استقبال حماس از قطعنامه سازمان ملل علیه اشغال فلسطین

کد خبر: 1315878

جنبش مقاومت اسلامی حماس از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که طی آن خواستار پایان اشغال اراضی فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی شده، استقبال کرد.

استقبال حماس از قطعنامه سازمان ملل علیه اشغال فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) چهارشنبه شب با صدور بیانیه‌ای از قطعنامه مجموع عمومی سازمان ملل متحد استقبال کرد که خواهان پایان دادن به اشغالی اراضی فلسطین از سوی صهیونیست‌هاست.

این جنبش تاکید کرد که تصویب این قطعنامه بیانگر اراده حقیقی بین‌المللی در حمایت از ملت فلسطین و حقوق مشروع آن و در راس آن حق تعیین سرنوشت و تشکیل کشوری مستقل به پایتختی قدس است.

مقاومت اسلامی فلسطین بیا بیان اینکه این قطعنامه بیانگر حمایت بین‌المللی از مبارزه مردم فلسطین به منظور رسیدن به آزادی و استقلال خود است، خاطر نشان کرد: ما از کشورهایی که به این قطعنامه رأی مثبت دادند، تقدیر و تشکر می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم که به اقدامات و قطعنامه‌های بیشتری که رژیم اشغالگر و فاشیست را منزوی کند و برای توقف قتل‌عام فلسطینیان علیه این رژیم فشار بیاورد، روی بیاورند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد شامگاه چهارشنبه به درخواست و پیش نویس ارائه شده از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین تشکیل جلسه داد. این قطعنامه که با رای منفی آمریکا نیز مواجه شد، خواهان پایان دادن به اشغال چند دهه سرزمین‌های فلسطین از سوی رژیم اسرائیل در کرانه باختری و نوار غزه است.

این قطعنامه از اشغالگران می‌خواهد که ظرف 12 ماه این اراضی را ترک کرده و دست از شهرک سازی در این مناطق بردارد، در غیر این صورت، با تحریم مواجه خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران از طریق نماینده خود در سازمان ملل متحد، در نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل برای رای گیری درباره پایان اشغال فلسطین از سوی رژیم اسرائیل، از این قطعنامه و محکومیت سیاست های آپارتایدی تل آویو قاطعانه حمایت کرده است./تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد