فردا بررسی کرد؛

مأموریت 7 ماهه دولت پزشکیان در 1403

کد خبر: 1310895

این روزها افکارعمومی منتظر است تا ببیند چقدر از صحبت های قشنگ انتخاباتی با توانمندی دولتمردان رنگ واقعیت به خود می بیند که قطعا به هر میزان این رنگ غالب تر باشد امید جامعه به آینده پررنگتر می شود.

مأموریت 7 ماهه دولت پزشکیان در 1403

گروه سیاسی فردا: دولت چهاردهم با کلین شین توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد و کار خود را آغاز کند. هر چند مسعود پزشکیان در انتخابات وعده اغواکننده ای نداد اما مردم منتظرند تا ببینند دولت او به چه سمت و سویی حرکت می کند و قرار است در گام های نخست به چه مشکلاتی رسیدگی کند.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم گفتگو با فردا درباره اولویت های کاری دولت مسعود پزشکیان گفت: موفقیت دولت آقای پزشکیان، موفقیت نظام است؛ آقای پزشکیان رویکرد تعاملی دارد؛ او نخست اعلام کرد که می خواهد دولت وفاق ملی را تشکیل دهد؛ به این معنا که مجموعه نخبگان نظام و مدیران کارآمد در سطح کلان و عالی به میدان بیایند که خوشبختانه همین اتفاق هم افتاد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم امیدی را در میان مردم برانگیخت که انشاءالله به دنبال آن امیدآفرینی های دیگری نیز اتفاق بیفتد تا آن سرمایه اجتماعی کاهش یافته احیا شود به طوری که همه ملت عزیز ایران از عملکرد دولت و مجلس راضی باشند.

وی درباره اولویت های کاری دولت چهاردهم بیان کرد: در 7 ماه پیش رو تا پایان سال 1403 انتظار نداریم معجزه ای رخ دهد. البته رئیس جمهور و هیأت وزیران باید بنا را به رسیدگی به اولویت ها بگذارند. هر چند قانون برنامه هفته مبنای کار دولت چهاردهم است اما این برنامه جامعیت دارد که اجرای همزمان همه ای احکام آن امکان پذیر نیست؛ دولت باید از میان احکام برنامه دست به گزینش بزند و اولویت ها را در دستورکار قرار دهد. رئیس جمهور نیز به همین نکته در صحبت هایش اشاره کرد.

این نماینده ادوار مجلس گفت: امیدواریم در هفت ماه آینده عملکردها بهتر از 5 ماه گذشته باشد؛ برای 3 سال آینده چارچوب کاری دولت باید همان اجرای برنامه باشد. اگر دولت بتواند اولویت ها را محقق کند شاهد تحولی جدی در پاسخ به انتظارات و مطالبات مردم خواهیم بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد