مواضع کرملین درباره محاکمه بنیانگذار تلگرام

کد خبر: 1311665

سخنگوی کرملین در نشستی خبری مواضع ریاست‌جمهوری روسیه در قبال محاکمه بنیانگذار تلگرام در فرانسه، برخی مشکلات فراروی تجارت با چین، تولید پهپاد و کاهش روند واردات آن پرداخت و باری دیگر، برداشت از درآمد دارایی‌های مسدود شده روسیه در غرب و اختصاص آن به اوکراین را محکوم کرد.

مواضع کرملین درباره محاکمه بنیانگذار تلگرام

سخنگوی کرملین در نشستی خبری مواضع ریاست‌جمهوری روسیه در قبال محاکمه بنیانگذار تلگرام در فرانسه، برخی مشکلات فراروی تجارت با چین، تولید پهپاد و کاهش روند واردات آن پرداخت و باری دیگر، برداشت از درآمد دارایی‌های مسدود شده روسیه در غرب و اختصاص آن به اوکراین را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف پنجشنبه هشتم شهریورماه ۱۴۰۳ در نشستی خبری درباره محاکمه پاول دوروف بنیانگذار تلگرام در فرانسه گفت:‌ کرملین هیچ ارزیابی از روند محاکمه دوروف ارائه نمی‌کند، اما این روند را زیرنظر دارد؛‌ مهم است که آنچه در حال وقوع است به آزار و اذیت سیاسی تبدیل نشود.

وی ادامه داد: امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه هرگونه ارتباط پرونده دوروف با سیاست را رد کرد، اما از سوی دیگر اتهامات خاصی مطرح می‌شود.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه دوروف، تابعیت چند کشور را دارد،‌ گفت: خیر، وی هنوز شهروند فدراسیون روسیه است و در مورد اخذ تابعیت فرانسه و دیگر کشورها،‌ ما چیزی نمی‌دانیم و این موضوع در حوزه کاری ما نیست.

گذر روسیه و چین از مشکلات در تجارت دوجانبه

گزارش روزنامه ودوموستی مبنی بر شکایت برخی کارآفرینان روسی در مورد انجام معاملات با شرکای چینی، موضوع پرسش دیگری از سخنگوی کرملین بود. این روزنامه روسی در این زمینه به مشکلات در تسویه‌ حساب‌های دوجانبه متأثر از محدودیت‌ها و تحریم‌های غرب اشاره کرده بود.

پسکوف در پاسخ اظهار داشت: حجم تعامل بین روسیه و چین به قدری زیاد است که ممکن است به طور اجتناب ناپذیری مشکلاتی موردی ایجاد شود، به ویژه با توجه به محیط غیر دوستانه در عرصه بین‌المللی؛ با این حال، مسکو و پکن با موفقیت این مشکلات را حل می کنند.

وی ادامه داد: روحیه شراکت روسیه و چین به ما اجازه می‌دهد تا مشکلات کنونی را به‌طور بسیار سازنده حل کنیم و در مورد آنها بحث کنیم.

صنعت پهپاد روسیه در مسیر جایگزینی واردات است

در ادامه این نشست خبری از سخنگوی کرملین سؤال شد: آیا محدودیت‌های مقامات چینی برای صادرات تعدادی پهپاد و اجزای آن که از اول سپتامبر ۲۰۲۴ اجرایی خواهند شد، بر صنعت پهپاد روسیه تأثیر می‌گذارد؟

پسکوف نیز با بیان اینکه کرملین اطلاعاتی در مورد این قطعات ندارد، اظهار داشت:‌ صنعت پهپاد در روسیه با اطمینان بسیار در مسیر جایگزینی واردات حرکت می کند و امکانات تولید روز به روز در حال گسترش است.

وی ادامه داد:‌ ما به طور سیستماتیک و هدفمند در حال توسعه صنعت پهپاد روسیه با فناوری پیشرفته هستیم و با اطمینان بسیار در مسیر جایگزینی واردات حرکت می کنیم.

انتقال دارایی‌های روسیه به اوکراین، پیامدهایی برای اروپا خواهد داشت

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در پاسخ به پرسش دیگری نیز به خبرنگاران گفت: انتقال درآمد از دارایی های روسیه به اوکراین غیرقانونی است و عواقبی برای اتحادیه اروپا خواهد داشت.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش‌تر گفته بود: بروکسل در حال حاضر ۱.۴ میلیارد یورو از محل درآمد دارایی‌های (مسدود شده) روسیه به اوکراین و همچنین به کشورهای اتحادیه اروپا برای عرضه تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده است.

دستور پوتین برای مقابله با تورم

پسکوف در بخش دیگری از این نشست خبری اعلام کرد:‌ دستورالعمل های ولادیمیر پوتین،رئیس جمهور روسیه برای مقابله با تورم در این کشور در حال آماده سازی است.

وی یادآور شد: رئیس‌جمهور روسیه در روزهای قبل، جلسات اقتصادی در این زمینه داشته است و متخصصان دستگاه‌های دولتی در تهیه دستورالعمل مقابله با تورم مشارکت می‌کنند.

بنا بر گزارش تاس به نقل از مراجع رسمی این کشور، از ابتدای ماه اوت (ماه جاری میلادی) تا بیست و هشتم این ماه، قیمت تمام شده کالاها برای مصرف کنندگان در فدراسیون روسیه ۰.۱۲ درصد افزایش یافته است. افزایش قیمت این کالاها از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا ۲۸ اوت نیز ۵.۱۹ درصد اعلام شده است.

با این حساب، نرخ تورم در روسیه از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا ۲۸ اوت به ۹.۰۴ درصد رسید.

پوتین در مجمع اقتصادی شرق شرکت می‌کند

سخنگوی کرملین همچنین اعلام کرد:‌ پوتین رئیس جمهور روسیه در مجمع اقتصادی شرق که هفته آینده در ولادی وستوک برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

پسکوف تاکید کرد: توسعه خاور دور و قطب شمال از اولویت‌های رهبری روسیه است.

وی خاطرنشان کرد که صنعت در منطقه فدرال خاور دور پویایی خوبی از خود نشان می دهد و توسعه مناطق اولویت‌دار در حال انجام است؛ اقدامات موثری برای جلوگیری از خروج جمعیت از خاور دور به بخش اروپایی روسیه در حال انجام است.

سخنگوی کرملین گفت:‌اهمیت زندگی در مناطق خاور دور کمتر از بخش اروپایی نیست و این مناطق، مناطق بسیار مهمی در کشور ما هستند.

مجمع اقتصاد شرق روسیه با نگاه به افق سال ۲۰۳۰ میلادی مناطق خاور دور این کشور سوم تا ششم سپتامبر ۲۰۲۴ در ولادی وستوک روسیه برگزار می شود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد