با 10 مورد از معروف‌ترین خیایان‌های استانبول آشنا شوید

کد خبر: 1313933

استانبول یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ترکیه است. این کلان شهر که از نظر وسعت نیز جزو بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود، به‌دلیل موقعیت جغرافیایی، شهری آسیایی – اروپایی است.

با 10 مورد از معروف‌ترین خیایان‌های استانبول آشنا شوید

 

به همین دلیل هرکدام از مناطق آن بافتی به‌خصوص دارند و در هرکدام از آن‌ها خیابان‌ها و محله‌هایی وجود دارند که از دیگر محله‌ها معروف‌تر هستند. در این مطلب 10 خیابان معروف این شهر را معرفی می‌کنیم. با اقامت در هتل‌هایی مانند هتل فرمان هیلال استانبول که دسترسی خوبی به‌مناطق مختلف دارند، می‌توانید از خیابان‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، به‌راحتی دیدن کنید.

خیابان استقلال

یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین خیابان‌های شهر استانبول، خیابان استقلال است. این خیابان که تاریخچه و قدمت آن به دوران عثمانی باز می‌گردد، در منطقه تکسیم واقع شده که هم به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری و هم به‌دلیل وجود سفارتخانه‌ها و... جزو مهم‌ترین مناطق استانبول محسوب می‌شود. در این خیابان می‌توانید انواع فروشگاه‌های لوکس و مدرن را مشاهده کنید، به رستوران‌ها و کافه‌هایی که در حاشیه خیابان قرار دارند مراجعه کرده و خود را به جاذبه‌های گردشگری مختلف شهر برسانید.

خیابان پریهان آبلا

یکی از خیابان‌های عجیب و غریب و خاص استانبول، خیابان پریهان آبلا است. آبلا در ترکی به معنای خواهر است و این خیابان نیز تا حد زیادی ظرافت زنانه دارد. با ورود به این خیابان اولین چیزی که چشم شما را به خود خیره می‌کند، ساختمان‌های رنگی هستند. این ساختمان‌ها که بیشتر آن‌ها با متریال چوبی طرحی شده‌اند، یادگار دوران امپراطوری روم و یونان در ترکیه هستند. بیشتر ساختمان‌های خیره‌کننده این خیابان توسط چنگیز بکتاش بازسازی شده‌اند. این شهر این روزها همچون جواهری در شلوغی استانبول می‌درخشد.

خیابان صبحانه

شاید اسم این خیابان برای شما عجیب باشد اما واقعا چنین خیابانی در استانبول وجود دارد و علت نامگذاری آن، صبحانه‌های لذیذی است که در کافه‌ها و رستوران‌های واقع در این خیابان سرو می‌شوند. این خیابان در منطقه بشیکتاش قرار دارد و رستوران‌های مختلفی در آن وجود دارند که انواع صبحانه‌های سنتی و بین‌المللی را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌کنند.

خیابان بویوک هندک

از دیگر خیابان‌های معروف و مهم شهر استانبول می‌توان به خیابان بویوک هندک در تکسیم اشاره کرد. این خیابان لوکیشنی فوق‌العاده برای عکاسی محسوب می‌شود و اگر بلاگر هستید یا به عکاسی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم حتما زمانی را برای مراجعه به آن اختصاص دهید. در این خیابان کافه‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارند که نظم صندلی‌های آن‌ها در حاشیه خیابان منظره‌ای دیدنی را به وجود آورده است؛ همچنین معماری خاص خانه‌ها در این خیابان هم تماشایی است و برای عکاسی، منظره‌ای زیبا را ایجاد می‌کند.

خیابان فرانسوی‌ها

این خیابان که به خیابان الجزایر هم معروف است، به خیابان استقلال ختم می‌شود. اگر اهل خوش‌گذرانی‌های شبانه هستید، این خیابان محل مناسبی برای تفریح شما است. در این خیابان می‌توانید تا پاسی از شب تفریح کنید، در کافه‌ها و رستوران‌های آن غذا نوش‌جان کرده و از هیاهوی مردم و موسیقی‌های محلی شبانه لذت ببرید.

خیابان بغداد

اگر اهل خرید کردن هستید، توصیه می‌کنیم به خیابان بغداد مراجعه کنید. در این خیابان بوتیک‌ها و فروشگاه‌های لوکسی وجود دارد که بعضی از آن‌ها در عین لاکچری بودن، قیمت‌های بسیار مناسبی دارند. انواع پوشاک، کفش، لوازم آرایشی و محصولاتی مانند مجسمه‌، نقاشی و... را می‌توانید در این خیابان مشاهده کنید. در خیابان بغداد هم مانند دیگر خیابان‌های استانبول، رستوران‌های زیادی وجود دارند که بعد از یک گردش در خیابان می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید و یک غذای لذیذ صرف کنید.

9

خیابان عبدی

اگر برای شما سوال است که هنرمندان معروف استانبول در کجا زندگی می‌کنند، خیابان عبدی یکی از پاسخ‌های این سوال است. این خیابان که معماری لوکس و مدرن ساختمان‌های آن، اولین چیزی است که جلب توجه می‌کند، جزو مناطق باکلاس و شیک شهری محسوب می‌شود. در این خیابان انواع برندهای معروف دارای شعبه‌ای اختصاصی هستند؛ از آرمانی گرفته تا لوئیس ویتون و پرادا که قیمت‌های آن‌ها نیز مانند ساختمان‌های خیابان، لوکس و شگفت‌انگیز است.

خیابان گالیپ دده

این خیابان که به پاس زحمات شاعر معروف ترکی به‌نام گالیپ دده نامگذرای شده است، یکی دیگر از خیابان‌های معروف شهر در منطقه بی‌اوغلو است که با اقامت در هتل فرمان استانبول می‌توان به‌راحتی از آن دیدن کرد. در این خیابان‌ هم ساختمان‌های رنگی و زیبا، بیش از هرچیز جلب توجه می‌کنند. اگر به محصولات عتیقه علاقه دارید، حتما سری به فروشگاه‌های این خیابان بزنید.

خیابان دیوان در

از دیگر خیابان‌های معروف و مهم شهر استانبول می‌توان به خیابان دیوان در اشاره کرد که در منطقه سلطان احمد قرار دارد. این خیابان که یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های استانبول هم محسوب می‌شود، به‌دلیل اتصال چند منطقه مهم گردشگری و تاریخی استانبول شهرت دارد. این خیابان هم مملو از کافه و رستوران و فروشگاه‌ها با محصولات متنوع است و قطعا از گردش در آن خسته نخواهید شد.

خیابان بانکالار

دیگر خیابان تاریخی و مهم در استانبول که در زمان عثمانی، یکی از مراکز اقتصادی مهم شهر محسوب می‌شد و حتی قدیمی‌ترین بانک عثمانی هم در آن وجود دارد، خیابان بانکالار است. این خیابان به‌لطف موقعیت تجاری، دارای ساختمان‌های لوکسی است که امروزه به‌عنوان هتل یا رستوران استفاده می‌شوند و معماری فوق‌العاده‌ای دارند.

10

خیابان گردی، تفریحی کم‌هزینه اما خاطره‌انگیز در استانبول

در میان انواع تفریحات پرهزینه و گران قیمت استانبول، تفریحاتی مانند خیابان‌گردی هم وجود دارد که می‌توان آن را با کم‌ترین هزینه انجام داد. برای خیابان‌گردی در استانبول، انتخاب هتل خوب اهمیت زیادی دارد. هتل شما باید جایی باشد که دسترسی راحتی به مناطق مهم شهری داشته باشد؛ برای مثال هتل فرمان هیلال استانبول، یک گزینه عالی محسوب می‌شود. رزرو هتل استانبول در خیابان‌های معروف و مناطق خوب شهری را می‌توانید از طریق فلای تودی انجام دهید. به جز رزرو هتل های استانبول، خدمات دیگری مانند رزرو تورهای گردشگری و تهیه بلیط هواپیما استانبول هم در فلای تودی ارائه می‌شوند که بسته به نیاز خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد