انتقاد کوچک زاده: رییس جمهور باید برنامه دولت را به مجلس ارائه دهد

کد خبر: 1309074

وچک‌زاده: اصل جلسه امروز بررسی برنامه دولت است/ آقای قالیباف! آیا برنامه پزشکیان به شما ارائه شده که به ما بدهید؟

انتقاد کوچک زاده: رییس جمهور باید برنامه دولت را به مجلس ارائه دهد

کوچک زاده: رییس جمهور باید برنامه دولت را به مجلس ارائه دهد/ سلیمی: آیا ما باید در مخالفت و یا موافقت بر اساس برنامه هفتم صحبت کنیم؟

نماینده مردم تهران در صحن علنی مجلس با انتقاد از خط مشی و اصول کلی برنامه دولت گفت: سوال این است که همکاران ما با چه برنامه ای در صحن علنی مجلس مخالفت می‌کنند؛ آیا با نهج‌البلاغه و یا برنامه هفتم توسعه مخالفت می‌کنند؟ باید این موضوع مشخص شود.

به گزارش خانه ملت، مهدی کوچک زاده در نشست علنی امروز (شنبه، 27 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری در صحن علنی مجلس گفت: تذکر بنده شامل مواد متعددی از آیین نامه مجلس می‌شود.

وی افزود: هیات‌رییسه قسم خوردند و در این قسم یک حرف بیشتر مشهود نیست و آن این است که آیین نامه را به صورت بی طرفانه رعایت کنند که باید گفت که به این موضوع بی توجه ای شده است. البته بی‌طرفی این مساله حرفی وارد نیست و حتما رییس مجلس بی طرف بوده و بنده عدالت رییس مجلس شورای اسلامی را قبول دارم.

وی با اشاره به ماده 195 آیین نامه داخلی مجلس بیان کرد: بنده تذکری در موضوعی داشتم که دقیقا زمانش قبل از شروع مخالفت‌ها به خط و مشی دولت چهاردهم بود اما در حال حاضر ما وارد دستور دیگری شدیم که تذکر بنده در رابطه با دستور قبلی بود. البته باید به این نکته اشاره کنم که همه دستورات امروز صحن منجر به رای گیری نخواهد شد و باید اشاره کنم که من به دنبال بهانه تراشی نیستم و دوست دارم دوره ریاست آقای قالیباف با سربلندی به پایان برسد.

وی با اشاره به ماده 202 آیین نامه داخلی مجلس بیان کرد: در این ماده اشاره شده، رییس جمهور موظف است برنامه کلی‌اش را به مجلس ارایه کند.

کوچک زاده با اشاره به ماده 203 آیین نامه داخلی مجلس ادامه داد: امروز کار ما در مجلس بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت است. همچنین در جریان ماده 204 آیین نامه داخلی مجلس تاکید شده است که رییس جمهور باید برنامه دولت را در جلسه ارایه دهد. بنابراین اصل این جلسه برای بررسی برنامه دولت تشکیل شده است. این در حالی است که ما نمی‌دانیم این برنامه آیا به مجلس ارایه شده و یا خیر تا در اختیار ما قرار گیرد؟

وی ادامه داد: البته بنده قصد ندارم این موضوع را به آقای پزشکیان ایراد بگیرم، چرا که ایشان همواره تاکید داشته برنامه من، برنامه هفتم است که باید گفت این مساله عالی است، اما سوال این است همکاران ما با چه برنامه ای در صحن علنی مجلس مخالفت می‌کنند؛ آیا با نهج‌البلاغه مخالفت می‌کنند؟ آیا با برنامه هفتم توسعه مخالفت می‌کنند؟

در ادامه این جلسه علیرضا سلیمی با استناد به اصل 66 قانون اساسی بیان کرد: در اصل 66 قانون اساسی تاکید شده، مجلس باید بر اساس آیین نامه داخلی اداره شود.

وی ضمن تشکر از اظهارات رییس جمهور و معرفی کابینه چهاردهم از سوی وی ادامه داد: در ماده 204 آیین نامه داخلی مجلس آمده است که در جریان تشکیل اولین جلسه برنامه‌های دولت، نمایندگان موافق و مخالف برنامه، خط مشی و اصول کلی و ترکیب هیات دولت به اظهارات خود می‌پردازند.

سلیمی تاکید کرد: آقای رییس جمهور تاکید داشتند برنامه ایشان، برنامه هفتم و سند چشم انداز است. در حال حاضر سوال این است که ما باید در مخالفت و یا موافقت با برنامه هفتم صحبت کنیم و یا خیر؟ لذا این مساله معنایی ندارد چرا که رییس جمهور برنامه‌ی جداگانه ای به مجلس نداده‌اند که ما با آن موافقت یا مخالفت کنیم. بنابراین اگر 10 موافق و مخالفت در صحن مجلس صحبت کنند 150 دقیقه از وقت مجلس گرفته می‌شود. بنده خواهش می‌کنم با توجه به این که رییس جمهور برنامه جداگانه ای به مجلس ارایه نداده‌اند، دیگر موافقت و مخالفت با برنامه هفتم توسعه معنایی ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین بر اساس اصل 121 رییس جمهور قسم خورده‌اند که به قانون عمل کنند. همچنین باید مشخص شود برنامه رییس جمهور برای اصل 3 قانون اساسی چیست. همچنین باید مشخص برنامه رییس جمهور برای اصل 29 قانون اساسی چه خواهد بود و همچنین باید مشخص شود برنامه رییس جمهور برای حوزه مسکن چه خواهد بود. آیا این برنامه بر مبنای مسکن مهر است و یا موضوع جدیدی است./خانه ملت

حجم ویدیو: 2.02M | مدت زمان ویدیو: 00:00:46 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد