اخبار جنگ غزه | جنایت دیگر اسرائیل در غزه/آمار شهدای جنگ غزه

کد خبر: 1314296

وزارت بهداشت فلسطین در غزه تعداد شهدای جنگ غزه به را ۴۱ هزار و ۸۴ نفر اعلام کرد.

اخبار جنگ غزه | جنایت دیگر اسرائیل در غزه/آمار شهدای جنگ غزه

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در روز ۳۴۱ جنگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش اشغالگر صهیوینستی در ۲۴ ساعت گذشته چهار قتل‌عام دیگر را علیه غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۶۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰۴ نفر هم زخمی شدند.

بدین ترتیب، شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۴۱۰۸۴ نفر و شمار مجروحان نیز به ۹۵۰۲۹ نفر افزایش یافت.

هنوز بیش از ۱۰ هزار نفر در نوار غزه مفقود و زیر آوار هستند./ایرنا

شهادت ۱۳ نفر در حمله اشغالگران به مدرسه‌ای در النصیرات غزه

ارتش رژیم اشغالگر عصر امروز-چهارشنبه- مدرسه‌ای را در غرب النصیرات واقع در مرکز نوار غزه بمباران کرد.

به گزارش ایسنا، منابع بیمارستانی در غزه اعلام کردند بر اثر بمباران امروز مدرسه «الجاعونی» که در آن آوارگان فلسطینی حضور دارند، ۱۳ نفر به شهادت رسیده و شماری هم زخمی شدند.

سخنگوی امدادرسانی شهری غزه به شبکه  الجزیره گفت: اسرائیل مدرسه الجاعونی را بدون هشدار قبلی هدف قرار داد. در این مدرسه بیش از ۵ هزار آواره فلسطینی مستقر هستند.

وی تأکید کرد مدرسه الجاعونی-وابسته به آنروا- واقع در اردوگاه النصیرات، امروز برای بار پنجم هدف رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

وی همچنین گفت تعداد زیادی از مجروحان این مدرسه، به دلیل بمباران در وضعیت خطرناکی قرار دارند.

قطر: جامعه جهانی برای توقف جنگ غزه شجاعت داشته باشد

قطر از جامعه جهانی خواست برای توقف جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه اراده سیاسی و شجاعت داشته باشد.

به گزارش ایسنا، «جوهره بنت عبدالعزیز السویدی» معاون نماینده دائم قطر در ژنو در پنجاه و هفتمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو اعلام کرد «اجرای یک سیستم بین‌المللی قابل اعتماد برای حمایت از حقوق بشر مستلزم آن است که جامعه بین‌المللی شجاعت و اراده کامل سیاسی را برای شکستن سکوت، پذیرفتن مسئولیت قانونی و اخلاقی خود داشته باشد، برای توقف تجاوز علیه مردم غزه تلاش کند، به اشغالگری رژیم اسرائیل پایان دهد، از مردم فلسطین حمایت کند داشته که در معرض نسل‌کشی قرار دارند، رژیم اشغالگر را ملزم به اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل و دیوان بین‌المللی دادگستری کند و پاسخگویی همه مسئولان تخلفات و جنایات مرتکب شده علیه فلسطینی‌ها را تضمین کند».

السویدی اعلام کرد: دولت قطر با دیدگاه کمیساریای عالی حقوق بشر موافق است، مبنی بر اینکه نظام حقوق بشر کنونی نیازمند گفتگو و اراده سیاسی بیشتر برای تقویت اعتماد و ایجاد پل های ارتباطی بین جوامع و مردم برای تحکیم اصول انسانی مشترک است که با ادبیات انزجار، نژادپرستی و تبعیض از هم پاشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه نظام بین‌المللی نمی‌تواند چشم خود را بر نقض‌ها و جرایم علیه بشریت ببندد، افزود: نیاز به نظامی وجود دارد که به انسانیت همه مردم به طور یکسان احترام بگذارد و حقوق بشر را برای همه بدون در نظر گرفتن نژاد، جنسیت، رنگ و مذهب آنها اجرایی کند نه اینکه صرفا به خاطر متفاوت بودن قربانی، به نقض و جرائم دیگر توجه کند.

معاون نماینده دائم قطر در ژنو خاطرنشان کرد: این دیدگاه فلسفی درمورد شرایط کنونی غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌ویژه با تداوم تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت بیش از ۴۰ هزار شهید، ده‌ها هزار مجروح شد، کاملا صدق می‌کند. جرائمی که نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه و قوانین بین‌المللی حقوق بشر است.

السویدی به رنج مداوم مردم سودان هم اشاره کرد که از حدود یک سال و نیم پیش در نتیجه درگیری‌ها شرایط انسانی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در سراسر این کشور وخیم شد و گفت قطر خواهان توقف دائمی جنگ و به دنبال آن مذاکرات گسترده با هدف دستیابی به یک توافق صلح پایدار است که به مطالبات مردم سودان درباره برقراری ثبات، توسعه و رفاه پاسخ دهد.

جنایت دیگر اسرائیل در غزه؛ مدرسه «الجاعونی» هدف قرار گرفت

ارتش اسرائیل یک مدرسه دیگر سازمان ملل را در نوار غزه هدف قرار داد و چند فلسطینی را به شهادت رساند.

روابط عمومی دولت غزه، عصر امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی مدرسه «الجاعونی» در اردوگاه النصیرات (مرکز نوار غزه) را هدف حمله قرار داده است.

بر اساس این اطلاعیه، این مدرسه یکی از مدارس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در نوار غزه بوده که حدود 5000 آواره در آن اسکان داشته‌اند.

دولت غزه گفت در این جنایت، دست‌کم 9 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و 18 نفر دیگر از جمله چند کارمند سازمان ملل مجروح شده‌اند.

این چهل و هفتمین حمله ارتش اسرائیل به خانواده‌های فلسطینی در اردوگاه النصیرات است؛ منطقه‌ای که حدود 250 هزار فلسطینی در آنجا اسکان دارند.

دقایقی بعد از انتشار اطلاعیه دولت غزه، شبکه «الجزیره» به نقل از خبرنگار خود گزارش داد شمار شهدای فلسطینی در الجاعونی به 13 نفر افزایش یافته است.

«محمود بصل» سخنگوی سازمان دفاع مدنی غزه به الجزیره گفت مدرسه الجاعونی برای بار پنجم امروز مورد تهاجم قرار گرفته است.

او اشاره کرد این مدرسه بدون هشدار قبلی و به صورت ناگهانی هدف حمله ارتش اسرائیل قرار گرفته است.

محمود بصل درعین‌حال گفت تعدادی از آوارگان همچنان زیر آوارها هستند و خارج نشده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد