سفر کامرون به هند

کد خبر: 248034

سفر تجاری سه روزه دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در بحبوحه رسوایی شدید درخصوص خرید 12 فروند هلی‌کوپتر به ارزش 748 میلیون دلار از شرکت انگلیسی-ایتالیایی "آگوستا وستلند" صورت گرفته است.

ایسنا: سفر امروز (دوشنبه) نخست وزیر انگلیس به بمبئی در حالی صورت گرفت که هزاران تن از کارگران هندی در اعتراض به تورم، خصوصی سازی و سیاست‌های ضد کارگری مجلس در این شهر دست به اعتراضات زدند.
به نوشته روزنامه "داون"، سفر تجاری سه روزه دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در بحبوحه رسوایی شدید درخصوص خرید 12 فروند هلی‌کوپتر به ارزش 748 میلیون دلار از شرکت انگلیسی-ایتالیایی "آگوستا وستلند" صورت گرفته است.
پس از بررسی و تحقیقی در ایتالیا اعلام شد که پورسانت‌هایی از طریق واسطه‌گران برای حفظ این معامله پرداخت شده و هند این قرارداد را کنسل و تحقیقات پلیسی خود را آغاز کرده است.
احتمالا نخست وزیر انگلیس با سئوالات بیشتری در خصوص این قرارداد مواجه می شود.
سخنگوی دفتر مرکزی تحقیقات مستقر در دهلی اعلام کرد، بازرسان هندی اوایل هفته جاری به عنوان بخشی از این تحقیق به ایتالیا سفر می‌کنند.
نخست وزیر انگلیس که به همراه یک هیات تجاری به هند سفر کرده به دنبال حوزه‌های جدید برای سرمایه‌گذاری میان دو کشور است.
نخست وزیر انگلیس معتقد است که هند یک کشور رو به رشد است و می‌خواهد کشورش در این زمان یکی از شرکای هند باشد.
در این حال خبرگزاری شینهوا اعلام کرد، اوایل امروز ده‌ها هزار تن از کارگران از سراسر ایالت "ماهاراشترا" واقع در غرب هند در بمبئی جمع شدند.
این تظاهرات پیش از اعتصاب سراسری دو روزه که توسط اصناف بزرگ تجاری هند برنامه‌ریزی شده و قرار است از روز چهارشنبه آغاز شود، صورت گرفته است.
این تظاهرات همچنین از سوی بیش از 30 نهاد کارگری حمایت شده است.
"مانموهان سینگ"، نخست وزیر هند از صنوف‌ خواسته‌ تا این اعتصاب سراسری را لغو کنند و متعهد شده تا این مسائل را مورد بررسی قرار دهد تا به راه حلی قابل قبول دست یابد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد