عصبانیت رسانه صهیونیستی از ایران

کد خبر: 1316880

یک رسانه صهیونیستی دوشنبه شب نوشت: پیش از برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایران در بحبوحه افزایش تنش ها میان اسرائیل و حزب الله در یک موضع تهاجم دیپلماتیک قرار گرفت و اکنون در این نشست درصدد ی انزوای اسرائیل است.

عصبانیت رسانه صهیونیستی از ایران

یک رسانه صهیونیستی دوشنبه شب نوشت: پیش از برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایران در بحبوحه افزایش تنش ها میان اسرائیل و حزب الله در یک موضع تهاجم دیپلماتیک قرار گرفت و اکنون در این نشست درصدد ی انزوای اسرائیل است.

روزنامه جرازلم پست (اروشلیم پست) در گزارشی نوشت: ایران با گروه کشورهای غیر غربی در سازمان ملل متحد کار می کند که این شامل کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، سازمان همکاری اسلامی، بریکس و دیگران می شود.

براساس این گزارش، ایران در یک حرکت دیپلماتیک تهاجمی به دنبال پایان دادن به تنش های در حال افزایش میان اسرائیل و حزب الله و نیز منزوی کردن اسرائیل است. ایران از هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای رسیدن به این هدف بهره می جوید؛ برای مثال «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری جدید ایران به آمریکا سفر می کند تا در این نشست شرکت کند.

جرازلم پست نوشت: گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، نحوه آماده سازی صحنه برای حضور رئیس جمهور ایران توسط وزیر امور خارجه جدید این کشور را برجسته می سازد.

این رسانه صهیونیستی نوشت: خبرگزاری ایرنا در روز ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴ گزارش داد: «عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران به محض ورود خود به نیویورک و به منظور شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ملاقات های متعددی با سایر همتایان خارجی خود و از جمله مقامات سازمان ملل متحد و سایر سازمان های بین المللی برگزار کرد.

جروزالم پست به نقل از ایرنا نوشت: عراقچی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با سیگرید کاگ هماهنگ کننده انسانی و بازسازی برای غزه صحبت کرد.

به گزارش این رسانه صهیونیستی؛ ایران به طرز آشکاری به دنبال ایفای نقش در بازسازی غزه است. این به معنای آن است که ایران تمایل دارد به ساخت مجدد تونل های حماس کند و می خواهد از ظرفیت جامعه بین الملل به منظور انجام این وظیفه استفاده نماید.

جروزالم پست به نقل از ایرنا اضافه کرد: "کاگ و عراقچی به تبادل نظر پیرامون تعدادی از موضوعات منطقه ای به ویژه وضعیت غزه و همچنین نحوه سامان دادن به کمک های سازمان ملل و کمک های انسانی به نوار فلسطین اشغالی پرداختند". ایران همچنین ممکن است به حماس برای ربودن کمک های انسانی با هدف کنترل غزه کمک کند.

این رسانه صهیونیستی به نقل از خبرگزاری رسمی ایران نوشت: در یک گزارش جداگانه عراقچی اضافه کرد که رژیم اسرائیل نمی تواند به هدف خود مبنی بر افزایش تنش ها و جنگ دست یابد و در عوض پاسخ قاطعی برای جنایت های خود دریافت خواهد کرد.

جروزالم پست افزود: عراقچی که یک هیات را رهبری می کند نشان می دهد که ایران تا چه میزان به این قضیه اهمیت می دهد. ایران از سازمان ملل متحد می خواهد که به همسایگی خود که به غرب آسیا اشاره دارد توجه داشته باشد که در واقع این به معنای استفاده از سازمان ملل متحد علیه اسرائیل است.

این رسانه صهیونیستی افزود: مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه در امور حقوقی و بین الملل به همراه عراقچی به نیویورک سفر کرده است. ایران همچنین با گروه کشورهای غیر غربی در سازمان ملل متحد کار می کند.

جروزالم پست به نقل از ایرنا نوشت که این گروه کشورها شامل کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، بریکس و دیگران می شود. ایران از این گروه ها با هدف ارتقا "گفتگوی افزایش تنش ها و اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی که می بایست توسط جامعه بین الملل مورد مقابله قرار گیرد" استفاده می کند. ایران از حمله حماس به اسرائیل حمایت کرده و از گروه های دست‌نشانده خود برای انجام حملات طی یک سال گذشته استفاده نموده است. با این وجود ایران الان خود را یک دولت مسئولیت پذیر نشان می دهد و وانمود می کند که این اسرائیل است که منطقه را به سمت یک هرج و مرج گسترده سوق می دهد.

این رسانه اسرائیلی افزود: عراقچی با همتای کوبایی و کویتی خود ملاقات کرده است. عراقچی روز شنبه بعد از ظهر به وقت محلی در ملاقات با وزیر امور خارجه کویت عبدالله علی الیحیی اسرائیل را برای صلح و امنیت بسیار خطرناک دانست و خواستار همکاری کشورهای منطقه به منظور جلوگیری از اقدامات پلید این رژیم شد.

جروزالم پست نوشت: ایرنا غزه را در حکم یک باتلاق برای اسرائیل توصیف کرده است. این دقیقا هدف ایران است و در تلاش است تا غزه را تبدیل به باتلاقی برای اسرائیل نماید و از برخورد جنگی بی پایان برای تضعیف نمودن اسرائیل بهره می گیرد. عراقچی با ارسال پیامی به سید حسن نصر الله دبیر کل حزب اله لبنان یاد ابراهیم عقیل رهبر اسبق این حزب را گرامی داشت.

این رسانه اسرائیلی افزود: این یکی از چندین پیامی است که نصر الله از گروه های حامی ایران در منطقه‌ دریافت نموده است. عراقچی همچنین روز شنبه با رئیس کمیته صلیب سرخ بین الملل دیدار کرد. این در حالی است که این مقام حاضر به ملاقات با گروگان های اسرائیلی در غزه نشده است با اینکه ایران از حماس و حزب الله حمایت به عمل می آورد. عراقچی میزبان میرجانا اسپولجاریک ایگار در محل اقامت خود در نیویورک بود و با وی در مورد طیف وسیعی از موضوعات در ارتباط با مأموریت کمیته صلیب سرخ بین الملل در غرب آسیا بویژه برای نجات فلسطینیان ستمدیدگان غزه صحبت کرد. عراقچی همچنین با گیر او پدرسون فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه ملاقات کرد./ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد