حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان امروز | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر خوش از حقوق بازنشستگان؛ واریز 10/000.000 میلیون علی الحساب به حساب بازنشستگان کشور از امروز | بازنشستگان کشور حساب های بانکی خود را چک کنند

کد خبر: 1303464

پرداخت حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از عصر شنبه ۳۰ تیرماه با ارسال پیامک از سوی بانک صادرات در تهران و برخی از استان‌های کشور آغاز شده است.

خبر خوش از حقوق بازنشستگان؛ واریز 10/000.000 میلیون علی الحساب به حساب بازنشستگان کشور از امروز | بازنشستگان کشور حساب های بانکی خود را چک کنند

زمان دقیق واریز حقوق بازنشستگان فرهنگیان بازنشسته و بازنشستگان کشوری مشخص شد.

پرداخت حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری ازعصر شنبه ۳۰ تیرماه با ارسال پیامک از سوی بانک صادرات در تهران و برخی از استان‌های کشور آغاز می‌شود.

بیش از یک میلیون و ۷۳۰هزار بازنشسته و وظیفه بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند که طبق روال هر ماه، در دو روز آخر پایانی ماه حقوق این بازنشستگان واریز می‌شود.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: ثبت نام وام ۶ مرحله دارد که مرحله نخست آن انجام و طی امسال ثبت نام ۵ مرحله دیگر صورت می‌گیرد.

تقیانی گفت: همه بازنشستگان که وام طی ۲ سال گذشته گرفته باشند و وام آنها تسویه شده باشد می‌توانند از این وام جدید بهره‌مند شوند.

جدول حقوق بازنشستگان در تیرماه

با اتمام مرحله نخست ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان و واریز آن درمردادماه سال جاری، بازنشستگان متقاضی می‌توانند برای ثبت‌نام مرحله دوم در سایت کانون‌های بازنشستگی ثبت‌نام کنند.

 سازمان تامین اجتماعی یکی از تسهیلاتی را که به بازنشستگان خود پرداخت می‌کند، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه‌ است که بنا بر اعلام احمد اسفندیاری؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی، طی سنوات گذشته این سازمان بر اساس یک برنامه‌ریزی مدون، وام قرض‌الحسنه را بازنشستگان خود پرداخت کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی درباره نحوه ثبت‌نام جهت دریافت وام اشاره‌شده گفت: بازنشستگان در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به سایت کانون بازنشستگان اقدام به ثبت‌نام برای دریافت وام 30میلیون‌ تومانی کنند.

وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی قرار است بعد از پنجم مردادماه، به حساب بازنشستگان پرداخت خواهد شد. ثبت‌نام این وام از طریق کانون‌های بازنشستگی و یا دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود و نیازی به هیچ‌گونه پیگیری نیست و در صورت تایید درخواست، مراتب آن از طریق پیامک سازمان تأمین اجتماعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از صدور احکام جدید بازنشستگان بر اساس متناسب‌سازی حقوق خبر داد.

مبلغ جدید حقوق بازنشستگان

میرهاشم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دولت دغدغه معیشت بازنشستگان را داشت و با مصوبه مجلس و طبق قانون برنامه هفتم و احکام برنامه سالانه متناسب‌سازی را در دستور کار قرار داد تا حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: دولت در ماه‌های گذشته مصوب کرد تا سه میلیون تومان به ازای هر بازنشسته پرداخت شود تا از بابت هر ماه یک میلیون تومان علی‌الحساب هزینه کمک معیشتی و مستمری به بازنشستگان پرداخت شده تا آنها بتوانند از این مبلغ استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تأمین این رقم قابل توجه برای ما سخت بود اما سعی کردیم در مدت یک هفته این منابع را تأمین کرده و پرداخت سه میلیون تومان علی‌الحساب را به حساب بازنشستگان انجام دهیم.

موسوی افزود: تلاش می‌کنیم تا احکام جدید بازنشستگان بر اساس متناسب‌سازی صادر شود تا بر همین اساس پرداختی‌ها نیز انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان طبق قانون انجام خواهد شد و ما به تمام تعهدات خود دقیق عمل خواهیم کرد.

موسوی اضافه کرد: ما هر زمان منابع مالی پیدا کردیم با اولویت پرداختی بازنشستگان و افزایش مستمری جامعه هدف را انجام دادیم تا متناسب با تورم، افزایش قدرت خرید را داشته باشند.

وی بیان کرد: به هیچ وجه این پرداختی‌ها خارج از ضوابط قانونی و تکلیف ارائه شده به سازمان نبوده و افرادی که از این پرداختی‌ها ناراحت هستند، بهتر است آب خنکی بنوشند تا آرامش پیدا کنند.

موسوی در ادامه یادآور شد: دولت به معنای واقعی خدمتگزار مردم بوده و این شعار نیست بلکه آن چیزی است که در عمل مردم شاهد آن هستند و به عینه می‌توان این شرایط حمایتی را از بازنشستگان و مستمری‌بگیران به اشکال مختلف انجام داد.

وی تصریح کرد: با کانون‌های عالی بازنشستگی نیز رایزنی‌ها را در حال انجام داریم تا نحوه اجرای قانونی متناسب‌‎سازی را با صدور احکام جدید انجام دهیم.

 

۴

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد