اجاره بها | اجاره بها امروز

نرخ جدید اجاره بها در شهریور ماه تغییر کرد | مستاجران بخوانید واین خبر را از دست ندهید

کد خبر: 1312960

واسطه‌های ملکی گزارش می‌دهند که به علت افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن، برخی از مستاجران تهرانی به شهرهای حاشیه‌ای مانند پردیس نقل مکان می‌کنند و برای جلوگیری از پرداخت اجاره بها ماهانه، به گزینه رهن کامل در پردیس روی می‌آورند.

نرخ جدید اجاره بها در شهریور ماه تغییر کرد | مستاجران بخوانید واین خبر را از دست ندهید

در مهرماه، ۲ هزار واحد از مسکن‌های مهر باقی‌مانده و ۵۷۰ واحد از نخستین سری واحدهای طرح اجاره بها در شهر جدید پردیس افتتاح و به مالکان واگذار خواهد شد.

به گفته واسطه‌های ملکی، با توجه به افزایش قیمت‌‌ها در بخش مسکن؛ برخی از مستاجران تهرانی به شهرهای حاشیه‌ای مانند پردیس کوچ می‌کنند و برای فرار از پرداخت اجاره ماهانه به رهن کامل در پردیس روی می‌آورند؛ با وجود اینکه جزو شهروندانی هستند که روزانه برای کار به تهران رفت‌وآمد می‌کنند.

  برخی از فازهای پردیس، به گفته شهروندان این شهر، نیمه‌ساز و متروکه هستند و یا از برخی امکانات رفاهی همچون هنرستان و مهدکودک محرومند و برخی از فازها نیز، دارای معایبی همچون مجتمع‌های بدون آسانسور و پارکینگ مسقف، شیب تند در برخی از کوچه‌ها، فاقد سند بودن برخی واحدها، کمبود وسایل نقلیه عمومی و عدم وجود محوطه‌سازی مناسب است.

اما با این وجود، بررسی‌های ما نشان می‌دهد که پردیس تنها یک موقعیت خوابگاهی نیست و برخی از مستاجران به دلیل آب و هوای بهتر، ترافیک کمتر و شغل و موقعیت کاری خود در این شهر ساکن شده‌اند.

بهرام زمانی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان در این نشست ضمن تاکید بر لزوم انجام معاملات پیش‌فروش ساختمان با سند رسمی، اظهار کرد: طی ۲ ماه اخیر با حجم زیادی از شکایات و نارضایتی خریداران پیش‌فروش ساختمان از عدم انجام تعهد فروشندگان این طرح‌ها رو به رو بوده‌ایم و این مهم به قید فوریت در دستور کار دادستانی استان قرار گرفت.

وی افزود: حسب ماده ۲۳ قانون پیش‌فروش ساختمان، اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش‌فروش ساختمان می‌کنند، به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی به میزان ۲ تا ۴ برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد