محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با «فردا»:

احتمالا اکثریت کابینه پیشنهادی رأی اعتماد بگیرند

کد خبر: 1309985

یک فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: با توجه به شناختی که آقای پزشکیان از مجلس داشت سعی کرد که وزرایی را معرفی کند که بتوانند رأی اعتماد بگیرند.

احتمالا اکثریت کابینه پیشنهادی رأی اعتماد بگیرند

گروه سیاست سایت فردا: در آخرین روز بررسی وزرای پیشنهادی قرار داریم و امروز مشخص می‌شود که کدام یک از وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان از مجلس رأی اعتماد می‌گیرند و کدام یک نه.  

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «با توجه به شناختی که آقای پزشکیان از مجلس داشت سعی کرد که وزرایی را معرفی کند که بتوانند رأی اعتماد بگیرند. افرادی که معرفی شده‌اند هم نیروهایی کارآمد هستند؛ البته که طبیعی است هیچ کابینه‌ای نمره کامل را نمی‌تواند دریافت کند. به هر حال امیدواریم مجلس کمک کند تا دولت هرچه سریع‌تر شکل بگیرد. البته که حق مجلس است که اگر تشخیص داد فردی مناسب وزارت نیست، رأی اعتماد ندهد اما این انتظار می‌رود که همه کمک کنند تا دولت سریعا تشکیل شود و آقای پزشکیان هم در جهت تحقق وعده‌هایی که داده، گام بردارد».

او ادامه داد: «با بررسی نطق‌های مخالفان و موافقان می‌شود پیش‌بینی کرد که مجلس به اکثریت کابینه پیشنهادی رأی اعتماد بدهد».

این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: «مجلس بعد از تشکیل کابینه باید در جهت اجرای وظیفه نظارتی خود گام بردارد و در عین حال که با دولت همراهی داشته باشد اما اگر احیانا وزیری نتوانست مسئولیت‌های خود را درست انجام دهد، باید از ابزارهای قانونی در قبال او استفاده کند اما نه دولت و نه مجلس نباید نگاه جناحی داشته باشند».

آصفری در پایان درباره عباس عراقچی که به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه معرفی شده، گفت: «آقای عراقچی گرچه تجربیات خوبی در وزارت امور خارجه دارد اما نباید اشتباهات دوران وزارت آقای ظریف را تکرار کند و باید بکوشد با نگاهی تازه وارد وزارت خارجه شود. به نظرم مسیری که آقای امیرعبداللهیان طی می‌کرد، مسیر خوبی بود زیرا هم با همسایگان ارتباط گسترده‌ای برقرار کرده بودیم و هم به موازات مذاکره با غربی‌ها بر سر موضوع برجام ادامه داشت. نگاه آقای ظریف یکسره به غرب بود و دیدیم که نتایج خسارت‌باری به وجود آورد. آقای عراقچی باید سعی کند از فضایی که در دوران وزارت آقای ظریف دیده است فاصله بگیرد و اگر از مجلس رأی اعتماد گرفت بکوشد از ظرفیت‌های میدان در عرصه دیپلماسی هم استفاده کند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد