جنگ اوکراین | پیشروی ارتش روسیه در دونتسک

کد خبر: 1313299

وزارت دفاع روسیه از آزادسازی یک منطقه دیگر در دونتسک خبر داد.

جنگ اوکراین | پیشروی ارتش روسیه در دونتسک

به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارشی درباره پیشرفت عملیات نظامی ویژه و دستاوردهای کلیدی نیروهای مسلح روسیه در ۲۴ ساعت گذشته منتشر کرد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که گروه جنگی «تسنتر» روسیه کنترل شهرک «کالینوو» در جمهوری دونتسک را در اختیار گرفتند.

بنا به این گزارش، ارتش کی‌یف ۸۱۰ نظامی را در نبرد با نیروهای موسوم به یوگ از دست داد. همچنین یک انبار مهمات و دو خودروی زرهی ارتش اوکراین هم به دست نیروهای روسیه منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که گروه نبرد زاپاد حدود ۴۵۰ نظامی اوکراینی را از بین برد.

بنا به این گزارش، گروه نبرد وستوک ۱۱۰ نظامی اوکراینی را هدف قرار داد. دو خودرو و یک هویتزر ۱۵۵ میلی متری ام ۷۷۷ ساخت آمریکا ارتش اوکراین هم در این محور منهدم شدند.

روسیه: اوکراین بیش از ۲۸۰ نظامی را در کورسک از دست داد

وزارت دفاع روسیه آمار تلفات نظامی و تسلیحاتی ارتش اوکراین در شبانه روز گذشته را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه جدیدترین آمار تلفات ارتش اوکراین در محور کورسک اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که ارتش اوکراین در نبردهای ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۸۰ نظامی را در استان کورسک از دست برود.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که یگان‌های موسوم به گروه «شمال» با پشتیبانی هوانوردی و آتش توپخانه، دو حمله دشمن را در جهت مناطق «بورکی» و «ماتویوکا» دفع کردند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، حملات اوکراین در محورهای کره‌نوو و روسکایا کونوبلکا خنثی شدند. در این محور ۲۰ نظامی اوکراینی کشته و دو خودروی زرهی این کشور منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که محل استقرار نیروهای هوایی و موشکی ارتش اوکراین در مناطق مختلف هدف قرار گرفتند.

بنا به بیانیه وزارت دفاع روسیه، در شبانه روز گذشته ۱۳ تجهیزات زرهی از جمله ۳ دستگاه تانک، ۱۰ خودروی زرهی، ۹ توپخانه و ۹ خودرو ارتش اوکراین منهدم شدند.

حمله پهپادی کی‌یف به انبار مهمات در روسیه

خبرگزاری «رویترز» امروز (شنبه) به نقل از یک منبع امنیتی اوکراینی اعلام کرد که هواپیماهای بدون سرنشین کی‌یف طی شب گذشته یک انبار مهمات در منطقه «ورونژ» روسیه را هدف قرار دادند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، این منبع امنیتی اوکراینی افزود که کی‌یف معتقد است از این انبار برای انتقال مهمات و تجهیزات به اوکراین استفاده می‌شود.

این منبع اوکراینی که خواست نامش فاش نشود، به رویترز گفت که این عملیات را سرویس امنیت داخلی اوکراین (SBU) انجام داده است.

از سوی دیگر، فرماندار روس استان «ورونژ» در پیام‌رسان «تلگرام» اعلام کرد که «اشیاء انفجاری» پس از وقوع آتش‌سوزی در منطقه «اوستوروگوژسکی» منفجر شده است.

وی تصریح کرد که این حادثه تلفات جانی نداشته است، با این حال با اعلام وضعیت اضطراری در سطح منطقه، صدها نفر تخلیه شده و یک جاده اصلی بسته شده است.

کی‌یف در حالی مدعی پیشروی در میدان نبرد و هدف قرار دادن انبار مهمات طرف مقابل است که وزارت دفاع روسیه امروز آمار تلفات و هزینه های اوکراین را منتشر و اعلام کرد که «نیروی مسلح اوکراین تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ سرباز خود و ۸۴ تانک را در جریان حمله به منطقه «کورسک» روسیه از دست داده‌اند.»

این وزارتخانه در بیانیه‌ای همچنین تصریح کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، نیروهای روسی بیش از ۲۸۰ سرباز اوکراینی، ۱۳ خودروی زرهی شامل سه تانک و ۱۰ خودروی زرهی رزمی، ۹ واحد توپخانه شامل هویتزر ۱۵۵ میلی‌متری «M۷۷۷» ساخت آمریکا، ۹ خودرو و یک پایگاه جنگ الکترونیک را در جهت کورسک منهدم کردند.

به گزارش ایرنا، در حالی که نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند، نیروهای روس حملات خود از جمله در منطقه «دونتسک» را شدت بخشیده و در عین حال تلاش می‌کند حمله غافلگیرانه فرامرزی اوکراین به کورسک را دفع کند.

در همین حال، اوکراین در حالی که حملات پهپادی گسترده‌ای علیه روسیه انجام می‌دهد، اراضی بیشتری را در شرق از دست می‌دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هفته گذشته با بیان اینکه حمله ارتش اوکراین به منطقه کورسک به منظور توقف پیشروی روسیه در «دونباس» انجام شد، گفته بود: کی‌یف در تحقق هدف اصلی خود از تهاجم به کورسک ناکام ماند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد