یارانه نقدی | یارانه جدید | واریز یارانه نقدی امروز

یارانه نقدی 3 میلیون تومانی برای یارانه بگیران در روز پنجشنبه ۸ شهریور | یارانه بگیران حسابشان را چک کنند

کد خبر: 1311599

بر اساس تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در بند الف، دولت موظف است با استفاده از منابع حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ نقدی به میزان ۳۱۵ هزار میلیارد تومان، طرح کالابرگ الکترونیکی را برای ۱۹ میلیون خانوار، که معادل ۶۹ درصد از کل خانوارهای کشور است، به اجرا درآورد. در مرحله قبلی اجرای این طرح، ۱۵۱ میلیون بسته غذایی بدون صف از طریق ۲۱۱ هزار فروشگاه در سراسر کشور به مردم توزیع شد.

یارانه نقدی 3 میلیون تومانی برای یارانه بگیران در روز پنجشنبه ۸ شهریور | یارانه بگیران حسابشان را چک کنند

یارانه نقدی یکی از انواع رایج یارانه‌ ها است که به صورت پول نقد به افراد یا خانوارها ارائه می‌شود. هدف اصلی یارانه نقدی کمک به افراد با درآمد کم، بازنشستگان و افرادی است که در شرایط خاص قرار دارند، مانند بیکاران است.

یارانه نقدی می‌تواند به عنوان یک ابزار اجتماعی و اقتصادی مؤثر در کاهش فقر، تسهیل دسترسی به خدمات اساسی و افزایش سطح زندگی افراد محسوب شود. با ارائه این یارانه، افراد قادر خواهند بود نیازهای اساسی خود را تأمین کنند و بهبود شرایط زندگی خود را تجربه کنند.

بر اساس تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در بند الف، دولت موظف است با استفاده از منابع حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به میزان ۳۱۵ هزار میلیارد تومان، طرح کالابرگ الکترونیکی را برای ۱۹ میلیون خانوار، که معادل ۶۹ درصد از کل خانوارهای کشور است، به اجرا درآورد. در مرحله قبلی اجرای این طرح، ۱۵۱ میلیون بسته غذایی بدون صف از طریق ۲۱۱ هزار فروشگاه در سراسر کشور به مردم توزیع شد. این اقدام نه تنها به تأمین امنیت غذایی در میان مردم کمک کرد، بلکه موجب رونق کارخانه‌های تولید مواد غذایی در کشور نیز گردید.

برای بررسی نحوه اجرای آن با علی‌رضا عسگریان، معاون وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت‌وگویی کوتاه داشتیم که گفت: دولت جدید هنوز در این زمینه تصمیم نگرفته و احتمالا در جلسه وزارت اقتصاد در هفته آینده مساله نحوه اجرای کالابرگ مشخص می‌شود.

به گفته وی،‌ در مرحله قبل اجرای کالابرگ، دولت ۲۸.۵ همت منابع آورد و مردم هم ۸۸ همت آورده نقدی دادند و با این حساب ۱۵۱ میلیون بسته غذایی بر سفره‌های مردم قرار گرفت.

به گفته کارشناسان در شرایط تورم‌های پیاپی و کاهش ارزش پول ملی که به منزله کاهس قدرت خرید مردم است،‌ اجرای کالابرگ الکترونیکی برای امنیت غذایی جامعه به ویژه دهکهای کم درآمد ضروری است.

در اوایل سال ۱۴۰۲، سامانه رفاه ایرانیان معیارها و شاخص‌های طبقه‌بندی خانوار را تغییر داد و به جای دهک‌بندی، از صدک‌بندی استفاده کرد. این تغییر به منظور افزایش دقت در شناسایی مشمولان یارانه نقدی و بر اساس میزان درآمد و دارایی خانوارها صورت گرفت.

یارانه دهک های اول تا سوم که تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی هستند به میزان هر نفر ۴۰۰ هزار تومان می باشد که این مبلغ را در ۲۵ هر ماه دریافت می کنند. یارانه تشویقی هم که به شکل اعتبار خرید برای افراد امکانپذیر شده است مبلغ یارانه را به ۶۲۰ هزارتومان می رساند.

دهک های چهارم تا هفتم مشمول دریافت یارانه نقدی به میزان هر نفر ۳۰۰ هزار تومان می باشند که این مبلغ در تاریخ ۳۰ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت است. بعلاوه یارانه تشویقی این گروه  از مشمولان نیز امکان خرید اعتباری تا ۵۲۰ هزار تومان را به آنها می دهد.

خانوارهای دهک های هشتم و نهم  مشمول دریافت یارانه به میزان ۳۰۰ هزار تومان هستند ولی یارانه تشویقی به آنها تعلق نمی گیرد.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد