تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه | آغاز تعطیلی پنجشنبه ادارات از ۲۷ تیر

کد خبر: 1301074

استاندار یزد با هدف کاهش مصرف برق، تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه را اعلام کرد.

تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه |  آغاز تعطیلی پنجشنبه ادارات از ۲۷ تیر

مهران فاطمی صبح امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان از تعطیلی ادارات استان یزد در روزهای پنجشنبه خبر داد.

وی با اشاره به اینکه بهره‌وری و مدیریت مصرف انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: این تصمیم با هدف مدیریت مصرف برق و بهبود وضعیت تامین انرژی در استان اتخاذ شده است.

فاطمی بیان کرد: قطع برق در مناطقی خارج از استان بدون هماهنگی، مشکلاتی را برای یزد ایجاد کرده و باعث قطع آب به مدت چهار ساعت شده که چنین اتفاقاتی نباید تکرار شود.

به گزارش تسنیم، این تصمیم در پی افزایش شدید دمای هوا و مصرف بالای برق و آب در استان یزد گرفته شده است و به منظور جلوگیری از بحران‌های مشابه، ادارات استان از این هفته در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود؛ همچنین، همانند سال گذشته، ساعات کاری ادارات برای مدیریت بهتر مصرف انرژی از چند هفته قبل تغییر کرده است.

این اقدام که به منظور کاهش بار مصرف انرژی و جلوگیری از بروز مشکلات جدی‌تر در تامین برق و آب استان صورت گرفته، به عنوان یکی از تدابیر اجرایی در راستای حفظ منابع انرژی و تامین رفاه شهروندان یزدی به کار گرفته می‌شود./تسنیم

تعطیلی پنجشنبه‌های یزد از چه زمانی اجرا می‌شود؟

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد به بیان توضیحاتی در ارتباط با زمان تعطیلی پنجشنبه‌های یزد پرداخت.

محمد حسین پارسائیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی استان از تاریخ 17 تیرماه تا 15 شهریورماه، در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: این تصمیم با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بهبود ضریب پایداری و کارکرد ایمن شبکه گاز و برق کشور اتخاذ شده است.

پارسائیان تأکید کرد: دستگاه‌های خدمت‌رسان و مراکز درمانی از این قاعده مستثنی هستند و به فعالیت خود ادامه خواهند داد و این مصوبه مربوط به سایر دستگاه‌ها می‌شود.

وی افزود: امور مربوط به دستگاه‌های مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها، به صورت دورکاری انجام خواهد شد تا خدمات‌رسانی به شهروندان مختل نشود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد از فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست تا شیوه‌نامه‌های ناظر بر تنظیم دمای محیط کاری و صرفه‌جویی در مصرف برق را به دقت رعایت کنند.

پارسائیان تاکید کرد: این اقدام در راستای کاهش مصرف انرژی در دوره‌های اوج مصرف و افزایش بهره‌وری و پایداری شبکه‌های انرژی صورت گرفته است.

وی گفت: با توجه به نیاز مبرم به مدیریت مصرف انرژی در فصل تابستان، این تعطیلی می‌تواند به کاهش فشار بر شبکه‌های برق و گاز کشور کمک شایانی کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد افزود: با اجرای این تصمیم، استان یزد گامی مهم در جهت مدیریت بهینه مصرف انرژی و کاهش مخاطرات احتمالی ناشی از افزایش بار مصرفی در شبکه‌های انرژی برداشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد