خوشبینی‎مطبوعات‎عُمانی‎به‎مذاکرات‎هسته‎ای

کد خبر: 378710

روزنامه‌های مهم عُمان روز دوشنبه در سرمقاله‌های خود ضمن ابراز خوشبینی درباره نتیجه‌بخش بودن مذاکرات ایران و کشورهای 5+1 این توافق را به سود ثبات و امنیت منطقه دانستند.

فارس: مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 5+1 در حالی در «مسقط» دنبال شد که « یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان اعلام کرد که مذاکرات هسته‌ای بین ایران و غرب به نقاط حساسی رسیده و در این مذاکرات پیشرفت حاصل شده و بازگشت از آن سخت است .

در همین راستا، روزنامه‌های عمان که از نزدیک شاهد این مذاکرات بودند از سرانجام این مذاکرات ابراز خوش‌بینی کردند .

روزنامه « عمان » ضمن ابراز خوشبینی به نتایج مذاکرات هسته‌ای نوشت، خوشبینی و چشم دوختن به پیروزی امری طبیعی است و نتایج مذاکرات هر چه باشد در پایان بر عهده طرف‌های مذاکره کننده است .

روزنامه « الوطن » عمان نیز با انتشار مطلبی تحت عنوان «تمایل عمان به ثبات و امنیت در منطقه و جهان» تأکید کرد که این کشور در بازه زمانی طولانی مدت موضوع هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار داده است .

این روزنامه در ادامه گزارش داد که مسئله‌ای هسته‌ای ایران نتایج مثبتی را بر امنیت جهان در پی خواهد داشت و سهم منطقه نیز از سایر نقاط دنیا بیشتر خواهد بود .

روزنامه « الرؤیه » عمان نیز با انتشار مطلبی تحت عنوان «خوشبینی موجه نسبت به ثمربخش بودن مذاکرات هسته‌ای» تصریح کرد، برگزاری این دور از مذاکرات به روشنی از میزان عمق روابط عمان با همه طرف‌ها خبر می‌دهد و حاکی از اصول خیرخواهانه‌ای است که سیاست خارجی عمان متکی بر این اصول است .

این روزنامه، تمایل ملموس همه طرف‌ها مذاکره کننده برای دستیابی به توافق درباره این مسئه را علت خوش بینی عمان در خصوص به نتیجه رسیدن مذاکرات مسقط دانست و تأکید کرد که حل مسئله هسته‌ای در تحکیم ثبات منطقه و صلح جهانی سهیم است .

همچنین روزنامه « عمان دیلی » در این خصوص به نقل از یوسف‌بن علوی نوشت: خوشبینی بسیاری در مسیر مذاکرات وجود دارد و مذاکرات دیروز به نقاط حساسی رسیده و در آن پیشرفت دیده می‌شود .

این روزنامه به نقل از وزیر خارجه عمان نوشت: مذاکرات به مسیری وارد شده که بازگشت از آن سخت است و دو طرف اصرار دارند به توافق برسند و این خواسته‌ای است که ما میان دو طرف دیدیم .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد