پزشکیان: عملا در مناطق محروم کارگری کردم

کد خبر: 1297904

مسعود پزشکیان:تبریز که رئیس دانشکاه بودم ساختار روستاها را درست کردیم خانه های بهداشت ساختیم. بچه های من با وجود اینکه جراح قلب بودم، در مناطق محروم کارگری کردند. خانه های بهداشت را در مناطق محروم تمام کردیم.

پزشکیان: عملا در مناطق محروم کارگری کردم

مسعود پزشکیان:تبریز که رئیس دانشکاه بودم ساختار روستاها را درست کردیم خانه های بهداشت ساختیم. بچه های من با وجود اینکه جراح قلب بودم، در مناطق محروم  کارگری کردند. خانه های بهداشت را در مناطق محروم تمام کردیم.

انسان کالا نیست و نباید با او به صورت کالا برخورد کرد. قبل از ما در برنامه سوم توسعه قرار بود همه  چیز را به بخش خصوصی واگذار کنند ولی ما این را تغییر دادیم. بیمه های روستایی در دولت آقای خاتمی درست کردیم. افراد را در بیمارستان بیمه کردیم. 

در  مجلس منابع لازم را برای این کار در قانون دیدیم! این بحث ها که آقای زاکانی میگوید را ما منابعش را هم دیدیم قانونش هم هست. چرا عمل نمیشود؟ چون خلاف می شود و پولش را نمیدهند. 

اصلاً الان قانونش هست و فقط باید اجرایی شود. ولی الان اجرایی نمی شود.

در مجلس همیشه دعوای ما این است که چرا قانون را اجرا نمیکنند! مشکل این است که ما دولتیها و مجلسیها و قوه قضاییه می رویم بخش خصوصی و به مردم که می رسد دولتها پول نمیدهند و مجلس هم فشار لازم را نمی آورد!

ما باید سر سفره ای بنشینیم که برای مردم پهن  کرده ایم نه اینکه خودمان با خودمان ویژه عمل کنیم!

در همین مجلس گذشته درامد پزشکان را کاهش دادند و سقف گذاشتند ولی خودشان بیرون قرارداد داشتند و پول بیشتری میگرفتند!  پزشک خصوصی که دولت یا مجلس با او قرارداد داشت در یک عملش به اندازه یک ماه پزشک بیرون پول میگرفت.

هرچقدر پزشک تربیت کنید با ۱۰-۲۰ میلیون پزشک به روستا می رود باید ساختار را عوض کنیم. اینکه تئوری بدهیم ولی سفره مان را با مردم جدا کنیم، مشکل را حل نمیکند.

حجم ویدیو: 13.14M | مدت زمان ویدیو: 00:04:04 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها