امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با «فردا»:

اصلاح‌طلبان منتقد دولت‌اند چون سهم دلخواهشان را نگرفته‌اند

کد خبر: 1308457

یک فعال سیاسی گفت: رادیکال‌های اصلاح‌طلب دنبال جنگ رسانه‌ای با پزشکیان هستند اما آقای پزشکیان نباید توانش را صرف این دعواها کند.

اصلاح‌طلبان منتقد دولت‌اند چون سهم دلخواهشان را نگرفته‌اند

گروه سیاست سایت فردا: اصلاح‌طلبان رادیکال حالا تبدیل به تندترین منتقدان دولت شده‌اند اما چرا؟ آنها ادعا می‌کنند که می‌خواهند از همین حالا اشتباهات دولت اصلاح شود اما بسیاری بر این باورند که آنها منتقد دولت شده‌اند چون سهم مورد نظرشان را دریافت نکرده‌اند.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «قابل پیش‌بینی بود که اصلاح‌طلبان زیر میز بازی بزنند. از ابتدا مشخص بود که آنها صرفا دنبال سهم‌خواهی‌اند و بوی کباب شنیده‌اند. اصلاح‌طلبان دنبال این بودند که با پیروزی پزشکیان بتوانند دولت را به طور کامل در اختیار بگیرند. اصلاح‌طلبان سیاست‌مداران خوبی نیستند. وقتی آقای پزشکیان گفت که من اصولگرای اصلاح‌طلب هستیم، معنای این حرف را درک نکردند و از این جمله به سادگی عبور کردند. آقای پزشکیان برخلاف آنچه تصور می‌شد، خیلی هوشمندانه عمل کرد. او شعارش وفاق ملی و حضور همه در عرصه سیاسی بود».

او ادامه داد: «اصلاح‌طلبان تصور کردند آقای پزشکیان، کسی که پنج دوره نماینده مجلس بوده، دست به سینه اینها می‌شود. اصلاح‌طلبان -که منظور اصلاح‌طلبان تندرو است- از آقای عارف هم عبور کرده بودند. آنها دنبال جمع‌کردن غنیمت بودند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آقای پزشکیان خیلی منطقی برخورد کرده است و موضع‌گیری‌هایش به خصوص در حوزه سیاست خارجی منطقی بوده و در حوزه داخلی هم تا این لحظه که صحبت می‌کنیم، معقول بوده است. اصلاح‌طلبان به جای اینکه از دولت او حمایت کنند تا دولت پر قدرت جلو برود، علیه دولت پزشکیان فضاسازی می‌کنند؛ فقط برای اینکه سهم دلخواهشان داده نشده است. آقای پزشکیان باید وارد چالش این موضع‌گیری‌ها نشود زیرا رادیکال‌های اصلاح‌طلب دنبال جنگ رسانه‌ای با پزشکیان هستند اما آقای پزشکیان نباید توانش را صرف این دعواها کند».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «آقای ظریف بر اساس آن توئیتی که زد، گفت که آنچه برای دولت چهاردهم پیش‌بینی می‌کرده، محقق نشده است اما به هر حال کار خوبی کرد که کنار رفت زیرا باعث کاهش تنش‌ها در دولت می‌شود. او ادبیاتش در جریان انتخابات در شأن فردی که در حوزه دیپلماسی فعالیت کرده نبود و حالا هم دیدیم چون نظرات خودش و هم‌فکرانش در انتخاب کابینه محقق نشد، استعفا داد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد