اخبار جنگ غزه | درخواست حماس از شورای امنیت | سی‌ان‌ان: اسرائیل ایده‌های جدیدی درباره آتش‌بس در غزه ارائه کرد

کد خبر: 1293852

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد: اسرائیل ایده های جدیدی را در مورد مذاکرات آزادی اسرا و آتش بس غزه به میانجیگران ارائه کرده است.

اخبار جنگ غزه | درخواست حماس از شورای امنیت | سی‌ان‌ان: اسرائیل ایده‌های جدیدی درباره آتش‌بس در غزه ارائه کرد

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد: اسرائیل ایده های جدیدی را در مورد مذاکرات آزادی اسرا و آتش بس غزه به میانجیگران ارائه کرده است.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی گزارش داد که یک منبع دیپلماتیک آگاه به مذاکرات گفت که اسرائیل ایده های جدیدی در مورد گروگان در برابر آتش بس به میانجیگران ارائه کرده است.

این منبع دیپلماتیک افزود: نشست گسترده تری در روز سه شنبه برگزار نشده است. بر اساس این گزارش، مذاکرات غیرمستقیم بین اسرائیل و حماس سه هفته پیش بدون توافق متوقف شد.

سی‌ان‌ان روز سه‌ شنبه گزارش داد که مصر پس از «تغییر خودسرانه »شرایط چارچوبی که اسرائیل آن را امضا کرده بود و ارائه آن به حماس که سپس حماس اعلام کرد که آن را می‌پذیرد، مذاکرات را به هم زد.

این پیشنهاد بدون اطلاع اسرائیل یا دیگر میانجی‌های آمریکا و قطر تغییر کرده بود و نارضایتی و ناامیدی را برانگیخت.

حماس در اوایل ماه جاری اعلام کرد که توافقی را را پذیرفته است، اما اسرائیل به سرعت گفت که این شروط خواسته‌هایش را برآورده نمی کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

اسرائیل همچنین به بهانه نابودی حماس به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کرده است که این موضوع باعث نگرانی های بین المللی شده چرا که وضعیت نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

وزارت بهداشت غزه در دویست و سی‌ و پنجمین روز جنگ، اعلام کرد که از آغاز عملیات طوفان الاقصی هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تا به امروز به ۳۶ هزار و ۹۶ نفر افزایش یافته و آمار مجروحان این جنایات نیز به ۸۱ هزار و ۱۳۶ نفر رسیده است.

هیات دولت عربستان: جامعه جهانی جلوی فاجعه انسانی علیه ملت فلسطین را بگیرد

هیات دولت عربستان سعودی امروز (سه‌شنبه) در جلسه‌ای ضمن بررسی تحولات نوار غزه، خواستار اقدام جامعه جهانی برای پایان دادن به فجایع انسانی در این منطقه شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه «الخلیج آنلاین»، هیات دولت عربستان در جلسه امروز خود بر مخالفت قاطعانه با تجاوزات رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم تأکید کرد.

هیأت دولت عربستان تأکید کرد: از جامعه جهانی می‌خواهیم که برای جلوگیری از وخیم شدن وضعیت انسانی ملت فلسطین، دست به اقدامی بزند.

ساعاتی پیش خبرگزاری فلسطینی الاقصی، تصاویر هولناکی از جنایت جدید صهیونیست ها در اردوگاه آوارگان فلسطینی «المواصی» در غرب شهر رفح را منتشر کرد که بر اثر حمله هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی، دست‌کم ۲۰ فلسطینی به شهادت رسیده اند.

پیش از آن نیز وزارت بهداشت غزه صبح امروز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، پنج جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۴۶ نفر و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر شد.

این وزارتخانه افزود: با احتساب این آمار جدید، شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تا به امروز به ۳۶ هزار و ۹۶ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایات را ۸۱ هزار و ۱۳۶ نفر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب یکشنبه (ششم خرداد) با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه حدود ۴۵ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

این حمله درحالی انجام شد که دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه (چهارم خرداد) با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری حمله رژیم صهیونیستی به رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین‌المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین‌المللی همراه شد.

رسانه صهیونیستی: اسرائیل پیشنهادات خود در زمینه مبادله اسرا را به میانجیگران ارائه داد

رسانه صهیونیستی: اسرائیل پیشنهادات خود در زمینه مبادله اسرا را به میانجیگران ارائه داد

تهران - ایرنا - بر اساس اعلام شبکه ۱۱ (کان) رژیم صهیونیستی، تل آویو امروز (سه شنبه) پیشنهادات خود در زمینه تبادل اسرا با حماس را به میانجی‌ها تحویل داد.

به گزارش ایرنا، شبکه ۱۱ رژیم صهیونیستی افزود: پیشنهادهای اسرائیل برای تبادل اسرا امروز از طریق میانجی‌ها به دست فرماندهان حماس می‌رسد.

این شبکه صهیونیستی با تایید اینکه رژیم اسرائیل پیشنهاد خود برای تبادل اسرا با حماس را به مقامات مصر و قطر به عنوان میانجیگران این مذاکرات تسلیم کرده است، افزود: این اقدام از سوی رژیم اسرائیل در شرایطی انجام شد که بیم آن می‌رود حمله ارتش اسرائیل به رفح گسترش یابد و شروع مذاکرات و پیشرفت آن را دشوار کند.

شبکه ۱۱ رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد که مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی از طریق میانجیگران در هفته آینده در دوحه از سر گرفته شود.

این رسانه صهیونیستی دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که تیم مذاکره کننده رژیم اسرائیل پیشنهادی را که کابینه جنگ برای انعقاد قرارداد مبادله اسرا با حماس تایید کرده است، به میانجیگران تحویل خواهد داد.

در همین حال «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس بار دیگر تاکید کرد که رژیم اسرائیل، اسیران خود را که توسط مقاومت در نوار غزه نگهداری می‌شوند، باز نخواهد گرداند مگر اینکه شرایط ارائه شده توسط حماس را که به قطر و مصر به عنوان میانجی‌ها ارائه شده است، بپذیرد.

پیشتر «گادی آیزنکوت» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ۱۲ این رژیم گفته بود که توافق کاملی بین اعضای کابینه جنگ در مورد لزوم انعقاد معامله مبادله اسرا با حماس وجود دارد.

آیزنکوت گفته بود که جنبش حماس در حال احیای قدرت خود است اما انجام معامله مبادله اسرا با آن و در صورت لزوم آتش بس، یک ضرورت راهبردی برای تل آویو است.

به گزارش ایرنا، با گذشت حدود هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

حماس: شورای امنیت به مسئولیت‌های «قانونی» و «اخلاقی» خود عمل کند

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در بیانیه‌ای در آستانه آغاز نشست امروز (سه‌شنبه) شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی وضعیت «رفح» در پی کشتار اشغالگران در اردوگاه آوارگان فلسطینی، خواستار عمل کردن این نهاد بین‌المللی به مسئولیت‌های خود شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، در بخشی از بیانیه جنبش حماس آمده است: ما از جامعه بین‌المللی و شورای امنیت می‌خواهیم اقدامات عملی و فوری برای توقف تجاوزات روزافزون به شهر رفح انجام دهند؛ شهری که در معرض بمباران وحشیانه صهیونیست‌ها قرار گرفته و خانه‌ها و چادرهای آوارگان در مناطق مختلف هدف قرار می‌گیرند.

حماس تاکید کرد: ما از شورای امنیت می‌خواهیم در قبال بی‌اعتنایی رژیم جنایتکار صهیونیستی به تصمیم دیوان بین المللی دادگستری که دستور توقف فوری تجاوز به رفح را در این شهر صادر کرده است، به مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود عمل کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما نسبت به تشدید فاجعه انسانی و بهداشتی در شهر رفح با توجه به حمله ارتش جنایتکار صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در این شهر که باعث از کار افتادن اکثر آنها شده است، هشدار می‌دهیم.

این بیانیه پس از آن صادر شد که منابع دیپلماتیک امروز از برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در ساعت ۱۹ روز سه‌شنبه به وقت گرینویچ (۲۲:۳۰ به وقت تهران) در پشت درهای بسته و با موضوع حملات رژیم صهیونیستی به رفح خبر دادند.

منابع خبری پیش تر گزارش داده بودند که الجزایر به دنبال کشتار و جنایت دشمن صهیونیستی در رفح که به شهادت ده‌ها آواره فلسطینی منجر شد، خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت شده است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب یکشنبه (ششم خرداد) با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه حدود ۴۵ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

این حمله درحالی انجام شد که دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه (چهارم خرداد) با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری حمله رژیم صهیونیستی به رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین‌المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین‌المللی همراه شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها