نماینده مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات چه گفت؟ + فیلم

کد خبر: 1309308

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات به تشریح دیدگاههای خود پرداختند.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات چه گفت؟ + فیلم

نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان تنها مخالف صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات به تشریح دیدگاههای خود پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در نشست علنی روز- یکشنبه ۲۸ مرداد ماه - مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت سید اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت و مجتبی زارعی نماینده مردم تهران به عنوان تنها مخالف صلاحیت و برنامه‌های وی به تشریح دیدگاه‌های خود پرداخت.

پزشکیان بر ساخت جامعه مدنی علوی تاکید دارد

مجتبی زارعی نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات با بیان اینکه «من به وزیر پیشنهادی اطلاعات رای منفی می‌دهم اما رای من نمادین است»، عنوان کرد: من اینجا نمی‌خواهم درباره عظمت دستگاه اطلاعاتی صحبت کنم اما امروز یک جهاد تبیین دارم؛ ضمناً هیچ یک از نمایندگان را دعوت به رای ندادن به آقای خطیب نمی‌کنم.

زارعی با اشاره به انتقادات به تشکیل کابینه دولت چهاردهم گفت: از مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور صادق تشکر می‌کنم. پزشکیان شعار دموکراسی و سکولار سر نداد؛ رئیس جمهور اصلاح طلب و صادق ما به اصلاح طلبان تشکیلاتی بدهکار نیست بلکه به امیرالمومنین (ع) بدهکار است؛ نه در شعار و نه در سبد رای به اصلاح طلبان تشکیلاتی بدهکار نیست.

وی اضافه کرد: دکتر پزشکیان گفته من اصولگرا هستم اصولی که به حق و عدل ختم می‌شود؛ او نه برای ساخت جامعه مدنی، به جامعه مدنی غربی بلکه به جامعه مدنی علوی ارجاع کرده است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه با توزیع رانت نمی‌شود جامعه علوی درست کرد، اضافه کرد: رئیس جمهور به حق و عدل ارجاع داده است؛ مقام و جناح در تفکر آقای پزشکیان اثر نداشته است. درود بر پزشکیان که دکتر محمدرضا عارف را به عنوان معاون اول رئیس جمهوری معرفی کرد؛

زارعی همچنین با اشاره به برخی انتصابات رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور اول به خودش خدمت کرده که به رادیکال‌ها پست نداد و ثانیاً به ایران خدمت کرده است.

این نماینده مجلس با طرح این پرسش که آیا دستگاه اطلاعاتی شکست نداشته؟ عنوان کرد: داشته اما پیروزی‌های دستگاه اطلاعاتی بر ناکامی‌ها و شکست‌های آن غلبه دارد.

زارعی عنوان کرد: امام خامنه‌ای ۱۲ معیار برای کابینه دادند و سیاست اقدام این ۱۲ معیار را نیز اعلام کردند؛ ایشان فرمودند که مجلس با دولت همکاری کند و دولت حساسیت‌های مجلس را در نظر بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به حضور یکی از وزرای پیشنهادی در جلسات کمیسیون‌های تخصصی گفت: فردی که هنوز بعد از ۱۵ سال با وجود درخواست‌های متوازن شما در کمیسیون از یک اشتباه و خلاف تاریخی خود یک عذرخواهی ساده نمی‌کند و خیال می‌کند که به رئیس جمهور محترم و صادق ما لطف کرده که داخل کابینه شده است، او فردا به آقای رئیس جمهور نیز در روز واقعه گوش نخواهد کرد. ما در حال صحبت کردن به نفع آقای پزشکیان هستیم چرا که دولت او دولت کار، دولت وحدت و همبستگی ملی است؛ بیاییم به آقای پزشکیان با اجرای قانون کمک کنیم./ ایرنا

حجم ویدیو: 12.22M | مدت زمان ویدیو: 00:06:03 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد