اینترنت غیرقانونی در لبنان و نقش اسرائیل

کد خبر: 503409

روزنامه لبنانی السفیر تاکید کرد که بخشی زیاد از پشت پرده شبکه اینترنت غیرقانونی در لبنان که از سال قبل تاکنون در این کشور فعال بوده، کشف شده اما به طور قطع بخشی بیشتر هنوز مخفی مانده و کشف نشده است.

خبرگزاری ایرنا: شرکت لبنانی « اوجیرو» برای توجیه کشف نشدن این شبکه غیرقانونی اعلام کرده است که « لبنان توان فنی لازم برای کشف امواج (spectrum detectors) درحال انتقال بین کوه های مرتفع لبنان با قبرس را ندارد».
علاوه بر مسئله فنی، منابعی که پرونده سیاسی ، امنیتی و اقتصادی این شبکه اینترنتی غیرقانونی را دنبال می کنند، معتقدند که انتظار می رود با جلو رفتن تحقیقات از کسانی که در این اقدام دست داشته اند، اسامی برخی که تاکنون فاش نشده اند، برملا شود به ویژه این که هنوزعلامت سئوال های زیادی در مقابل مداخله های بی انتها در داخل و خارج لبنان وجود دارد.
بعداز تایید وجود شبکه گسترده غیرقانونی اینترنت در لبنان توسط وزارت ارتباطات این کشور ناشی از شکایت شرکت های خصوصی قانونی خسارت دیده و برخی مانع تراشی ها در مسیر تحقیقات ، سرانجام « حسن فضل الله» عضو فراکسیون حزب الله و رئیس کمیسیون ارتباطات در پارلمان لبنان در یک کنفرانس خبری همه پشت پرده این ماجرا را برملا و تاکید کرد که پرونده را تا نتیجه نهائی دنبال می کند.
السفیر نوشت: هنگامی بحث دخالت سفارت آمریکا در بیروت در شبکه غیرقانونی اینترنت در لنبان مطرح شد که این سفارت خواستار آزاد کردن تجهیزات ویژه متعلق به یکی از کسانی که در این شبکه دست داشته است، شد.
این روزنامه لبنانی افزود: بعداز کشف و مصادره تجهیزاتی که سفارت آمریکا خواستار آزادشدن آنها شده بود، مشخص شد سازنده این تجهیزات که قبلا هم مشابه آن در« شبکه اینترنتی الباروک» استفاده می شده ، شرکت اسرائیلی « سیراگون» است.
دادگاه نظامی لبنان، این تجهیزات ساخت اسرائیل در حیفا را به عنوان مدرک علیه شرکت الباروک، در سال 2011 میلادی ارائه کرده است.
السفیر خاطرنشان کرد: اکنون این سئوال بزرگ باقی می ماند، کدام مسئول لبنانی باردیگر تجهیزات ساخت اسرائیل را و با چه هدفی در لبنان به کار گرفته است؟ آیا در لبنان یک « لابی» مرتبط با طرف های خارجی از جمله اسرائیل وجود دارد که قدرت آن از دستگاه قضائی ، اجرائی و امنیتی لبنان بیشتر است؟
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد