آخرین وضعیت شعب انتخاباتی خارج از کشور

کد خبر: 1300638

سفرا و روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور، آخرین وضعیت صندوق های اخذ رأی در خارج از کشور را در ارتباط زنده با ستاد انتخابات خارج از کشور وزارت امورخارجه اطلاع رسانی کردند.

آخرین وضعیت شعب انتخاباتی خارج از کشور

آخرین وضعیت شعب و حوزه های اخذ رأی ایرانیان مقیم خارج از کشور در ارتباط زنده سفرا و روسای نمایندگی ایران در خارج از کشور با ستاد انتخابات خارج از کشور مستقر در وزارت امورخارجه اطلاع رسانی شد.

«علیرضا بیکدلی معاون کنسولی وزارت امورخارجه» در ابتدا ضمن تشکر از اصحاب رسانه و کادر وزارت امور خارجه برای برگزاری انتخابات در شعب خارج از کشور و اطلاع رسانی این رویداد، عنوان داشت: وزیر کشور تشکر ویژه ای را نسبت به زحمات کادر وزارت امور خارجه برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور داشتند.

«ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه» در ادامه جلسه ستاد انتخابات خارج از کشور گفت: روزهای پرکار و پر تلاشی را در طی هفته اخیر در وزارت امور خارجه پشت سر گذاشته ایم. انشاءالله ما شاهد حضور و مشارکت پرشور هموطنان در خارج از کشور و داخل کشور باشیم.

در ادامه این نشست، «رضا نظر آهاری سفیر ایران در نیوزلند» عنوان داشت: نیوزلند اولین کشوری است که انتخابات در آن آغاز شده و هم اکنون فرآیند انتخابات در ساعت ۱۰ به وقت تهران به پایان رسیده است.

وی گفت: در هرسه شعبه ما با افزایش حضور هموطنان روبرو هستیم و پیش بینی ما از مشارکت در حدود ۲۰ درصد است و این مشارکت علی رغم مشکلاتی بود که در هفته پیش داشتیم.

آهاری ادامه داد: به نظر می آید امروز از شدت مزاحمت های معاندین کاسته شده است. دولت نیوزلند همکاری بیشتری را نسبت به گذشته در خصوص مزاحمت های معاندین داشته است.

«سفیر ایران در ولینگتون» خاطرنشان کرد: به نظر می آید آنروز از شدت مزاحمت های معاندین کاسته شده است. دولت نیوزلند همکاری بیشتری را نسبت به گذشته در خصوص مزاحمت های معاندین داشته است

«صادقی سفیر ایران در استرالیا» در ارتباط با ستاد انتخابات خارج از کشور اظهار داشت: ما در دور اول در چهار شهر کانبرا بریزبن سیدنی و ملبورن انتخابات را برگزار کردیم و امروز نیز حضور رای دهندگان به خصوص در سیدنی بهتر بوده است.

وی افزود: شمار معاندین افت و ریزش داشته است و پلیس استرالیا هم در ملبورن و هم در بریزبن حضور خوبی داشته و در بریزبن یکی از معاندین دستگیر شده است.

سفیر ایران در استرالیا خواستار آنلاین شدن انتخابات در دوره های بعد از اعضای شورای نگهبان شد.

«حبیب الله زاده سفیر ایران در ترکیه» در ادامه نشست ستاد انتخابات خارج از کشور بیان داشت: از ابتدای صبح ما شاهد حضور هموطنان هستیم.

وی افزود: اقدامات حفاظتی از سوی دولت ترکیه به خوبی انجام شده است و مشکل خاصی در فرآیند اخد رأی نیست.

«محمدی سفیر ایران در مالزی» در ارتباط زنده با وزارت امور خارجه عنوان داشت: در مالزی اخذ رأی به خوبی در حال انجام است و در کوالالامپور و هم در جهور در مرز سنگاپور شاهد حضور بهتر هموطنان نسبت به هفته گذشته هستیم.

سفیر ایران در مالزی ادامه داد: انتظار ما این است که مشارکت از دور قبل بیشتر باشد.

محمدی خاطر نشان کرد: در هفته گذشته دولت مالزی همکاری خوبی داشتند و در این هفته تمهیدات بیشتری را برای برگزاری و امنیت حوزه های اخد رای داشتیم.

«ادیب سفیر ایران در گرجستان» در ارتباط زنده با ستاد انتخابات خارج از کشور بیان داشت: در گرجستان هم مشارکت به نظر بالا به نظر می‌رسد.

ادیب افزود: در این دور همکاری پلیس گرجستان خوب بوده است. حضور معاندین باعث افزایش مشارکت ایرانیان در تفلیس و باتومی شده است.

ادیب تصریح کرد: همچنین، رانندگان ترانزیت و دانشجویان حضور خوبی را در این انتخابات داشته اند.

«صانعی سفیر ایران در بلاروس» نیز در ادامه نشست ستاد انتخابات خارج از کشور عنوان داشت: طبق روال هفته گذشته رای گیری شروع شده و استقبال نسبت به هفته گذشته بیشتر است.

وی افزود: وزارت خارجه بلاروس و پلیس بلاروس همکاری خوبی را داشته و هیچ مشکل امنیتی نداشتیم و اخذ رأی از ایرانیان به راحتی در حال انجام است.

«محمدی سرکنسول ایران در استانبول» در ارتباط زنده با ستاد انتخابات خارج از کشور بیان داشت: ایرانیان مقیم ترکیه، آرا خود را در شعب کنسول گری ایران، در منطقا آسیایی استانبول و همچنین در ازمیر به صندوق انداختند.

وی افزود: ایرانیان از عدم درج مهر در گذرنامه و شناسنامه خود ناراضی هستند. برخی از ایرانیان با طی ۷۰۰ کیلومتر راه به استانبول رسیدند.

سرکنسول ایران در استانبول تصریح کرد: یکی از ایرانیان از مونتنگرو به استانبول برای شرکت در انتخابات آمده است.

«بختیار سفیر ایران در چین» در ارتباط زنده عنوان داشت: با تمهیدات پیش بینی شده ۴ حوزه اخذ رای در پکن، شانگهای، گوانجو و هنگ کنگ مستقر شده و پذیرای ایرانیان مقیم چین برای اخذ رأی هستند.

«غلامپور سفیر ایران در کنیا» عنوان داشت: در نایروبی مرحله دوم رای گیری آغاز شده که با مشارکت خوب هموطنان همراه بوده است.

وی گفت: علی رغم تعداد کم ایرانیان مقیم کنیا مشارکت در کنیا در حدود ۷۰ درصد بوده است.

«توتونچی سفیر ایران در کویت» عنوان داشت: حضور پرشکوه ایرانیان مقیم کویت را شاهد هستیم.

وی افزود: مانند هفته گذشته چهار صندوق پیش بینی شده که ۳ صندوق در سفارت و یک شعبه در زندان پیش بینی شده است.

«خیرالله پروین عضو حقوقدان شورای نگهبان» نیز در ستاد انتخابات خارج از کشور حاضر و ضمن گرامیداشت یاد شهید امیرعبداللهیان و تشکر از کادر وزارت خارجه عنوان داشت: نظام جمهوری اسلامی براساس مشارکت مردم شکل گرفته است.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام نظرخواهی از مردم درباره نوع نظام‌را نیز به رای ملت گذاشتند. در قانون اساسی هم اداره امور کشور را به آرا عمومی و مشارکت مردم منوط کرده است. اصل ششم قانون اساسی به این اشاره دارد.  انشاالله در این مرحله هم شاهد حضور حداکثری مردم باشیم.

«ملابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان و عضو  شورای نظارت انتخابات» نیز در ادامه اظهار داشت: به هموطنان خارج از کشور خسته نباشید ویژه ای داریم زیرا با مشقت و مشکل بازهم در انتخابات شرکت می کنند.

«سهرابی مدیرکل شورای ایرانیان خارج از کشور» نیز در این نشست خاطرنشان کرد:هنر جمهوری اسلامی این است که بعد از ۵۷ روز از شهادت رئیس جمهور نظام پیگیر مطالبات ایرانیان خارج از کشور است.

وی افزود: هرگونه مزاحمت برای رای دهندگان پیگیری خواهد شد. بر اساس نگاه شهید امیر عبداللهیان ایرانیان داخل و خارج از کشور در حقوق خود یکسان هستند. انشاءالله در انتخابات های بعد بتوانیم  از ایرانیان در اقصی نقاط جهان حمایت های لازم را داشته باشیم.

«شکیب مهر سفیر ایران در آفریقای جنوبی» عنوان داشت: رای گیری در پروتوریا ژوهانسبورگ و کیپ تاون در حال انجام است. ما شاهد رشد ۲۸ درصدی شرکت در انتخابات نسبت به انتخابات گذشته هستیم.

«آل صادق سفیر ایران در عراق» در ارتباط زنده اظهارداشت: از ساعات اولیه رای گیری شاهد حضور گسترده رای دهندگان بودیم و رسانه های بین المللی گزارشات متعددی را از حضور ایرانیان در شعب اخذ رأی در عراق  مخابره کردند. حضور هموطنان و مشارکت آنان  در صندوق های  عتبات بسیار خوب است.

وی گفت: آل صادق در رابطه با تعداد  شعب بیان کرد: در دور دوم  انتخابات ۱۴ صندوق ثابت و ۱۴ صندوق سیار در کشور عراق داریم.

«اسماعیل زاده سفیر ایران در فیلیپین» اظهارداشت: ایرانیان از ابتدای ساعت رأی گیری به خوبی در انتخابات شرکت داشته و پیش بینی‌ها  و تخمین ها از رشد ۲۰ درصدی مشارکت در حوزه رای گیری در کشور فیلیپین خبر می دهد.

«صالح آبادی سفیر ایران در قطر» عنوان داشت: دو شعبه رای گیری در سفارت و مدرسه ایرانیان قطر تمهید شد. شور و هیجان بیشتری را نسبت به دور اول داشته ایم. تمهیدات برای عزیمت هموطنان به شعب اخد رای پیش بینی شده است.

«ملاعبداللهی سفیر ایران در فنلاند» در ارتباط زنده عنوان داشت: در فنلاند یک شعبه اخذ رأی در محل سفارت داریم. از ساعت ۹ صبح تعدادی از معاندین در مقابل سفارت حضور دارند ولی پلیس وضعیت را در کنترل دارند.

وی گفت: شاهد هتاکی این معاندین هستیم ولی با تمهیدی که با پلیس فنلاند داشتیم آنان از محیط سفارت دور شدند.

«صبوری سفیر ایران در رُم» اظهار داشت: در ایتالیا در حوزه میلان و رم انتخابات در حال برگزاری است و هموطنان مشارکت بهتری را نسبت به دور اول داشتیم. ۳ نفر از معاندین مزاحمت هایی را ایجاد کردند که با تمهیداتی که با پلیس ایتالیا داشتیم مشکل خاصی به وجود نیامده است.

«سبحانی سفیر کشورمان در ارمنستان» در ارتباط زنده عنوان داشت: دو شعبه اخذ رأی در ایروان و در سرکنسولگری ایران در قاپان پیش بینی شده و اخذ رأی به خوبی در حال انجام است. در حوزه ایروان ۳ صندوق در سفارت،مسجد کبود و یک صندوق سیار تمهید شده است. حضور مردم به نسبت دور اول خوب بوده است.

وی گفت: با توجه به حضور خوب ایرانیان در شعبه قاپان دو برابر دور اول تعرفه پیش بینی شده است.

«احمدی سفیر ایران در استکهلم» عنوان داشت: ما در سوئد دو شعبه اخذ رأی را داشتیم و با وجود مشکلاتی که وجود داشت دو شعب استکهلم و گوتنبرگ در حال اخذ رأی هستند. ما گرچه در گوتنبرگ سرکنسولگری نداریم ولی شعبه اخذ رأی در این شهر نیز تمهید شد.

وی گفت: پلیس سوئد همکاری خوبی را داشته است و تمهیدات امنیتی لازم اندیشیده شده است.

«سعادت سفیر ایران در توکیو» در ارتباط زنده با ستاد انتخابات خارج از کشور عنوان داشت: نمایندگی ایران در ژاپن با توجه به مشکلات ایرانیان از ساعت ۷:۳۰ رأی گیری را آغاز کرد و حضور پرشوری را در محل شعبه اخذ رأی در سفارت داشتیم.

وی افزود: پلیس ژاپن و وزارت خارجه این کشور حمایت خوبی را از صندوق های اخذ رأی داشته اند. دو شعبه در توکیو پیش بینی شده است که یک صندوق ثابت در سفارت و یک شعبه سیار برای زندان و مناطق نزدیک مستقر است.

سفیر ایران در ژاپن تصریح کرد: رئیس زندان یوکوهاما در نامه ای از استقرار صندوق رای در این زندان برای اندک ایرانیان زندانی تشکر کرده است.

«سلیمانی سرکنسول ایران در دبی» نیز عنوان داشت: از ۸ صبح که فرآیند اخذ رأی آغاز شد مشارکت بسیار خوب تخمین زده می شود. ما سه صندوق اخذ رأی در دبی برای دور دوم انتخابات تمهید کردیم و یک حوزه اخد رای دیگر نیز در ابوظبی نیز تمهید شده است.

«امین نژاد سفیر ایران در پاریس» در ارتباط زنده با تهران اظهارداشت: امروز شاهد حضور گرم هموطنان در دو شعبه اخذ رأی در محل سفارت هستیم. براساس برآورد ها و تخمین ها رشد نسبی خوبی نسبت به دور اول انتخابات داریم.

وی گفت: مزاحمت های ناچیزی وجود دارد که مشکل خاصی را در روند حضور هموطنانمان ایجاد نکرده است.

«پروفسور نجابت استاد پزشکی» که تقش ویژه ای در مداوای جانبازان در آلمان داشتند، با حضور در ستاد انتخابات خارج از کشور عنوان داشت: این انتخابات بسیار سرنوشت ساز است.

«علیرضا بیکدلی معاون کنسولی وزارت خارجه» در ادامه بیان داشت: صیانت از آرا مردم سیاست کلیدی است و ما تلاش کردیم در ۱۴۰ نمایندگی خارج از کشور و در ۳۴۰ شعبه این اشل را نصب العین قرار دادیم‌ و گزارشات هم حاکی از این است که هم مردم و هم همکاران تایید داشتند که انتخابات پرشور بود. علاوه بر برگزاری انتخابات ما موفق شدیم که ایرانیان خارج از کشور را با صمیمیت مورد پذیرش قرار دهیم.

این خبر تکمیل می شود ...

 ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها