جنون اسرائیل، توفان حزب‌الله

کد خبر: 1316901

مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، دیروز به نقطه اوج دیپلماسی رسید، ولی همزمان رژیم صهیونیستی با حمله جنون‌آمیز به لبنان، دکمه جنگ گسترده را فشار داد و با حملاتی که از جنگ تابستان ۲۰۰۶ تا کنون بی‌سابقه است، زن و کودک، پیر و جوان، خانه‌ها، خودروها، آمبولانس‌ها، برج‌ها و حتی نواحی طبیعی خالی از سکنه لبنان را هدف قرار داد. نتیجه یک روز حمله، نزدیک به ۳۰۰ شهید و هزاران زخمی بود. نقل قولی از نتانیاهو منتشر شده که خطاب به فرماندهان نظامی گفته «پای خود را از روی گاز برندارید.» نتانیاهو البته این را هم گفت که «در آستانه روز‌هایی پیچیده هستیم.» دولت لبنان وضع فوق‌العاده اعلام کرده، نخست‌وزیر پیشبرد امور گفته اسرائیل دنبال نابود کردن لبنان است.

جنون اسرائیل، توفان حزب‌الله

مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، دیروز تقریباً به نقطه اوج دیپلماسی رسید ولی درست در همین نقطه، رژیم صهیونیستی با حمله جنون‌آمیز به لبنان، دکمه جنگ گسترده را فشار داد و با حملاتی که از جنگ تابستان ۲۰۰۶ تا کنون بی‌سابقه است، زن و کودک، پیر و جوان، خانه‌ها، خودروها، آمبولانس‌ها، برج‌ها و حتی نواحی طبیعی خالی از سکنه لبنان را هدف قرار داد. نتیجه یک روز حمله، نزدیک به ۳۰۰ شهید و هزاران زخمی بود. نقل قولی از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر دولت عبری منتشر شده که خطاب به فرماندهان نظامی گفته «پای خود را از روی گاز برندارید.» نتانیاهو البته این را هم گفت که «در آستانه روز‌هایی پیچیده هستیم.» دولت لبنان وضع فوق‌العاده اعلام کرده، نخست‌وزیر پیشبرد امور گفته اسرائیل دنبال نابود کردن لبنان است و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل هم هشدار داد که لبنان می‌تواند به غزه دیگری تبدیل شود. حزب‌الله گفته که اسرائیل با این حملات جنون‌آمیز، به هدف خود که قطع کردن ارتباط جبهه شمال با غزه و برگرداندن شهرک‌نشینان است، نخواهد رسید و در پاسخ، با موجی بی‌سابقه از حملات موشکی که عدد آن‌ها بیش از ۱۵۰ حمله گزارش شده، برای اولین بار تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری را هدف قرار داد. 

به گزارش «جوان»، صبح دیروز را لبنانی‌ها با حدود ۸۰ هزار تماس تلفنی و پیامک مشکوک شروع کردند، تماس‌ها و پیام‌هایی که فحوای مشترک همه آن‌ها یک چیز بود؛ اینکه مردم لبنان خانه‌های‌شان را تخلیه کنند، از مناطقی که نیرو‌های حزب‌الله حضور دارند، دور شوند و از شهر بیرون بروند. ساعاتی بعد از این جنگ روانی بی‌سابقه، موجی جنون‌آمیز از حملات هوایی رژیم اسرائیل به جنوب لبنان کلید خورد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تا عصر دیروز بیش از ۳۰۰ نقطه را در لبنان هدف قرار دادند؛ نقاطی که به گفته ارتش این رژیم، مربوط به حزب‌الله لبنان است. با این حال، تصاویری که با فاصله‌ای کوتاه از حملات منتشر شد، نشان می‌دهد که جنگنده‌های اسرائیلی در این حملات دیوانه‌وار، به خانه و خودرو تا آمبولانس، برج‌ها و حتی اماکن خالی از سکنه حمله کرده‌اند. شهر بیروت نیز دیشب هدف حمله هدفمند قرار گرفت که اسرائیلی‌ةا ادعا می‌کردند در آن علی کرکی نفر سوم حزب‌الله ترور شده است. تا لحظه تنظیم این گزارش، ادعای رژیم صهیونیستی تأیید نشد. طبق اعلام وزارت بهداشت لبنان تا ظهر دیروز، دست‌کم ۲۷۴ شهروند لبنانی شهید و بیش از هزار و ۲۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند که نه تنها از آغاز تنش بین اسرائیل و حزب‌الله طی یک سال گذشته بی‌سابقه است، از زمان جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ هم بی‌سابقه است. دیروز نقل قولی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل منتشر شد که خطاب به فرماندهان نظامی گفته که «پای خود را از روی گاز برندارید.» نتانیاهو که دیروز برای دومین بار سفر برنامه‌ریزی شده خود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل را معلق کرد، همچنین در سخنانی از اتاق کنترل اصلی وزارت جنگ با اعلام اینکه در آستانه روز‌های سخت و پیچیده قرار داریم، مدعی شد که قول دادم که توازن قوا را در شمال تغییر دهیم و این دقیقاً همان کاری است که انجام می‌دهیم. او در عین حال این را گفت که «روز‌های پیچیده و دشواری در راه است.» اسرائیل‌هیوم گزارش کرد که بنیامین نتانیاهو در سراسر اسرائیل وضع فوق‌العاده اعلام کرد. با تشدید حملات اسرائیلی که برخی منابع شب گذشته آن را تا ۸۰۰ حمله نیز اعلام کردند، رادیو لبنان از تعبیر «نتانیاهو دیوانه شده» برای این حملات استفاده کرد. دولت لبنان وضع فوق‌العاده اعلام کرد و نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان نیز گفت که حمله اسرائیل به لبنان کشتار جنگی به معنی تمام است. او گفت: «اسرائیل به دنبال نابودی برنامه‌ریزی شده روستا‌ها و شهرک‌های لبنانی و همچنین «نابودی مناطق سرسبز لبنان» است. ما در تماس‌هایی که داریم از سازمان ملل و شورای امنیت و کشور‌های مؤثر می‌خواهیم که در کنار حق قرار گیرند و تجاوزگری اسرائیل را متوقف کنند.» «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با «فرید زکریا» خبرنگار سی‌ان‌ان گفت: «احتمال تشدید تنش‌های گسترده‌تر و تبدیل لبنان به غزه دیگر وجود دارد و این چیزی است که من را نگران می‌کند و فکر می‌کنم تراژدی بزرگی برای جهان خواهد بود.»

 آژیر در اکثر مناطق اسرائیل

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ویدئویی که دفترش آن را منتشر کرد، گفت: «اقدامات تا رسیدن به هدف خود برای بازگشت سالم ساکنان شمال به خانه‌های‌شان ادامه خواهند داشت.» دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل نیز گفته که ما در حال آماده شدن برای حمله به اهداف تروریستی در منطقه دره لبنان- بقاع- در آینده نزدیک هستیم. بلومبرگ به نقل از یک مقام نظامی اسرائیل گزارش کرد که ما به دنبال نابودی موشک‌ها و موشک‌انداز‌های حزب‌الله هستیم تا توانایی‌های حزب‌الله را تضعیف کنیم. با این حال، حزب‌الله تأکید کرده که حملات اسرائیل، منجر به این نخواهد شد که شهرک‌نشینان در شمال به خانه‌های‌شان برگردند. حزب‌الله دیروز در چند موج موشکی ضمن حمله به شمال سرزمین‌های اشغالی، حملات خود را تا تل‌آویو در ۱۲۰ کیلومتری مرز لبنان و شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه نیز گسترش داد. منابع عبری غروب دیروز گزارش کردند که فقط در یک روز ۱۵۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک شده و فقط در موج موشکی که حوالی ساعت ۱۹ دیروز انجام شد، دست‌کم ۸۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد. حجم آتش غروب دیروز حزب‌الله به اسرائیل بی‌سابقه توصیف شده، به طوری که گزارش شد آژیر خطر در اغلب مناطق اسرائیل به صدا درآمد. روزنامه صهیونیستی «معاریو» در گزارشی درباره وحشت صهیونیست‌ها از حملات حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی، نوشت: حتی در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ نیز ما این حجم از آتش ناشی از حملات موشکی را در شهر «کریات بیالیک» در حومه حیفا ندیده بودیم. منابع خبری از انفجار در تل‌آویو و به صدا در آمدن آژیر در این شهر، فرودگاه بن‌گوریون و شهرک‌های کرانه باختری خبر دادند. حملات دیروز، اولین حمله حزب‌الله به تل‌آویو است. روزنامه عبری «تایمز آواسرائیل» گزارش کرد که حزب‌الله برای اولین بار از آغاز جنگ اقدام به شلیک موشک‌های دوربرد کرده است. پایگاه‌های نظامی در شفا عمرو، پایگاه رمات دیوید در نزدیکی حیفا، شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری از جمله شهرک صنعتی امانوئل، مناطق شرقی تل‌آویو، جولان و برخی مناطق دیگر هدف حمله موشکی و پهپادی گسترده حزب‌الله قرار گرفت، به طوری که در جولان، برق برخی مناطق قطع شد. ژنرال ذخیره «ران کوخاوی» فرمانده سابق سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی هشدار داده که تل‌آویو در صورت جنگ گسترده رژیم اسرائیل با حزب‌الله لبنان به وضعیت شهر صهیونیست‌نشین «سدیروت» در نزدیک مرز نوار تبدیل خواهد شد. او افزود: اگر جنگ گسترده در شمال (مرز فلسطین اشغالی با لبنان) شعله‌ور شود، تل‌آویو مانند سدیروت (که از ابتدای جنگ در معرض حمله موشکی قرار گرفت) خواهد بود. 

 آیت‌الله سیستانی: هر کاری که از دست‌تان برمی‌آید انجام دهید

الجزیره از قول یک مقام امریکایی گزارش کرده که واشینگتن نیرو‌های اضافی به خاورمیانه اعزام می‌کند ولی همین مقام گفته که وضع کنونی را هنوز جنگ گسترده نمی‌داند. آیت‌الله سید علی حسینی سیستانی، مرجع عالیقدر عراق در بیانیه‌ای همبستگی خود را با «مردم عزیز لبنان» اعلام کرد و از مؤمنان خواست تا کاری انجام دهند که به کاهش رنج مردم لبنان و تأمین نیاز‌های بشردوستانه آن‌ها کمک کند. بعد از پیام آیت‌الله سیستانی، حرمین حسینی و عباسی در حال آماده‌سازی کمک‌های پشتیبانی از لبنان هستند. «فالح الفیاض»، رئیس سازمان حشدالشعبی (بسیج مردمی) عراق با انتشار بیانیه‌ای همبستگی کامل خود را با مردم و نیرو‌های مقاومت لبنان اعلام کرد و گفت که «آمادگی کامل خود را برای هرگونه کمک در زمینه پزشکی و انسانی به برادران خود در لبنان اعلام می‌کنیم.» رئیس حشدالشعبی از همه مردم عراق خواست که پس از هماهنگی با دولت این کشور و طرف‌های رسمی به مردم لبنان کمک کنند. حماس نیز با صدور بیانیه‌ای گفت که حمله وحشیانه به لبنان، ماهیت دشمن صهیونیستی و گرفتار شدن نتانیاهو در بحران را نشان می‌دهد. این جنبش تأکید کرد که حملات وحشیانه گسترده دشمن صهیونیستی به لبنان جنایتی جنگی است که بیانگر ماهیت دشمن نازی صهیونیستی و بحرانی است که نتانیاهو در آن گرفتار شده است.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد