حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان امروز | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

واریزی داغ و تابستانه برای بازنشستگان کشور در ۲۱ شهریور | واریز معوقات حقوق بازنشستگان با شرایط جدید از امشب

کد خبر: 1314151

حقوق بازنشستگان شهریور ماه بازنشستگان امروز واریز می‌شود.

واریزی داغ و تابستانه برای بازنشستگان کشور در ۲۱ شهریور | واریز معوقات حقوق بازنشستگان با شرایط جدید از امشب

در روزهای گذشته، فیش حقوقی  شهریور ماه  بازنشستگان تامین اجتماعی صادر و در سامانه مربوطه بارگذاری شده است.

پرداخت حقوق بازنشستگان طبق روال معمول از امروز بیستم شهریورماه براساس حروف الفبا و جدول اعلامی سازمان آغاز می‌شود.

بهروز محبی نجم‌آبادی، ضمن اشاره به تاخیر در روند اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بیان داشت: مجلس بر اساس برنامه هفتم توسعه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی را در دستور کار داشت و آن را مصوب کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و تبدیل به قانون شد افزود: متاسفانه در زمان لایحه بودجه و بودجه‌نویسی ۱۴۰۳ متوجه شدیم دولت این موضوع را در نظر نگرفته است.

وی اظهار کرد: در آن زمان لایحه دولت را پس فرستادیم و اعلام کردیم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی در لایحه بودجه حتما باید دیده شود اما دولت در منابع دچار مشکل بود.

مطالعه بیشتر: تغییرات حقوق بازنشستگان بعد از اصلاح آیین نامه متناسب سازی حقوق/ فرمول همسان سازی حقوق بازنشستگان چیست؟

محبی نجم‌آبادی گفت: در نهایت مجلس مصوب کرد قانون مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود و ما مبلغی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان را در ۳ سال متوالی «۴۰ درصد، ۳۰ درصد، ۳۰ درصد» بتوانیم همسان‌سازی کنیم که بازنشسته ما در انتهای ۳ سال معادل ۹۰ درصد شاغل دریافتی داشته باشد، در نهایت این اتفاق افتاد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات افزود: اما تغییر و تحولات ماه‌های اخیر و تغییر دولت باعث شد اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی طول بکشد و به اطاله موضوع بیانجامد.

نجم‌آبادی با اشاره به اینکه آیین‌نامه شیوه اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی باید توسط سازمان اداری استخدامی آماده شود گفت: بخشی از تاخیر ناشی از این موضوع است که به زودی انجام و به سازمان بازنشستگی کشور ابلاغ می‌شود و احکام اعمال خواهد شد.

وی گفت: به طور کلی منابع برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کاملا حساب شده دیده شده است و در این باره هیچ مشکلی نداریم.

سازمان تامین اجتماعی طبق اساسنامه مصوب هیات وزیران موسسه ای عمومی غیر دولتی است که توسط هیات امنای این سازمان اداره می شود و تصمیمات مربوط به متناسب سازی بازنشستگان این سازمان وفق قانون بنا به پیشنهاد هیات مدیره و تصویب هیأت امنا انجام می شود و انجام متناسب سازی از منابع داخلی آن سازمان از جمله تحقق مطالبات انباشته بایستی انجام شود و دولت فقط تکالیف مقرر در قوانین عمومی را بایستی برای این سازمان انجام دهد و مسئولیتی حقوقی و قانونی در مورد متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی ندارد.

بنابراین مناسب است جناب دکتر عارف دستور فرمایند وفق جزء ۱ بند ر ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم پیشرفت، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری بر مبنای ۴۰ درصد در سال ۱۴۰۳ بطور دقیق و کامل و در اسرع وقت توسط دولت تامین اعتبار شده و احکام متناسب سازی این دوستان صادر شود تا رضایت خاطر این عزیزان سالمند محقق گردد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به لزوم و اهمیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: مجلس در ابتدا لایحه برنامه هفتم را کلاً به‌خاطر بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان رد کرد، بعد دولت بندی را به برنامه هفتم اضافه کرد که در آن گفته شده بود یک درصد ارزش‌افزوده به‌عنوان پرداختی به بازنشستگان اضافه شود. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد