افزایش نسبی دما در تهران از روز یکشنبه

کد خبر: 1313100

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری و در ساعت‌های بعدازظهر تا شب، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین از روز یکشنبه افزایش نسبی دما در سطح استان مورد انتظار است.

افزایش نسبی دما در تهران از روز یکشنبه

بر اساس تحلیل الگوهای همدیدی و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی آسمان استان تهران، طی پنج روز آینده، صاف تا قسمتی ابری و در ساعت‌های بعدازظهر تا شب، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در نواحی پرتردد شهری در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق محلی و افزایش نسبی بعضی آلاینده‌ها به ویژه pm۲.۵ مورد انتظار است.

شایان ذکر است که طی روزهای جمعه و شنبه در ساعات بعدازظهر و شب در بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید با کاهش موقت دید و کیفیت هوا و در ارتفاعات به‌ویژه فیروزکوه گاهی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز یکشنبه افزایش نسبی دما در سطح استان مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۷ شهریور) کمی ابری و وزش باد از بعدازظهر، افزایش باد و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۰  و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۱۸ شهریور) آسمانی صاف و وزش باد و از بعدازظهر افزایش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود./ایسنا

روند کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور تا روز یکشنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از روند کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور تا روز یکشنبه خبر داد.

صادق ضیاییان  با اشاره به اینکه امروز ۱۶ شهریور و فردا ۱۷ شهریور با گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در سواحل دریای خزر، استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و در ارتفاعات البرز افزایش ابر رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود، افزود: در این مدت دریای خزر مواج می‌باشد و روند کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور حاکم است و برای بعدازظهر یکشنبه ۱۸ شهریور نیز از میزان ابرناکی در این مناطق کاسته شده و تنها بارش پراکنده انتظار می‌رود و در روز دوشنبه ۱۹ شهریور هم در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد. 

وی ادامه داد: برای سه شنبه ۲۰ شهریور هم در غالب مناطق کشور جوی پایدار و آرام مستقر است. البته طی روزهای جمعه و شنبه در شمال شرق، شرق، شمال غرب، مرکز ، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا شنبه (۱۷ شهریور) کمی ابری، در بعدازظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۲ و ۳۲ درجه سانتیگراد و پس فردا یکشنبه (۱۸ شهریور) هم کمی ابری با وزش باد و از بعدازظهر افزایش باد با کمترین و بیشترین دمای ۲۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد