منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با «فردا» :

آنهایی که می‌خواهند ایران وارد جنگ شود، شناسنامه خود را نشان دهند!

کد خبر: 1257094

یک فعال سیاسی گفت: ما مقلد رهبری هستیم و ایشان هر فتوایی بدهند ما مردم ایران اجرایش می‌کنیم و نیازی نیست برخی جلوتر از رهبری حرفی بزنند.

آنهایی که می‌خواهند ایران وارد جنگ شود، شناسنامه خود را نشان دهند!

گروه سیاست سایت فردا: برخی نیروهای سیاسی در داخل می‌گویند که ایران باید به صورت مستقیم وارد جنگ با رژیم صهیونیستی شود؛ گزاره‌ای که نه مورد تأیید رهبر انقلاب اسلامی است و نه مورد پذیرش عقلا و کسانی است که با الزامات سیاست خارجی آشنایی دارند. در همین روزها غلامعلی حدادعادل هم نسبت به طرح چنین مواضعی واکنش نشان داد و گفت که اتفاقا ممکن است ورود ایران به جنگ باعث تأمین شدن منافع صهیونیست‌ها شود. حالا پرسش این است که گروه‌هایی خاص از طرح چنین مباحثی چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟

منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «در ابتدا باید بگویم آنهایی که می‌خواهند وارد جنگ شود، شناسنامه خود را نشان دهند و بگویند دقیقا از سمت چه گروهی این حرف‌ها را می‌زنند و سابقه‌شان چیست. نکته مهم اما این است که ما در جمهوری اسلامی ایران، رهبری فرزانه، با درایت و بصیر داریم که بهترین تحلیل‌ها را از رخدادهای جهانی دارند و بهترین راهکارها را هم ارائه می‌دهند و نیازی نیست برخی جلوتر از رهبری حرفی بزنند».

او ادامه داد: «امروز شرایط به گونه‌ای نیست که ایران با اسرائیل به طور مستقیم وارد جنگ شود. ما در طول 44سال عمر پر برکت جمهوری اسلامی در حق فلسطین هرگونه کمکی انجام داده‌ایم؛ کمک‌هایی که هیچ کشوری عربی حتی ذره‌ای از آنها را انجام نداده است. نوع حمایت ما از فلسطین اقتضایی است؛ یعنی اگر امروز لازم باشد در دنیا علیه رژیم صهیونیستی ایجاد هیجان کنیم، انجام می‌دهیم، اگر لازم باشد که کمک‌های انسان‌دوستانه بفرستیم، حتما این کار را می‌کنیم و اگر نیاز به مشورت داشته باشند، حتما به ارائه کمک‌های فکری می‌پردازیم. جمهوری اسلامی ایران دکترین مقاومت را به مردم فلسطین یاد داده است؛ جمهوری اسلامی به مردم فلسطین یاد داد که آزادی با پشت میز نشستن و نظریه دادن ممکن نمی‌شود و آزادی در میدان جهاد به دست می‌آید. امروز هم هرچه اقتضاء کند انجام می‌دهیم و اگر مرزها باز شود روزانه ده‌ها کامیون کمک به مردم غزه می‌رسانیم و اگر مصر مرزهایش را باز کند مجروحان غزه را به ایران می‌آوریم و درمانشان می‌کنیم».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «من سخنان آقای حداد را تأیید می‌کنیم که شاید خواسته آمریکا و اسرائیل کشاندن پای ایران به جنگ باشد. امروز می‌شود برای مقابله با اسرائیل همه کشورهای جهان اسلام خطوط انتقال انرژی به اراضی اشغالی را قطع کنند یا تمام کالاهای این رژیم تحریم شود».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «ما مقلد رهبری هستیم و ایشان هر فتوایی بدهند ما مردم ایران اجرایش می‌کنیم. ایرانِ اسلامی تمام‌قد از تمام آرمان‌های اسلامی دفاع می‌کند و فلسطین هم پاره تنش است. ایرانِ اسلامی کارهایش را کرده است و در ادامه مسیر هم می‌داند چگونه از فلسطین دفاع کند. روح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شاد که امروز می‌بیند که چگونه جوانانی که از او بسیار آموخته بودند، چگونه در مقابل ظلم ایستادگی می‌کنند. در پایان باز هم می‌گویم که ناب‌ترین صدا در کشور از حنجره رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی بیرون می‌آید و به هر سخنی جز آنچه در خط ایشان باشد باید شک کرد؛ هم به آنهایی که روزگاری می‌گفتند نه غزه، نه لبنان و هم به آنهایی که امروز می‌گوید ایران باید وارد جنگ مستقیم با اسرائیل شود، باید شک کرد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها