وزیر کشور: مردم باید در حوزه‌های اقتصادی فعال‌تر باشند

کد خبر: 1308076

وزیر کشور با بیان اینکه تشکل‌ها در همه حوزه‌ها ورود کرده و موفق بوده‌اند، گفت: حضور مردم در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی وجود دارد و باید در حوزه اقتصادی هم فعال‌تر باشند.

وزیر کشور: مردم باید در حوزه‌های اقتصادی فعال‌تر باشند

احمد وحیدی روز دوشنبه - ۲۲ مردادماه - در رویداد روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی اظهار داشت: در یک جامعه بزرگ و پویا مثل ایران، مردم بسیار مهم هستند و در نظام مردم سالار ما مردم حرف اول و آخر را می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه هر جا مردم حضور داشته باشند موضوعات حل و فصل خواهد شد، اضافه کرد: مردم ما حتی در حوزه دفاع هم حضور قوی داشتند و این حضور در بحث امنیت و پیروزی انقلاب هم چشمگیر بود و در حوزه اجتماعی نیز مردم با شرکت در قالب تشکل ها خود را نشان دادند.

وحیدی ادامه داد: در وزارت کشور آنچه در اولویت قرار دارد ابتدا بُعد اجتماعی و سپس بُعد سیاسی و امنیتی است چراکه اگر در حوزه اجتماعی خوب کار کنیم به حوزه امنیتی یا نمی رسیم یا کمتر می رسیم.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت بزرگ حضور مردم از درون مکتب ما است، یادآورشد: حضور تشکل ها در همه حوزه ها اعم از سلامت، مدرسه سازی، علم وفناوری و اجتماعی قابل مشاهده است و مردم ما همواره در کار خیر رقابت مثبت دارند و این امر در کشور نهادینه شده است.

وزیر کشور گفت: تک تک موضوعات اقتصادی و اجتماعی نیاز جامعه است و باید به نفع مردم دنبال شود.

وحیدی با طرح این سوال که چه کسی باید آسیب های اجتماعی را حل کند ؟ ادامه داد: مردم خودشان باید حل کنند چرا که شایسته ترین و اهل ترین هستند و دولت هم باید حمایت کند.

وی تصریح کرد: اما باید دید دراین حوزه تشکل به اندازه کافی داریم. در حوزه خودکشی تشکل کم داریم که باید تشکل های فراوانی در این زمینه در حوزه فرهنگی و روان شناسی داشته باشیم.

وزیر کشور یادآورشد: شناخت خلاء ها و وجود نظم توسعه مند تشکل ها مهم است که یکی از وظایف سازمان امور اجتماعی است.

وی افزود: حضور مردم در تشکل ها با مسئولیت اجتماعی همراه است و رواج این فرهنگ بسیار مهم است تا مردم مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند.

وزیر کشور اظهار داشت: سطح فعالیت تشکل‌ها محلی ، ملی و بین المللی است و باید شبکه ای و هدفمند عمل شود در سطح بین‌المللی نیز در موضوع غزه تشکل‌ها باید غوغا کنند.

وحیدی اضافه کرد: همچنین تشکل‌ها در سطح بین‌المللی می توانند از فرهنگ و عمق تمدن کشور استفاده کنند و موثرباشند.

وی با اشاره به اینکه در ۲ و ۳ سال گذشته تشکل ها در حوزه سلامت اجتماعی در سطح بین المللی اقدامات مهمی انجام داده اند و تشکل ها در سطح محلی ، ملی و بین‌المللی می توانند نقش آفرینی کنند، خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه هم بر نقش تشکل ها تاکید شده است.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد