قیمت نان | قیمت نان امروز

خبر مهم از افزایش قیمت نان | گران شدن بی سابقه نان صحت دارد؟

کد خبر: 1312212

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی اعلام کرد که در ۱۵ تا ۲۰ استان، از جمله اصفهان، اردبیل و لنرخ نان در برخی استان‌ها تغییر کرده و در برخی از محله‌ها تهران نیز نانوایان مبادرت به افزایش قیمت نان کرده‌اند.

خبر مهم از افزایش قیمت نان | گران شدن بی سابقه نان صحت دارد؟

قیمت نان بیش از ۴۵ درصد از کالری روزانه مردم ایران را تأمین می‌کند. از سال گذشته، قیمت این ماده غذایی مورد بحث و جدل قرار گرفته و نانوایان اعلام کرده‌اند که هزینه تولید آن نسبت به قیمت فروش بالاتر است.

مدتی است که دوباره مسئله تغییر نرخ نان سنتی مطرح شده است. پیش تر در گزارشی محمد علی‌مهری، معاون امور اقتصادی استانداری تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت نان قرار است در تهران تغییر کند یا خیر، گفته بود، هنوز در خصوص اصلاح قیمت نان در استان تهران در این استانداری تصمیم‌گیری نشده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: این افزایش قیمت براساس تصمیم کشوری که به منظور جبران اقتصاد نانوا اتخاذ شده و به همه استان‌ها ابلاغ شد به همه استان‌ها ابلاغ شداما با تاکید استاندار استان مرکزی جزو استان‌های اول نبود و با کار‌های کارشناسی و محاسبات انجام شده و براساس تنوع، نرخ انواع نان در استان ۲۲ درصد افزایش یافت که از یکم شهریور ماه اعمال شد.

گودرزی افزود: این میزان افزایش در قیمت نان بر اساس مصوبات کارگروه استانی و به منظور حمایت از نانوایان اجرایی شد.

او گفت: تغییر قیمت نان در کارتخوان‌ها اعمال شده و آنچه در کارتخوان است مورد تایید می‌باشد و شهروندان میتوانند به آن اعتماد کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با توجه به افزایش قیمت نان و پرداخت یارانه آرد از سوی دولت و ۴۰ درصد یارانه‌ای که به ازای هر قرص نان به نانوا پرداخت می‌شود، از نانوا‌ها خواست علاوه برتولید نان با کیفیت، رعایت نظامات صنفی از جمله بَنرشهروند ناظر را در نانوایی نصب و در دید مخاطبان قرار دهند و به هیچ عنوان کارتخوان را از نانوایی خارج نکنند.

گودرزی افزود: بحث کیفیت نان و هم بحث تخلفات در اجبار خرید نان‌های کنجدی و دو نان و تعطیلی‌های غیرمجاز به طور جدی در حال نظارت است.

او از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف موضوع را یبه سامانه ۱۲۴ اداره کل صمت، سامانه ۱۳۵ تعزیرات حمکومتی و سامانه ۳۸۲۰ اتاق اصناف در میان بگذارند. در استان مرکزی هزار و ۶۰۰ واحد نانوایی فعال است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد