آمریکا: ما هرگز نمی خواهیم شاهد یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم

کد خبر: 1316057

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پی افزایش تنش ها در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) بر اثر انفجار دستگاههای وسایل ارتباطی از جمله پیجرهای حزب الله لبنان از سوی اسرائیل گفت: هیچ تغییری در موضع نظامی ما در خاورمیانه رخ نداده است.

آمریکا: ما هرگز نمی خواهیم شاهد یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پی افزایش تنش ها در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) بر اثر انفجار دستگاههای وسایل ارتباطی از جمله پیجرهای حزب الله لبنان از سوی اسرائیل گفت: هیچ تغییری در موضع نظامی ما در خاورمیانه رخ نداده است.

خانم سابرینا سینگ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه به وقت محلی در یک نشست خبری گفت: «هیچ تغییر وضعیت نیرو در شرق مدیترانه یا در منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی وجود ندارد.»

این مقام وزارت دفاع آمریکا ادامه داد که هر حمله ای که تنش ها را در خاورمیانه تشدید کند ، مفید نخواهد بود.

سینگ در پاسخ به سوالی درباره تماس روز چهارشنبه لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با همتای اسرائیلی خود، گفت: «تقریباً در هر تماس، وزیر دفاع آمریکا بر نیاز کاهش تنش‌های منطقه‌ای تأکید می‌کند. ما هرگز نمی خواهیم شاهد یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم.»

تارنمای آمریکایی آکسیوس به نقل از دو مقام اسرئیلی گزارش داد که سفر وزیر دفاع آمریکا به تل آویو به تعویق افتاده است.

آکسیوس نوشت: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا سفر خود به اسرائیل را که برای اوایل هفته آینده برنامه ریزی شده بود، به دلیل تشدید تنش در مرز اسرائیل و لبنان به تعویق انداخت.

به گفته آکسیوس، قرار بود وزیر دفاع آمریکا روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده برای گفتگو در مورد تنش فزاینده با لبنان به سرزمین های اشغالی فلسطین سفر  و با مقامات تل آویو دیدار و گفتگو کند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)  امروز  اعلام کرد که ‌لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با گالانت وزیر جنگ اسرائیل درباره تحولات امنیتی اخیر در منطقه غرب آسیا گفت وگو کرده است.

در بیانیه پنتاگون آمده است: آستین بر حمایت قاطع آمریکا از (رژیم) اسرائیل در برابر تهدیدات ایران، حزب‌الله و شرکای منطقه‌ای تهران تاکید کرده است.

پنتاگون افزوده است که وزیر دفاع آمریکا بار دیگر به وزیر جنگ اسرائیل گفته است که اولویت اکنون باید دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه باشد.

در این بیانیه همچنین آمده است: آستین به گالانت گفت که راهکار دیپلماتیک برای درگیری با حزب‌الله اولویت است، زیرا به غیرنظامیان هر دو طرف اجازه می‌دهد به خانه‌های خود بازگردند.

حزب الله لبنان روز سه شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ در اولین بیانیه اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز سه‌شنبه تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام «پیجر» که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند»

حزب‌الله افزود: نهادهای ذی‌ربط در حزب‌الله در حال حاضر در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای یافتن دلایل وقوع این انفجارهای همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان‌های مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان هستند.

حزب‌الله در بیانیه دوم خود درباره انفجارهای لبنان اعلام کرد: پس از بررسی تمام حقایق، داده‌ها و اطلاعات موجود درباره حمله جنایتکارانه‌ای که امروز بعدازظهر رخ داد، ما دشمن اسرائیلی را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه علیه غیرنظامیان می‌دانیم.

بر اساس گزارش‌ها، انفجارهای لبنان ۱۴ شهید (از جمله دو کودک) و حدود ۳ هزار مجروح برجای گذاشته است. وزیر بهداشت لبنان گفته است: ممکن است مجبور شویم که برخی از مجروحان را به بیمارستان های تخصصی برای درمان به خارج از کشور منتقل کنیم. این اقدام رژیم اسرائیل منجر به مجروحیت مجبتی امانی سفیر ایران در بیروت شد که برای درمان به همراه ۹۵ مصدوم انفجار پیجرها در لبنان به تهران منتقل شد.

روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۳ نیز دستگاههای در نقاط مختلف لبنان منفجر شدند که از نوع «ICOM V ۸۲» هستند که موساد (سرویس جاسوسی اسرائیل) مانند روش منفجر کردن پیجرها در ۲۷ شهریور، در این دستگاه‌ها نیز مواد منفجره کار گذاشته بود. برخی منابع خبری نیز از انفجار گوشی‌های همراه، لپ‌تاپ و رایانه خبر دادند.

منابع رسانه‌ای با انتشار تصاویری اعلام کردند که در پی انفجارهای جدید آتش سوزی در خانه‌ها و خودروها در مناطق مختلف لبنان رخ داده است.تارنمای آمریکایی - اسرائیلی آکسیوس به نقل از دو منبع آگاه تصریح کرد که «اسرائیل در موج دوم عملیات اطلاعاتی خود که روز گذشته (سه‌شنبه) با انفجار دستگاه‌های پیجر آغاز شد، هزاران بی‌سیم شخصی مورد استفاده اعضای حزب‌الله لبنان را منفجر کرد»./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد