هشدار جدی هواشناسی | از کوهنوردی بپرهیزید

کد خبر: 1226026

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم فعالیت موج بارشی در ارتفاعات و احتمال جاری شدن سیلاب، رانش و لغزش زمین، ریزش سنگ و سوزباد خبر داد و گفت: کوهنوردان از صعود به ارتفاعات همچنین دره‌نوردی اجتناب کنند.

هشدار جدی هواشناسی | از کوهنوردی بپرهیزید

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی ارتفاعات و کوهستان طی روزهای پایانی هفته اظهار کرد: طی روز پنجشنبه (۱۸ خرداد) فعالیت موج بارشی برای بخش‌های وسیعی از شمال‌ غرب، دامنه‌های البرز، شمال‌ شرق، ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی، ارتفاعات مرکزی ایران، به تناوب افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، احتمال تگرگ و تندباد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی روز جمعه(۱۹ خرداد) نیز در البرز مرکزی و شرقی، خراسان شمالی، ارتفاعات کرمان و به‌صورت پراکنده در ارتفاعات مرکزی و شرقی، افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید مورد انتظار است. شدت بارش‌ها برای خراسان شمالی منجر به جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و احتمال رانش و لغزش می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران نیز اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه و در ساعات اولیه روز نیمه‌ابری، به‌تدریج افزایش ابر و وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:  طی روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کوهستانی کشور به سبب فعالیت موج بارشی، انواع مخاطره‌های جوی، اعم از وزش باد شدید و عدم تعادل، کاهش دید افقی و عمودی به سبب مه‌آلود شدن، احتمال اصابت صاعقه و تگرگ و بارش‌های رگباری شدید ، احتمال ریزش سنگ و تشدید سوزباد و سرمایش مورد انتظار است بنابراین برای مناطق مذکور اجتناب از کوهنوردی و دره‌نوردی توصیه می‌شود.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: طی جمعه برای مناطق یاد شده که دچار فعالیت موج ناپایدار هستند به‌ویژه خراسان شمالی، فعالیت‌های کوهنوردی،دره‌نوردی و طبیعت‌گردی، مخاطره‌آمیز و با خطر آسیب و تلفات همراه است.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد