پرداخت هدیه ازدواج ۲۰ میلیونی به یارانه معیشتی بگیران | ثبت نام وام 150 هزار تومانی بدون ضامن به کمیته امدادها

کد خبر: 1317058

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان گفت: ۳۰۰ سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی ایرانی نیمه نخست ۱۴۰۳ به نوعروسان زیر پوشش این نهاد در استان اهدا شد.

پرداخت هدیه ازدواج ۲۰ میلیونی به یارانه معیشتی بگیران | ثبت نام وام 150 هزار تومانی بدون ضامن به کمیته امدادها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان گفت: ۳۰۰ سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی ایرانی نیمه نخست ۱۴۰۳ به نوعروسان زیر پوشش این نهاد در استان اهدا شد.

محمدحسین ذوالفقاری روز سه‌شنبه در آیین واگذاری ۱۷ سری جهیزیه به نوعروسان شاهرودی افزود: جهیزیه‌های اهدایی شامل یخچال، تلویزیون، جاروبرقی، اجاق گاز و ماشین لباس‌شویی از کالاهای ایرانی بود که با حفظ کرامت تقدیم نوعروسان شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش هر سری جهیزیه ۵۰۰ میلیون ریال بود، ابراز کرد: ۳۰۰ سری جهیزیه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال تهیه و بین نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان توزیع شد.

اهدای ۴۰۰ سری جهیزیه دیگر تا پایان سال ۱۴۰۳

ذوالفقاری با اشاره به اینکه اهدای ۴۰۰ سری جهیزیه تا پایان سال در دستور کار است، اظهار کرد: متقاضیان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کنند تا کمتر از یک‌ماه این اجناس تهیه و اهدا شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود ساخت ۳۲۰ واحد مسکونی برای نیازمندان را در دستور کار دارد، افزود: ساخت این تعداد واحد مسکونی در شهر و روستا برای مددجویان زیر پوشش در کشور بی نظیر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان ادامه داد: بخشی از این واحدها تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و به متقاضیان واگذار می‌شود و ساخت بخش دیگر تا مهرماه سال آینده به اتمام می‌رسد.

پوشش ۶ هزار دانش آموز در استان

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بیش از ۶ هزار محصل را زیر پوشش دارد، افزود: نخستین بار به صورت کشوری و استانی برای سه مقطع تحصیلی نوشت‌افزار ایرانی و با کیفیت عالی تهیه و توزیع شد.

ذوالفقاری از قبولی ۳۵ دانش‌آموز زیر پوشش این نهاد در آزمون سمپاد و راهیابی به مدارس تیزهوشان خبر داد و گفت: سمنان در جشنواره قرآنی باران وحی با موضوع قرآن، نماز و نهج‌البلاغه که در مشهد برگزار شد، جزو استان‌های برتر تجلیل شد.

همگان در تهیه جهیزیه برای نوعروسان سهیم شوند

امام جمعه شاهرود هم در این آیین به آیه‌ای از قرآن مجید اشاره کرد و گفت: هرکسی به اندازه توان باید در امر ازدواج جوانان کمک کند.

حجت الاسلام عباس امینی با بیان اینکه ازدواج فقرزدا است، افزود: براساس آیات قرآن کریم به مسلمانان تاکید شده است که مقدمات ازدواج را فراهم کنند و همگان در این امر سهیم باشند.

وی تهیه جهیزیه توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) را کاری بسیار شایسته عنوان کرد و گفت: ایجاد اشتغال، تهیه مسکن و اهدای جهیزیه از فعالیت‌های مهم و تاثیرگذار این نهاد در جامعه است.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: ایجاد اشتغال به توانمندی مددجویان کمک می‌کند تا جایی که از زیر پوشش کمیته بیرون می‌آیند و خود موجب اشتغالزایی برای دیگران می‌شوند.

وی ساخت مسکن را نیاز اولیه جوانان خواند و گفت: امروزه به خاطر گرانی اجناس و مصالح، خانه‌دار شدن برای جوانان به یک رویا مبدل شده است.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه مسکن، اشتغال و جهیزیه برای مددجویان ماندگاری دارد، اظهار کرد: پرداخت نقدی و توزیع بسته‌های کمک معیشتی خوب است اما ماندگاری ندارد.

پرداخت وام ایجاد اشتغال به مددجویان

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود هم در این آیین گفت: منابعی از محل اعتبارات تبصره ۱۶ در اختیار جامعه هدف برای ایجاد اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده اشت.

ابوطالب جلالی به پرداخت وام‌های ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به منظور ایجاد اشتغال مددجویان اشاره کرد و افزود: برخی از این مددجویان با این وام‌ها به توان اقتصادی رسیدند و برای دیگران هم شغل ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه افراد نیازمند باید زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گیرند، ابراز کرد: این نهاد با توانمندسازی و ایجاد اشتغال مددجویان شرایطی فراهم کند تا آنها در این حوزه ماندگاری نداشته باشند.

جلالی به کمک‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری در تهیه بسته‌های کمک معیشتی اشاره کرد و گفت: نقش خیران در تهیه این بسته‌ها قابل اعتنا و ستودنی است.

 

۱۷ سری جهیزیه آماده تحویل است

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود هم در این آیین گفت: ۱۷ سری جهیزیه به ارزش هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اهدا به نوعروسان این شهرستان آماده تحویل است.

محمدمهدی اصغری تصریح کرد: اهدای این جهیزیه‌ها با هدف ازدواج آسان، تحکیم بنیاد خانواده و جوانی جمعیت پس از آموزش‌های تخصصی مشاوره و مهارتی‌های زندگی در دستور کار قرار دارد.

وی از پرداخت هدیه ازدواج ۲۰۰ میلیون ریالی به دامادهای زیر پوشش این نهاد خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت مورد از این هدایا پرداخت شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهرود ادامه داد: ۴۴ سری جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش این نهاد از ابتدای سال تاکنون اهدا شد.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۵۷۰ خانوار با جمعیت چهار هزار و ۳۷۱ نفری هم‌اکنون زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهرود قرار دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۳ خانوار کمک معیشت بگیر و ۵۴۷ خانوار تک و چند خدمتی هستند./ایرنا

اعطای وام اشتغال‌زایی به متقاضیان مشاغل خانگی در بوشهر

معاون آموزشی و کارآفرینی جهاددانشگاهی بوشهر از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط جهاددانشگاهی به متقاضیان مشاغل خانگی و خرد برای اولین بار در استان خبر داد.

 عارفه سلیمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با موافقت معاونت سیاست‌گذاری وزارت اقتصاد و دارایی، معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی امسال برای اولین بار برای استفاده از منابع جزء (۳) بند ب تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به صورت ملی در لیست وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفت و در این راستا مبلغ ۱۹۳ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار جهاد دانشگاهی استان برای پرداخت به متقاضیان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این ظرفیت فرصت مناسبی است تا بخش‌های مختلف اشتغال و آموزش بتوانند از فرصت‌های ایجاد شده برای توسعه فعالیت‌ها و خدمات‌دهی به جامعه جویای کار بهره ببرند، افزود: جهاددانشگاهی آمادگی دارد آموزش‌ها و نیز مشاوره‌های لازم برای متقاضیان تسهیلات را در سطح استان ارائه دهد.

سلیمی همچنین به تجارب جهاد دانشگاهی در اجرای طرح‌های ملی از جمله طرح توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و تصریح کرد: با قرار گرفتن نام جهاد دانشگاهی در ردیف دستگاه‌های استفاده‌کننده از بودجه‌های تبصره دو فرصت مناسب برای تکمیل زیست‌بوم و اکوسیستم آموزش، کارآفرینی و اشتغال در جهاد دانشگاهی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: افراد متقاضی تسهیلات می‌توانند با کسب توانمندی‌های لازم در جهاددانشگاهی در مسیر اخذ مجوز فعالیت و کسب وکار قرارگرفته و از تسهیلات لازم بهره‌مند شوند.

وی در خصوص فرایند پرداخت این تسهیلات توسط جهاد دانشگاهی، افزود: متقاضیان از امروز می‌توانند به مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی در سطح استان مراجعه کنند و پس از تکمیل فرم ثبت‌نام اولیه، اهلیت آنها توسط کارشناسان مربوطه در جهاد دانشگاهی استان سنجیده و در صورت مثبت بودن پاسخ، ظرف حداکثر یک هفته اطلاع‌رسانی لازم برای ثبت‌نام آن‌ها در سامانه تک (سامانه دریافت و ثبت درخواست متقاضیان برای استفاده از تسهیلات اشتغال دستگاه‌های حمایتی) به صورت تلفنی انجام می‌شود.

سلیمی ادامه داد: پس از ثبت درخواست و بارگزاری مدارک مورد نیاز توسط متقاضی در سامانه تک، در کوتاه‌ترین زمان، این درخواست‌ها به بانک عامل ارسال و بانک در مدت زمان قانونی، درخواست نامبردگان را بررسی و در صورت تایید، مراتب را به جهاددانشگاهی استان اعلام می‌کند.

سلیمی افزود: در صورت تشخیص جهاد دانشگاهی استان و در راستای هدف‌مند کردن این تسهیلات، متقاضیان تایید شده موظف به گذراندن دوره‌های عمومی مرتبط با راه‌اندازی کسب و کار و کارآفرینی و مهارت‌های تخصصی مرتبط با کسب و کار مورد تقاضا هستند.

وی تاکید کرد: این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه بوده و صرفا برای افرادی است که فاقد شغل دائمی و رسمی همچون مشاغل دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و یا بیمه‌های کافرمایی هستند و به افرادی که قبلا از تسهیلات دولتی استفاده کرده‌اند، تعلق نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند به مرکز آموزش شماره یک جهاددانشگاهی بوشهر  و مرکز آموزش شماره دو جهاددانشگاهی بوشهر مراجعه کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد