صدیقی: خداوند عنایت خاص به 22 بهمن دارد

کد خبر: 137043

وی افزود: در پیروزی های جدید مصر که به نوعی شعاع انقلاب ایران است مشاهده کردیم که این مردم به لطف خدا توانستند فرعون زمانشان را از صحنه بیرون کنند و این موضوعی اتفاقی نیست که در 22 بهمن رخ دهد.

واحد مرکزی خبر: خطیب جمعه تهران در خطبه دوم نماز، با تبریک مناسبت های پیش رو به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت. حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی با تسلیت شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و تبریک آغاز ولایت حضرت حجت (عج) گفت: امام زمان (عج) پناه و کشتی نجات و پرچم امامت و ولایت خلق است که امید ما به این آخرین ذخیره الهی است. وی در ادامه با اشاره به روایتی از احمد بن اسحاق درباره وجود مبارک حضرت ولی عصر (عج) و تکلم ایشان در دو سالگی افزود: بقیه نور خدا در وجود این امام منعکس است. خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مبدأ تحول تاریخ بشر و نقطه عطف خواند و گفت: این اتفاق بزرگ آغاز دوره ظهور حضرت ولی عصر (عج) به حساب می آید و پدیده ای فوق العاده و غیرقابل توجیه از نظر علمی بود که مددهای الهی در آن به وضوح مشاهده می شد. وی افزود: در پیروزی های جدید مصر که به نوعی شعاع انقلاب ایران است مشاهده کردیم که این مردم به لطف خدا توانستند فرعون زمانشان را از صحنه بیرون کنند و این موضوعی اتفاقی نیست که در 22 بهمن رخ دهد. صدیقی گفت: 22 بهمن از ایام الله است و خداوند عنایات خاصی در این روز دارد و باید سجده شکر به جای آورد. خطیب جمعه تهران مهم ترین اثر انقلاب را بیرون کردن دیو و رژیمی وابسته خواند که از نظر سیاسی هیچ استقلالی برای خود و مردم باقی نگذاشته بود. حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: رژیم سفاک شاه از نظر فرهنگی مأموریت داشت فرهنگ غربی را به ایران تحمیل کند که تا حد زیادی مؤثر بود. وی افزود: نبض اقتصاد و فرهنگ ما در دست مستشاران خارجی بود و آنان این ملت را چپاول می کردند و چون شرق و غرب در ایران سهم داشتند حامی شاه و سلطنت بودند. امام جمعه موقت تهران گفت: در چنین اوضاعی بود که امام راحل با رهبری بی بدیل و پیامبر گونه و با مأموریتی خاص ، مردم را به حضور در خیابان ها دعوت کرد و مردم طنین حماسه را به جهانیان رساندند. وی انقلاب اسلامی را باران رحمت خواند و افزود: این انقلاب زمین مرده را زنده ، طاغوت را از صحنه سیاسی و فرهنگی بیرون و راه را برای تحقق آرمان های دینی هموار کرد. حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اینکه نسل چهارم انقلاب باید از فساد دستگاه پهلوی مطلع شوند افزود: دولت وقت از قمارخانه ها و مراکز فساد مالیات می گرفت و از همین منابع که به خزانه می رفت به کارمندان دولتی حقوق می داد. صدیقی گفت: انقلاب اسلامی در تطهیر زندگی ها چنان خدمتی کرد که شاید کمتر کسی به این موضوع توجه کند. امام جمعه موقت تهران افزود: هزار فامیل ، زمین های مرغوب را در همه جا گرفته بودند و در بانک های خارج حساب های خاص داشتند و افراد نالایق سر کار بودند. وی گفت: آن زمان از شکوفایی استعدادها واقعاً جلوگیری می شد و جهش علمی و معنوی کنونی هیچگاه در دوران طاغوت ممکن نبود. صدیقی با اشاره به اینکه در آن زمان اگر جوانی نماز می خواند تحقیر می شد ، افزود: در عرصه دستگاه های نظامی ما ، نماز و محاسن به مسخره گرفته می شد و فرهنگ دین به انزوا کشیده شده بود. خطیب جمعه تهران گفت: صدها نوع از این ننگ ها وجود داشت که جوانان باید وضع آن روز را بدانند و از دستاوردهای انقلاب مطلع شوند. وی افزود: انقلاب ما ریشه رژیم مرتجع ، مستبد و زورگوی صاحب ساواک مسلط را از بین برد ، مردم را از این زندان نجات داد و نظامی مبتنی بر اسلام و قرآن تأسیس کرد. امام جمعه موقت تهران گفت: خیلی جاها انقلاب و موانع برداشته شد اما در قدم های بعد نتیجه نگرفت. وی در همین زمینه به انقلاب مشروطیت اشاره کرد و افزود: اگر چه در این انقلاب علما و مردم نقش داشتند اما شخصیت هایی چون شیخ فضل الله نوری سر دار رفت و از دیگ مشروطیت ،رضاخان مستبد قلدر بیرون آمد. صدیقی گفت: با رهبری پیامبرگونه امام (ره) ، نظامی مبتنی بر اسلام تأسیس شد و راه نویی در دنیا به وجود آمد. وی افزود: آن روز این طور القا می کردند که باید آزادی را در غرب و عدالت اجتماعی را در شرق یافت اما امام (ره) سحر هر دو را باطل کرد زیرا نه در شرق ، عدالت اجتماعی و نه در غرب ، آزادی بود. خطیب جمعه تهران گفت: آزادی متعلق به انسان های مؤمن و خداپرستی بود که رشته های وابستگی و غیرخدا را از پر و بال جانشان باز کردند و آزادانه نه شرقی ، نه غربی گفتند. امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نماز جمعه این هفته گفت: تقوا بدون قبول ولایت حق تعالی تقوا نیست و قبول ولایت مهر استاندارد تقواست. حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی با اشاره به ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در سالروز استقرار نظام اسلامی و پیروزی بر اهریمن زمان، در ادامه فلسفه احکام، فلسفه امامت و جهاد را شرح خواهم داد. وی گفت: آیات قرآن، روایات اهل بیت (ع) و از جمله سخنان مبارک حضرت علی (ع) فلسفه احکام و رازها، رمزها و حکمت‌ها را در حدی که می شود و می شد بیان کرد و در حد کشش ما مطرح فرمودند. امام جمعه موقت تهران افزود: به فرموده امام رضا (ع) مسئله امامت اساس دین است و ما این را در انقلاب اسلامی شاهد بودیم. وی گفت: در انقلاب شاهد بودیم که عوامل و عللی رخ داد که اساسی ترین آنها هدایت الهی از مجرای امامت و رهبری بود. حجت الاسلام و المسلمین صدیقی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم هدایت را مخصوص خود معرفی کرده زیرا آخرت و دنیا از آن خداست. خطیب جمعه تهران افزود: راه از آن مالک است و خداست که هم قانون و هم شرع را فرستاده و به بشر فکر صحیح، اخلاق درست، منش انسانی و راه عملی را از طریق هدایت در اختیار بشر قرار داده است. وی گفت: توصیه دین به انسان ها این است که تقوا در پیش گیرند و در چارچوب نظام و نزاکت دینی زندگی خود را تنظیم کنند. خطیب جمعه تهران افزود: اگر فرد یا گروهی از جامعه اهل تقوا باشد و با نظامات دینی زندگی خود را تطبیق دهد و ولایت الهی و حکومت حق را با حاکمیت خلیفه خدا بپذیرد، خدا در مسیر آن فرد یا گروه نوری را خلق می کند که این نور، نور هدایت است. حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: این نور، نور راهنمایی نیست بلکه نور جذب است نوری است که نتیجه آن وصال و رسیدن به خداست. وی به مسئله جهاد اشاره کرد و افزود: سخنان حضرت علی (ع) در نهج البلاغه بسیار مهم و تأثیرگذار است و همان گونه که سخنان ایشان در مباحثی همچون اخلاق و عرفان اهمیت درخور توجهی دارد سخنان ایشان در بحث جهاد نیز اثربخش است. خطیب جمعه تهران گفت: حضرت علی (ع) جهاد را در بهشت توصیف می کنند همان گونه که تحصیل بهشت یکی از اهداف زندگی ماست، راه رسیدن به بهشت را جهاد در راه خدا می دانند. وی افزود: هشت درِ بهشت افقی نیست و «بعض فوق بعض» است و جهاد در لسان حضرت علی (ع) باب الجنه معرفی شده است. حجت الاسلام و المسلمین صدیقی اضافه کرد: خدا این در را برای اولیای خاص خود باز کرده است و مجاهدان، رزمندگان، سلحشوران، حماسه آفرینان و غیورمردان حاضر در صحنه دفاع و موجودیت توحیدی عجب سیری به سمت خدا دارند. وی افزود: جهاد حضور آگاهانه برای نیل به مرگ آگاهانه است که اسم این مرگ آگاهانه شهادت است و شهید انسانی است که با پا گذاشتن روی تعلقات و عبور از دنیای پر زرق و برق مادی حجاب ها از جلو چشمش برداشته می شود و بدون حجاب جمال حق تعالی را می بیند. امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: شهید حق را تشخیص می دهد و شهود می کند و جهاد مخصوص اولیای الهی، و فلسفه جهاد فتح بهشت است. وی با اشاره به شهدای 17 شهریور و 15 خرداد افزود: خوشا به حال شهدای انقلاب که با خون خود چه بهشتی برای ملت به وجود آوردند و چه دری از توحید، خداجویی و معرفت باز کردند و درهای فساد به دست آنها بسته شد و همچنان بسته خواهد ماند. حجت الاسلام و المسلمین صدیقی به برگزاری مراسم معنوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این اعتکاف‌ها ، نماز جماعت‌ها و نماز شب‌هایی که از برخی جوانانمان شاهد هستیم بهشت ظاهری است که می بینیم و باطن این ارتباط با قطب عالم بشر و اسم اعظم است. وی نماز گزاران را بار دیگر به تقوای الهی توصیه کرد و افزود: یاران امام زمان (عج) فارغ از جاه و جلال و مطیع بی چون و چرای احکام و رهبر الهی خویش هستند. خطیب جمعه تهران گفت: شیعیان واقعی در برابر سخنان رهبر خود تحلیل نمی کنند و در برابر رهبر نظر نمی دهند و در تنور عشق خاکستر می شوند. خطیب نماز جمعه تهران در ادامه خطبه نخست درباره جهاد گفت: موضوع دیگر، علاوه بر آماده بودن برای جانفشانی در جهاد اصغر ، جهاد با نفس اماره است که آتش آن همواره روشن است. حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی افزود: شما باید سنگرنشین تقوا باشید تا بتوانید از خودتان دربرابر تکبر ، عُجب، خودخواهی، خودبینی،‌ خودپرستی ، تسلیم شدن در برابر توطئه های دشمنان، خسته شدن و عقب نشینی در برابر دشمنان حفاظت کنید. وی با اشاره به عواقب ترک جهاد گفت: هر کسی عرصه را ترک کند، بی تفاوت شود، با دشمن بسازد و به او لبخند بزند، به جای لباس تقوا لباس ذلت به تنش می شود، ذلیل می شود و دنیا او را گرفتار می کند و پایمال ذلت و تحقیر می شود. صدیقی با بیان اینکه رزمنده ، بصیر است افزود: بسیجی و سپاهی بصیرت دارد و ملتی که در صحنه است بصیر است. وی گفت: اگر این حالت جهاد را از دست دادیم ، چشم دل بسته می شود و انسان دیگر حقایق و دوست و دشمن را تشخیص نمی دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

نیازمندیها

تازه های سایت