بهشتی پور در گفتگو با فردا:

تیم سیاست‌خارجی ترامپ برای بازگشت ترامپ آماده باشد

کد خبر: 1302640

تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: تیم خوبی آقای پزشکیان را دارند در حوزه دیپلماسی پشتیبانی می کنند که می توانند با توجه به تجربیات یک دهه گذشته راهکارهای مناسبی را پیش بینی کنند تا منتهی به لغو تحریم ها شود.

تیم سیاست‌خارجی ترامپ برای بازگشت ترامپ آماده باشد

گروه سیاسی فردا: سیاست خارجی دولت مسعود پزشکیان قطعا با رویکرد متفاوتی از دولت سیزدهم پیش خواهد رفت. «مذاکره برای توافق» به جای «مذاکره برای مذاکره» دوباره در صدر اولویت های کاری وزارت خارجه قرار خواهد گرفت. عباس عراقچی شانس نخست تصدی عالی ترین جایگاه وزارت خارجه است و همکاری او با ظریف در زمان مذاکرات برجام این پالس را به فضای سیاسی می دهد که باید منتظر تحولاتی بود. البته قرائن و شواهد نشان می دهد ترامپ بهمن ماه امسال جای بایدن را در کاخ سفید می گیرد و فضای جدید ایجاب می کند که  سیاست های مذاکراتی با دولت ترامپ متفاوت از دوران بایدن باشد.

حسن بهشتی پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره ضرورت های رویکردی دستگاه دیپلماسی دولت پزشکیان برای مذاکره با دولت ترامپ گفت: ایران امروز بزرگترین چالش را در حوزه سیاست خارجی با آمریکا دارد، وضعیت کاندیداتوری بایدن در هاله ای از ابهام است و برخلاف 4 سال پیش، ترامپ شانس خیلی بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دارد.

وی افزود: البته رقابت نامزدهای دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به این معنا نیست که رئیس جمهور بعدی خواه دموکرات، خواه جمهوری خواه بدون درنظر گرفتن منافع آمریکا و صرفا برای رقابت انتخاباتی حاضر باشد به ایران امتیاز دهد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی اظهار کرد: اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه پیروز شود، دولت را در بهمن ماه تحویل می گیرد. پس تا آن روز 6  ماه زمان باقی است که کلی تحولات امکان دارد در صحنه بین الملل و داخل آمریکا اتفاق بیفتد. اگر می خواهیم درست کار کنیم باید سناریوهای مختلف را درنظر بگیریم تا وقتی ترامپ آمد متناسب با زمان بهترین سناریو را برای رفتار با او در دست داشته باشیم.

بهشتی پور گفت: طراحی سناریوهای مناسب کار کارشناسی عمیقی را می طلبد که باید دور از فضای رسانه ای انجام شود. البته معتقدم تیم خوبی آقای پزشکیان را دارند در حوزه دیپلماسی پشتیبانی می کنند که می توانند با توجه به تجربیات یک دهه گذشته راهکارهای مناسبی را پیش بینی کنند تا منتهی به لغو تحریم ها شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد