نامزد جناح راست فرانسه در انتخابات ریاست‌جمهوری۲۰۱۷

کد خبر: 595711

دوئل نهایی نامزدهای پیروز رقابت‌های مقدماتی جناح راست فرانسه، امروز یکشنبه برای تعیین نامزد این جناح در انتخابات ریاست‌جمهوری 2017 آغاز شد.

نامزد جناح راست فرانسه در انتخابات ریاست‌جمهوری۲۰۱۷
خبرگزاری فارس: در پی اعلام نتایج دور نخست رقابت‌های انتخاباتی جناح ریاست فرانسه که منجر به صدرنشینی «فرانسوآ فیون» نخست‌وزیر سابق فرانسه و «آلن ژوپه» وزیر امور خارجه سابق این کشور و حذف زودهنگام و جالب توجه «نیکلا سارکوزی» از رقابت‌های ریاست‌جمهوری شد، دوئل انتخاباتی نهایی میان دو نامزد پیروز امروز دوشنبه در حوزه‌‌های رأی‌گیری فرانسه آغاز شد و تا ساعت 7 بعدازظهر ادامه خواهد داشت. به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، نتایج اولیه دور دوم انتخابات جناح راست فرانسه احتمالا حوالی ساعت 20:30 امشب برای تعیین نامزد این جناح در انتخابات ریاست‌جمهوری 2017 منتشر خواهد شد. در دور نخست رقابت‌های مقدماتی جناح راست فرانسه، «فرانسوا فیون»، «آلن ژوپه»، «نیکلا سارکوزی»، «برونو لومر»، «ناتالی کوسیوسکو موریزه»، «ژان فردریک پوآسون» و «ژان فرانسوآ کوپه» به عنوان هفت نامزد این احزاب با یکدیگر به رقابت پرداختند و در نهایت فرانسوآ فیون و آلن ژوپه با کسب به ترتیب 44.2 درصد و 28.5 درصد آراء به دور دوم رقابت‌ها راه یافتند. دو صدرنشین دور نخست رقابت‌های مقدماتی جناح راست فرانسه حوالی ساعت 10:20 صبح امروز آراء خود را صندوق‌های رأی انداختند. طبق نتایج آخرین نظرسنجی مؤسسه «آپینیون وی» در فرانسه که روز جمعه گذشته منتشر شد، فرانسوآ فیون در دور دوم انتخابات جناح راست با کسب 61 درصد آراء در برابر آلن ژوپه با 39 درصد آراء به پیروزی خواهد رسید و نامزد جناح راست فرانسه در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری 2017 خواهد بود. بر اساس این گزارش، «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور سابق فرانسه و رهبر حزب راست‌گرای جمهوری‌خواه این کشور که در دور نخست‌ رقابت احزاب راست‌ و راست میانه فرانسه به سرعت از گردونه رقابت‌ها حذف شد، صبح امروز در نخستین ظهور عمومی‌اش پس از شکست خود و دوری قطعی از زندگی سیاسی، رأی خود را به صندوق انداخت. وی در پی شکستش در دور نخست رقابت‌های مقدماتی جناح راست فرانسه اعلام کرده بود که در دور دوم به فرانسوآ فیون رأی خواهد داد. برگزاری دوئل نهایی نامزدهای جناح راست فرانسه برای تعیین نامزد این جناح در انتخابات ریاست جمهوری 2017 این کشور در حالیست که انتخابات مقدماتی جناح چپ فرانسه قرار است اواخر ژانویه آینده برای تعیین نامزد این جناح در انتخابات 2017 برگزار شود و نامزدهای حزب سوسیالیست حاکم تا 15 دسامبر فرصت دارند، نامزد خود را معرفی کنند. طبق زمان‌بندی اعلام شده از سوی «برنار کازنوو» وزیر کشور فرانسه، انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه طی روزهای 23 آوریل (3 اردیبهشت 96) و 7 ماه می 2017 (17 اردیبهشت 96) برای تعیین سکان‌دار بعدی کاخ الیزه که 5 سال یکبار با رأی مستقیم مردم انتخاب می شود، برگزار خواهد شد.
فرانسوا فیون
نیم نگاهی به سوابق و دیدگاه‌های فرانسوآ فیون و آلن ژوپه فرانسوآ فیون نخست‌وزیر سابق فرانسه است که توسط نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهور سابق این کشور در 17 مه 2007 به این سمت گمارده شد و تا 15 مه 2012 در این سمت باقی ماند. فیون از جمله سیاستمداران فرانسوی است که روابط بسیار نزدیکی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دارد و فرهنگ و تاریخ روسیه را بسیار دوست دارد. وی خواهان ائتلاف با ولادیمیر پوتین درباره جنگ داخلی سوریه و مبارزه با داعش است و معتقد است که سیاست 4 سال اخیر فرانسه در قبال سوریه شکست خورده و باعث تشدید جنگ داخلی در این کشور شده‌ و باید به دنبال راهکار دیگری برای توقف جنگ داخلی در سوریه بود. فیون همچنین در انتقاد از سیاست‌های «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور کنونی فرانسه در قبال روسیه گفته است که این سیاست‌ها مسکو را به تشدید مواضع، انزوا و اقدامات ملی‌گرایانه وامی‌دارد. آلن ژوپه یک سیاست‌مدار اهل فرانسه است که در دوران ریاست جمهوری «ژاک شیراک» از سال 1995 تا 1997 نخست‌وزیر فرانسه بود. او از سال 1986 تا 1988 وزیر بودجه و سخنگوی دولت فرانسه بود و سپس از سال 1993 تا 1995 به عنوان وزیر امور خارجه مشغول به فعالیت بود. ژوپه همچنین در فاصله سال‌های 2002 تا 2004 ریاست حزب UMP را برعهده داشت و همچنین در فاصله سالهای 1995 تا 2004 شهردار بوردو هم بود. ژوپه در سال 2004 به دلیل برنامه تأمین مالی غیرقانونی بودجه حزب هم‌زمان با داشتن سمت اجرایی در بخش اقتصادی شهرداری پاریس در دوران شیراک به 14 ماه حبس تعلیقی و یکسال ممنوعیت از فعالیت‌های انتخاباتی شد و از تاریخ 8 اکتبر 2006 تاکنون به عنوان شهردار بوردو مشغول به کار است. بنابه گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آلن ژوپه اخیرا فیون را به خاطر رضایت بیش از حد از رئیس‌جمهور روسیه به شدت مورد انتقاد قرار داده . کاندیدای حزب جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با اشاره به مساله کریمه و سوریه گفته که ما باید با روسیه به مذاکره بپردازیم اما این مذاکرات باید صریح باشد اما فیون موضع نرمی در قبال روسیه دارد. درحالیکه آلن ژوپه به بیان این مسئله پرداخته که نمی‌توان با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به صلح در این کشور رسید، فیون بارها در جریان رقابت‌های انتخاباتی‌اش گفته که هیچ انتخاب دیگری بجز همکاری با روس‌ها و دولت سوریه برای از میان بردن داعش نیست. ژوپه در خصوص روابط آتی کشورش با روسیه نیز گفته است که به رغم اختلافاتی که میان کشورش و روسیه وجود دارد، روابط میان دو طرف نباید دچار مشکل شود و فرانسه نمی‌تواند روابط خود را با پوتین قطع کرده و جنگ سرد تازه‌ای را آغاز کند. وی همچنین اعلام کرده که فرانسه مجبور نیست با پوتین اتفاق نظر داشته باشد و در عین حال می‌تواند روابط خود را با مسکو حفظ کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد