می‌دهد؛ برای نمونه، پنج سرباز اسرائیلی در درگیری‌های هفته گذشته توسط این جنبش کشته شدند. حزب‌الله همچنین با پهپادهای خود سربازان اسرائیلی را در عمق اراضی اشغالی هدف قرار می‌دهد؛ از جمله می‌توان به حمله حزب‌الله به یک پایگاه نظامی در نزدیکی حیفا، در 13 اکتبر (22 مهر)، اشاره کرد که منجر به کشته شدن چهار سرباز و زخمی شدن دست‌کم 58 نفر شد. این جنبش دامنه عملیات خود را گسترش داده است و موشک‌هایی به وزن 3 تُن را به سمت تل‌آویو شلیک کرده است.» این رسانه در جای دیگری از گزارش خود می‌نویسد که «حزب‌الله قدرت نظامی بسیار بالایی دارد- مطمئناً بیشتر از ارتش لبنان.» به گزارش مهر، برخی منابع خبری عصر دوشنبه گذشته از شنیده‌شدن صدای انفجاری بسیار مهیب در تل‌آویو خبر داده بودند و صبح دیروز نیز حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که منطقه قبه نیریت واقع در اطراف تل‌آویو را با «موشک‌های منحصربه‌فرد» هدف قرار داده است!

حزب‌الله: ما بودیم که خانه نتانیاهو را زدیم

از آن‌سو «محمد عفیف»، مسئول رسانه‌ای جنبش محبوب و قدرتمند حزب‌الله لبنان گفت که: «حمله به خانه نتانیاهو را ما انجام دادیم. به نتانیاهوی جنایتکار می‌گوییم که اگر در گذشته دست ما به تو نمی‌رسید، حالا بین ما روزها و شب‌ها نشان می‌دهد پیروز میدان کیست.» او در بخش دیگر سخنان خود به حملات گسترده این جنبش به حیفا و تل‌آویو اشاره کرد و گفت: «بمباران حیفا و تلاویو یک عملیات واحد بود. دشمن خسارت‌های بسیاری از نظر تعداد سربازان و تعداد‌ تانک‌ها متحمل شده است. اعترافات رژیم صهیونیستی تنها بخشی از خسارات آنها را پوشش می‌دهد؛ آنها تحت سانسور شدید بوده و ارتش رژیم صهیونیستی امکان گزارش خسارت‌های خودشان را ندارد. تاکنون پادگان‌های نظامی و شهرک‌نشین‌ها و تجمعات ارتش رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفته است. بمباران شمال سرزمین اشغالی و عمق رژیم صهیونیستی باعث خسارت شدید به صهیونیست‌ها شده است.» گفتنی است، «ابوعبیده»، سخنگوی قسام، ضمن تمجید از حمله دقیق حزب‌الله به اتاق خواب نتانیاهوی جنایتکار خطاب به سران رژیم صهیونیستی گفت: «اگر از چنگال عدالت بین‌المللی بگریزید از دست مبارزان جان به در نخواهید برد.»

روزنامه «اسرائیل هیوم» نیز چند روز بعد از عملیات پهپادی حزب‌الله به خانه نتانیاهو در قیصریه (شمال‌غرب فلسطین اشغالی) تصویری از محل اصابت این پهپاد را منتشر کرد. ین رسانه صهیونیست در گزارش خود نوشت که پهپاد به اتاق خواب بی‌بی اصابت کرده است.

میدان حرف آخر را می‌زند

حزب‌الله لبنان به سفیر فرستاده آمریکا به لبنان نیز واکنش نشان داد و تأکید کرد که این میدان نبرد است که حرف‌ آخر را می‌زند. «محمد رعد»، رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان، گفت: «جنگ تجاوزکارانه اسرائیل تنها واکنش به طوفان‌الاقصی نیست، بلکه مرتبط با پروژه آمریکایی- صهیونیستی است که بر اساس ارزیابی سیاستمداران استراتژیک آنها، کنترل کل منطقه مستلزم پایان دادن به حیات همه جنبش‌های مقاومت از غزه تا لبنان است.»

همچنین «علی فیاض»، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، گفت: «ارتش اشغالگر طی ۱۵ روز از آغاز تجاوز زمینی به مرزهای لبنان هیچ دستاوردی در میدان کسب نکرده است.» نماینده دیگر فراکسیون وفاداری، «ابراهیم الموسوی»، نیز با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در موقعیتی نیست که شروط خود را به لبنان دیکته کند، تأکید کرد اطمینان می‌دهیم که در روزهای آینده ابعاد بیشتری از قدرت مقاومت آشکار می‌شود و دشمن بیش از پیش شوکه خواهد شد.

بوی فروپاشی اسرائیل می‌آید

روزنامه عرب‌زبانِ رأی‌الیوم، چاپ انگلیس اما طی گزارشی نوشته است که: «از زمان شکست اسرائیل در سال ۲۰۰۶ مقابل لبنان، این رژیم احساس می‌کند که به دست مقاومت، در معرض نابودی قرار گرفته است زیرا نیروهای مقاومت شبکه‌ای از موشک‌های نقطه‌زن در اختیار دارند که می‌تواند ضربات مهلکی به دشمن از جمله تأسیسات هسته‌ای دیمونا وارد آورد. صهیونیست‌ها حتی به اهداف خود در جنوب لبنان نیز دست نیافته و نتوانسته‌اند پیشروی محسوسی در این منطقه داشته باشند. علاوه‌بر این حملات حزب‌الله علیه عمق اراضی اشغالی متوقف نشده و دایره آن به خانه نتانیاهو نیز کشیده شده است. به همین دلیل تل‌آویو زنگ خطر را شنیده و احساس می‌کند پایانش نزدیک شده است.»

حملات سنگین از دوطرف!

طبق گزارش‌هایی که منتشر می‌شود، رژیم صهیونیستی و جنبش قدرتمند حزب‌الله لبنان، به شدت در حال نبرد هستند و صهیونیست‌ها- درست مثل آنچه در غزه کردند- برای مهار مبارزان لبنانی، غیرنظامیان، زیرساخت‌های اقتصادی و خانه‌های مردم بیگناه را با هدف قرار دادن، به گروگان گرفته‌اند. اما این جنایات و حتی ترور سران این جنبش نتوانسته است این رژیم را در موضع برتر قرار دهد.

حزب‌الله لبنان، صبح دیروز (یکم آبان) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که منطقه «قبه نیریت» در اطراف تل‌آویو را با موشک‌های منحصربه‌فردی هدف قرار داده است. همچنین، رزمندگان مقاومت پایگاه جاسوسی «گلیلوت» متعلق به یگان نظامی ۸۲۰۰ را در اطراف تل‌آویو با دقت هدف قرار دادند. پیش‌تر نیز حزب‌الله لبنان اعلام کرده بود که مجاهدان مقاومت اسلامی یک ‌تانک مرکاوا متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی را در «تله العقبه» در شهرک «رب ثلاثین» در جنوب لبنان هدف قرار دادند که منجر به سوختن آن و کشته و زخمی شدن کادر آن شد. مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد هنگام تلاش دشمن صهیونیستی برای رخنه به سمت شهرک الطیبه، مجاهدان مقاومت اسلامی با سلاح‌های مناسب با آنها درگیر شدند و تلفات مستقیمی به آنها وارد کردند. حزب‌الله لبنان همچنین با انتشار فیلمی لحظات اصابت موشک‌های مقاومت اسلامی به تجمع نظامیان صهیونیست در «رامیا» و ورود تلفات سنگین به آنها را به تصویر کشید. همچنین منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ۱۶ نظامی صهیونیست که در درگیری‌های جنوب لبنان زخمی شده بودند، به بیمارستان زیف در صفد منتقل شده‌اند.

حملات رژیم اسرائیل ادامه دارد

در طرف مقابل، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین و چندبار ضاحیه جنوبی بیروت را- از دوشنبه‌شب تا دیروز- هدف حمله قرار دادند؛ بالغ بر 15 حمله گزارش شده است. خبرنگار اسپوتنیک گزارش کرد در حمله دوشنبه‌شب رژیم صهیونیستی به بیروت یک ساختمان مسکونی در نزدیکی بیمارستان «رفیق حریری» که بزرگ‌ترین بیمارستان پایتخت لبنان است، مورد اصابت قرار گرفت. ارتش اسرائیل همچنین، دوشنبه‌شب، مدعی وجود انبار پول و طلای حزب‌الله زیر بیمارستان الساحل بیروت شد. به دنبال صحبت از مذاکرات آتش‌بس در لبنان، منابع عبری گزارش دادند رژیم صهیونیستی بر ادامه «آزادی عمل» در لبنان تأکید دارد.

جالب توجه است که «سباستین لکورنو»، وزیر دفاع فرانسه، بدون محکوم کردن صریح این وحشی‌گری‌ها با بیان اینکه دستیابی به توافق آتش‌بس در لبنان «ضرورتی برای امنیت جمعی» است، درباره فروپاشی لبنان و خطر شعله‌ور شدن «جنگ داخلی قریب‌الوقوع» در این کشور هشدار داد! رئیس‌جمهور فرانسه نیز در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بدون محکوم کردن تروریسم دولتیِ اسرائیل، تأکید کرد سازمان ملل باید نقش کامل خود را در جنوب لبنان انجام بدهد تا مسیر برای بازگشت ساکنان باز شود. این کشورها تحت هر شرایطی از صهیونیست‌ها حمایت مالی، اطلاعاتی، تسلیحاتی و... می‌کنند.

حمله‌ هایپرسونیکیِ انصارالله به تل‌آویو

در طرف دیگر میدانِ مقاومت، سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن در یک عملیات نظامی موفق، با موشک بالستیک مافوق صوت «فلسطین ۲» پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شرق یافای اشغالی(تل‌آویو) را هدف قرار داده است. وی تأکید کرد که این موشک مافوق صوت با عبور از سامانه‌های پدافندی آمریکایی و رژیم صهیونیستی به هدف موردنظر اصابت کرد. او همچنین تأکید کرد: «این عملیات در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین و لبنان و در پشتیبانی از مقاومت در این دو کشور انجام شد... این عملیات در چارچوب پنجمین مرحله از روند تشدید عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در حمایت از عملیات طوفان‌الاقصی، با عنوان فتح موعود و جهاد مقدس انجام شد.

حملات پهپادی مقاومت عراق

مقاومت اسلامی عراق نیز از انجام ۲ عملیات پهپادی علیه «اهداف حیاتی رژیم صهیونیستی» در منطقه «طبریه» و «غور اردن» خبر داد. به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق با انتشار تصاویر شلیک پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی، اعلام کرد که یک نقطه حیاتی را در طبریه واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است. طبق گزارش شبکه الجزیره، مقاومت عراق در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که هدفی حیاتی را در منطقه «غور اردن» مورد اصابت قرار داده است. 

المیادین به نقل از منابع گزارش داد نیمه‌شبِ دوشنبه، یک حمله موشکی نیروهای آمریکایی در پایگاه کونیکو در شمال دیرالزور واقع در شرق سوریه را هدف قرار داد. به دنبال این حمله نیروهای آمریکایی در این پایگاه حمله توپخانه‌ای را به روستاهای حویجه صکر و الجفره در حومه دیرالزور انجام دادند.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد