اشغالگران در شوک بزرگ/حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در اردن/کشته شدن ۳ نظامی آمریکایی

کد خبر: 1271447

خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش داد که سه نظامی آمریکایی در حمله پهپادی به مقر نظامیان این کشور در مرز سوریه و اردن کشته شده و ۲۵ تن مجروح شدند.

اشغالگران در شوک بزرگ/حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در اردن/کشته شدن ۳ نظامی آمریکایی

بر اثر وقوع یک حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در اردن نزدیک مرز با سوریه، ۳ نظامی این کشور کشته و ۲۵ تَن نیز زخمی شدند.

 شبکه تلویزیونی سی ان ان هم اکنون با انتشار خبری فوری به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که بر اثر وقوع حمله پهپادی به پایگاه نظامیان این کشور در اردن، ۳ نظامی کشته شدند.

به گزارش این رسانه، در این حادثه ۲۵ نظامی این کشور نیز زخمی شده اند.

بر اساس اعلام این رسانه، مقامات آمریکایی به سی ان ان گفتند که این نخستین بار پس از آغاز جنگ غزه است که نظامیان آمریکایی بر اثر شلیک آتش دشمن در غرب آسیا کشته می‌شوند.

حادثه در «برج ۲۲» در اردن نزدیک مرز با سوریه رخ داده است.

این در حالیست که سی ان ان پیشتر تعداد نظامیان زخمی آمریکا را ۲۴ نفر اعلام کرده بود.

امان: حمله به نیروهای آمریکایی در خاک اردن انجام نشده است

سخنگوی دولت اردن ادعا کرد که حمله‌ای به نیروهای آمریکایی در داخل خاک اردن انجام نشده است.

کاملا هریس: عزادار ۳ نظامی آمریکایی هستیم که در اردن کشته شدند/ اتهام‌زنی به ایران

معاون رییس‌جمهور آمریکا امروز در واکنش به حمله پهپادی به پایگاه نظامیان این کشور در اردن اعلام کرد: در غم از دست دادن ۳ نظامی آمریکایی در اردن، عزادار هستیم.

پنتاگون واکنش نشان داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به اخبار منتشره پیرامون حمله پهپادی پرتلفات به نظامیان این کشور واکنش نشان داد. در بیانیه وزارت دفاع آمریکا در این خصوص آمده است: آنچه نیروهای ما در اردن در معرض آن قرار گرفتند، تشدید خطرناک تنش ها است.

سنتکام تایید کرد

فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام امروز یکشنبه در بیانیه‌ای تأیید کرد که در حمله هواپیمای بدون سرنشین «به پایگاهی در شمال شرقی اردن»، ۳ نظامی این کشور کشته و ۲۵ نفر مجروح شدند.

بایدن: قلب آمریکا جریحه دار شد

«جو بایدن» رییس جمهور آمریکا امروز یکشنبه هلاکت نظامیان آمریکایی در اردن بر اثر حمله پهپادی را تایید کرد.

رییس جمهور آمریکا بدون ارایه هرگونه سند و مدرکی در این خصوص ادعا کرد: حمله به نیروهای ما که منجر به کشته شدن ۳ نظامی شد، توسط گروه های تحت حمایت ایران که در سوریه و عراق فعالیت می کنند، انجام شد!

در بیانیه بایدن در این خصوص ادعا شده است: در حمله پهپادی به نیروهای ما در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه، ۳ نظامی آمریکایی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند. همه مسببین این حمله را در زمان مناسب و به شیوه ای که ما انتخاب می کنیم، پاسخگو خواهیم کرد. در حال جمع‌ آوری اطلاعات درباره این حمله هستیم و می‌ دانیم که این حمله توسط گروه‌ های افراطی مورد حمایت ایران صورت گرفته است!

بیانیه «جو بایدن» اضافه کرد: قلب آمریکا با کشته شدن ۳ نظامی -در حمله به نیروهای مان- در شمال شرق اردن سنگین و آکنده از غم شده است.

وی در این بیانیه خاطرنشان کرد: ما تعهد خود را نسبت به خانواده‌ های قربانیان و مبارزه با تروریسم حفظ خواهیم کرد.

خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش داد که سه نظامی آمریکایی در حمله پهپادی به مقر نظامیان این کشور در مرز سوریه و اردن کشته شده و ۲۵ تن مجروح شدند.

در حمله پهپادی به یک مقر نظامی آمریکا در نزدیکی مرز سوریه و اردن، سه سرباز آمریکایی کشته شده و ۲۵ تن مجروح شدند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی مدعی شد این حمله «بسیار دردناک و غمگین» توسط نیروهای تحت حمایت ایران صورت گرفته است. او همچنین ادعا کرد که مسئولان این حمله را «در زمان مناسب و به شیوه‌ای» مناسب پاسخگو خواهد کرد.

وزارت دفاع آمریکا این حمله را «نمونه یک تشدید خطرناک در امور منطقه» دانست.

مقاومت اسلامی عراق امروز مسئولیت انجام پنج حمله به پایگاه‌های آمریکایی را در سوریه، عراق و تاسیسات دریایی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی برعهده گرفت./مهر

از زمان آغاز جنگ جدید غزه، این نخستین مورد از کشته‌شدن نظامیان آمریکایی در منطقه است. به گزارش سی‌ان‌ان، مشخص نیست چرا سامانه‌های پدافند هوایی موفق به رهگیری پهپاد نشده‌اند، اما این اتفاق می‌تواند وضعیت پرتنش منطقه را ملتهب‌تر از قبل کند.

این در حالی است که مقامات آمریکایی به تکرار مدعی شده‌اند خواستار گسترش درگیری‌های غزه و بدل‌شدن آن به یک جنگ منطقه‌ای بزرگ‌تر نیستند.

با آغاز جنگ غزه، جنبش‌های مقاومت منطقه پایگاه‌های نظامی آمریکا را در منطقه هدف قرار داده‌اند. به گفته پنتاگون، این حملات تا پیش از حمله امروز کشته‌ای به دنبال نداشت اما به مجروح‌شدن حدود ۷۰ نظامی آمریکایی منجر شده بود.

 سنتکام: در حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا 3 نظامی کشته و 25 نفر مجروح شدند

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه یکشنبه شب از مرگ 3 نظامی و جراحت 25 نفر دیگر از پرسنل این کشور در جریان حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در مرز اردن با سوریه خبر داد.

مقام‌های نظامی آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران گفتند که سه نظامی این کشور در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن کشته و دستکم ۲۵ پرسنل نظامی نیز زخمی شدند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» کشته شدن سه آمریکایی در منطقه «برج ۲۲» در اردن نزدیک مرز با سوریه تشدید تنش در خاورمیانه را نشان می‌دهد.

سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) یکشنبه شب در بیانیه‌ای تایید کرد که در حمله یک فروند پهپاد به پایگاهی در شمال شرقی اردن، سه نظامی کشته و ۲۵ پرسنل این کشور زخمی شدند.

تاکنون بیش از ۱۵۸ حمله به نیروهای ایالات متحده و ائتلاف در عراق و سوریه صورت گرفته است.

سی‌ان‌ان نوشت‌که مشخص نیست که چرا پدافند هوایی در رهگیری پهپاد شکست خورده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد حمله به نیروهای آمریکایی را به گروه‌های تحت حمایت ایران نسبت دهد، اما اذعان کرده که واشنگتن هنوز در حال گردآوری اطلاعات در خصوص این حمله است.

ارتش  آمریکا در روزهای گذشته نیز به طور ضمنی مرگ دو نظامی خود را در آب‌های سومالی تایید کرد. سنتکام اعلام کرد که ۲ تفنگدار دریایی ناپدید شده در جریان عملیات در سواحل سومالی به عنوان کشته شده طبقه بندی شده‌اند.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا هفته گذشته در ۲۳ دی ماه در بیانیه‌ای از مفقود شدن دو ملوان نیروی دریایی  طبق اعلام فرماندهی مرکزی آمریکا عملیات جستجو و نجات برای این دو ملوان نیروی دریایی ایالات متحده در جریان است. با این‌حال جزئیات بیشتر از جمله در خصوص کشتی که این دو عضو نیروی دریایی آمریکا سوار بر آن بوده‌ و یا حتی نام این ملوان‌ها تاکنون منتشر نشده است.

یک مقام آمریکایی نیز به خبرگزاری «رویترز» گفت: «۳۴ پرسنل آمریکایی برای آسیب مغزی احتمالی پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین  در اردن مورد ارزیابی پزشکی قرار می‌گیرند.»/فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد