پزشکان آمریکایی پس از بازگشت از غزه چه گفتند؟

کد خبر: 1304650

یک گروه از پزشکان و پرستاران داوطلب آمریکایی که به تازگی از غزه بازگشته‌اند، با توصیف شرایط هولناک این منطقه محاصره شده، طی نامه‌ای به کاخ سفید، خواستار برقراری آتش بس فوری و توقف ارسال سلاح به اسرائیل شدند.

پزشکان آمریکایی پس از بازگشت از غزه چه گفتند؟

«کاش می‌توانستید کابوسهایی که ما بعد از بازگشت از غزه تجربه کردیم را ببینید؛ کودکانی که با سلاحهای ما سلاخی و مثله شده‌اند و فریادهای مادرانی که به ما التماس می‌کردند نجاتشان بدهیم.» اینها بخشی از نامه 45 پزشک و پرستار آمریکایی به کاخ سفید است که خواستار آتش بس فوری در غزه شده‌اند.

 امضا کنندگان این نامه که به معاون رئیس جمهور  کامالا هریس و جو بایدن  رئیس جمهور آمریکا نوشته شده و در روند درمان کودکان و نوجوانان در غزه مشارکت داشته معتقدند که «اغلب جراحات این کودکان عمدی صورت گرفته است»؛ کودکان زیر ده سالی که از ناحیه سر و سینه «هدف مستقیم گلوله نظامیان اسرائیلی قرار گرفته‌اند.»

توصیف شرایط کابوس وار غزه از زبان پزشکان آمریکایی که به گفته سی ان ان سوابق زیادی در مناطق جنگی دیگر از جمله در عراق و اوکراین دارند در حالیست که غیر از خبرنگاران و روزنامه نگاران فلسطینی که در نوار محاصره شده غزه زندگی می‌کنند هیچ خبرنگار دیگری به این منطقه جنگی دسترسی ندارد.

دکتر آدام هاموی که قبلا جراح ارتش آمریکا بوده می‌گوید هیچ کس اطلاعات دست اول نمی‌دهد و ما فکر می‌کنیم که باید حرف بزنیم چرا که با چشمان خودمان شاهد این وقایع بوده‌ایم.

طبق آخرین آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای جنگ غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۹ هزار و ۹۰ نفر و شمار مجروحان نیز به ۹۰ هزار و ۱۴۷ نفر افزایش یافته است که اغلب آنها زنان و کودکان هستند.

این پزشکان و پرستاران آمریکایی در ادامه نامه خود با بیان اینکه ما معتقدیم در موقعیت خوبی هستیم تا درباره تلفات انسانی گسترده اسرائیل در جنگ غزه اظهار نظر کنیم از کاخ سفید خواسته‌اند از حمایت نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی از تل‌آویو تا برقراری یک آتش بس فوری و دائمی خودداری کند. /فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد