حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با «فردا»:

نمایندگان در بررسی تخصصی کابینه کوتاهی نکردند/ پزشکیان زیر بار سهم‌خواهی‌ها نرفت

کد خبر: 1309747

یک فعال سیاسی گفت: طبیعی است در دولت اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به طور کامل دولت را در اختیار نداشته باشند و انتخاب وزرا بر اساس پایبندی آنها به اصول انقلاب مهم باشد.

نمایندگان در بررسی تخصصی کابینه کوتاهی نکردند/ پزشکیان زیر بار سهم‌خواهی‌ها نرفت

گروه سیاست سایت فردا: بررسی وضعیت وزرای پیشنهادی در مجلس ادامه دارد و نمایندگان سعی می‌کنند در فضایی تعاملی و در عین حال کارشناسی به بررسی کارنامه و شایستگی وزرای پیشنهادی بپردازند.

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «انتظار همین بود که میان دولت و مجلس تعامل وجود داشته و همه بر هم‌افزایی بیشتر بکوشند که تا اینجای کار چنین هم شده است. البته همین حالا هم نمایندگان بدون تعارف حرف‌هایشان را زده‌اند، نقدهایشان را ابراز داشته‌اند و چه وزرای پیشنهادی و چه کلیات برنامه دولت را نقد کرده‌اند و در بررسی تخصص و همه‌جانبه کابینه کوتاهی نکرده‌اند».

او ادامه داد: «من تصور می‌کنم به جز دو الی سه وزیر پیشنهادی، بقیه وزرا رأی اعتماد می‌آورند. برخی از آنهایی که رأی اعتماد می‌گیرند با رأیی حداکثری وزیر می‌شوند و برخی هم با رأی حداقلی و شکننده اما به هر حال چه با رأی بالا و چه با رأی پایین اما اکثریت وزرای پیشنهادی رأی اعتماد می‌گیرند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «این نقد که آقای پزشکیان چون از نیروهای اصولگرا هم در کابینه‌اش استفاده کرده، پس در ادامه مسیر با کابینه‌ دچار ناهماهنگی می‌شود، نقدی کاملا سیاسی و ناشی از سهم‌خواهی بیشتر اصلاح‌طلبان است. آقای پزشکیان از ابتدا گفت که می‌خواهد دولت وفاق ملی تشکیل دهد که طبیعی است در چنین دولتی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به طور کامل دولت را در اختیار نداشته باشند و برای انتخاب وزرا فارغ از جناح‌بندی سیاسی‌شان، پایبندی آنها به اصول انقلاب مهم است. آقای پزشکیان نشان داد فرد مستقلی است و زیر بار سهم‌خواهی‌ها نمی‌رود».

ترقی در پایان درباره وزرای پیشنهادی‌ای که احتمالا در اخذ رأی اعتماد به چالش بخورند، گفت: «به نظرم وزرای پیشنهادی نفت، راه و رفاه بیشترین چالش را برای اخذ رأی اعتماد خواهند داشت. فکر می‌کنم آقای ظفرقندی هم چالش‌هایی خواهد داشت اما خیلی‌ها بر تخصص او تأکید می‌کنند و جامعه دانشگاهی و پزشکی کشور می‌گویند او دارای تخصص بالایی است. البته که او فردی سیاسی است و اگر از مواضع سال 88 خود برنگشته، جای نگرانی دارد. آقای میدری هم چالش دارد اما اگر از نامه‌ای که سال‌ها پیش نوشته بود، توبه کرده و آن را کار اشتباهی می‌داند مجلس می‌تواند از این مسئله عبور کند اما بر سر او مسئله تخصص وجود دارد؛ اینکه آیا می‌تواند وزارتخانه بسیار مهم رفاه که با اقشار فرودست جامعه و کارگران سر و کار دارد، اداره کند یا خیر. من قبلا هم درباره خانم صادق، وزیر پیشنهادی راه سخن گفته‌ام. او در دورانی که در حوزه زیباسازی شهری مسئولیت داشت، عملکرد خوبی نداشته است. در دورانی که به عنوان معاون وزارت راه هم فعالیت می‌کرده همین طور بوده است. در دوران او قیمت مسکن بالا رفت و سیمای شهرها غیراسلامی شد. تمام مجوزهای نماهای رومی و غیر ایرانی-اسلامی در دوره او صادر شد. خانم صادق روز گذشته سعی کرد از شهدا، امام و اربعین به نفع خود استفاده کند اما واقعیت این است که او در حوزه عملکردی کارنامه مناسبی ندارد؛ به ویژه در دوره‌ای که با آقای حناچی کار می‌کرد. به نظرم باید کارنامه افراد بررسی شود و نباید تخصص را فدای زن بودن کنیم».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد