نماینده مجلس: آمریکایی‌ها حتما قابل اعتماد نیستند

کد خبر: 1130414

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکا اعلام کرده که تضمین نمی‌دهد توافق را نقض نکند، گفت: کشوری که تعهدات بین المللی برایش تضمین آور و تعهد آور نیست چرا ادعا می‌کند که ما به تعهدات بین‌المللی پایبندیم؟

نماینده مجلس: آمریکایی‌ها حتما قابل اعتماد نیستند

حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی درباره کارشکنی و بی عملی آمریکا در مذاکرات، اظهار داشت: این خوی استکباری و روحیه آمریکایی‌ها در طول تاریخ نشان می‌دهد که اینها به راحتی زیر بار آن تعهداتی که باید بروند نمی‌روند و بیشتر به دنبال کسب امتیاز و گرفتن فرصت برای رسیدن به مقاصد و منافع خود هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها حتما قابل اعتماد نیستند بنابراین چه در برجام بیایند و چه نیایند و چه با حضور و چه عدم حضورشان هیچ صداقتی ندارند و در عمل نشان دادند که پایبند به هیچکدام از موازین بین المللی نیستند؛ لذا باید بحثمان را با طرف‌های دیگر برجام تمام کنیم و آنها را ملزم کنیم که به تعهدات عمل شده خود -در توافقی که در حال شکل گرفتن است- تضامین لازم را داشته باشند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: آمریکا اعلام کرده که ما تضمین نمی‌دهیم؛ کشوری که تعهدات بین المللی برایش تضمین آور و تعهد آور نیست چرا مدعی مقر سازمان ملل متحد به‌عنوان بزرگترین سازمان حقوقی و سیاسی و بین‌المللی شده است و چرا ادعا می‌کند که ما به تعهدات بین‌المللی پایبندیم؟

نوش آبادی همچنین یادآور شد: آمریکایی‌ها که نمی‌توانند به یک قرار داد چند جانبه بین چند کشور پایبند باشند چطور می‌توانند به تعهدات بین‌المللی در جهان پایبند باشند؟

وی در همین راستا اضافه کرد: امروز دنیا متوجه شد که آمریکایی‌ها دروغ گفته و زیاده‌خواهی می‌کنند و هیچ التزامی به تعهدات انسانی و حقوق بشری و بین المللی ندارند.

این عضو کیمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش یادآور شد: ما باید از این فرصت برای افشای چهره واقعی آمریکایی‌ها استفاده کنیم که آمریکا ذاتا خوی استکباری دارد و نظامش بر اساس نظام سلطنت شکل گرفته است و به این راحتی حقوق ملت‌ها را نمی‌دهند.

نوش آبادی ادامه داد: آمریکایی‌ها بیشتر به دنبال کسب امتیاز و موقعیت خودشان هستند تا دادن امتیاز به دیگران؛ رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که از ابتدا ما تذکراتی درباره برجام دادیم و مواردی را گفتیم که عمل نشد لذا امیدواریم که تیم مذاکره کننده جدید کشور با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تجربه خاطرات ادوار گذشته یک توافق خوب شکل دهند که طرف‌های مقابل امکان اینکه بخواهند از تعهدات خود خارج شوند را نداشته باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد