هدیه ویژه دولت به خانوارهای مستاجر / اعطای زمین 200 متری اقساطی به این خانوارها

کد خبر: 1208855

تامین مسکن خانوار با اعطای یک قطعه زمین حداکثر به مساحت 200 متر منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک به صورت های مشترک و بالمناصفه به پدر و مادر در شهر محل سکونت فقط برای یک بار بر اساس قیمت کارشناسی روز زمان واگذاری به صورت فروش اقساطی و با بازپرداخت 10 ساله بدون اعمال تخفیف و سود خواهد بود.

هدیه ویژه دولت به خانوارهای مستاجر / اعطای زمین 200 متری اقساطی به این خانوارها

 با تصویب مجلس، وزارت راه و شهرسازی مکلف به اختصاص یک قطعه زمین به خانواده های دارای چهار فرزند و بیشتر شد. در جلسه علنی نوبت عصر دیروز بند (ح) تبصره ۱۱ در بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ تصویب شد که بر اساس آن به‌منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در سال ۱۴۰۲ یک قطعه زمین یا واحد مسکونی را‌به‌صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در ماده (۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر 20سال اختصاص دهد.

این درحالی است که وزیر سابق راه و شهرسازی(مرحوم رستم قاسمی) نیز درحاشیه جلسه هیئت دولت از این موضوع خبرداده و دربهمن ماه سال گذشته با اشاره به اهمیت مسئله افزایش جمعیت گفته بود: خانواده‌هایی که فرزند چهارم به دنیا بیاورند، قطعه زمینی در شهرهایی که دولت زمین دارد، دریافت می‌کنند.  بر اساس مستندات ماده یک آیین‌نامه اجرایی ماده 4 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است، نسبت به تامین مسکن خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، در صورت استفاده نکردن از امکانات دولتی تامین مسکن (فرم ج سبز) اقدام کند. بر این اساس، تامین مسکن خانوار با اعطای یک قطعه زمین حداکثر به مساحت 200 متر منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک به صورت های مشترک و بالمناصفه به پدر و مادر در شهر محل سکونت فقط برای یک بار بر اساس قیمت کارشناسی روز زمان واگذاری به صورت فروش اقساطی و با بازپرداخت 10 ساله بدون اعمال تخفیف و سود خواهد بود. همچنین بر اساس تبصره 1 ماده 1، واگذاری اراضی موضوع این ماده مشروط به ساخت واحد مسکونی است و در صورت احداث نشدن مسکن، پس از 2 سال اراضی مورد واگذاری بر اساس ضوابط مورد عمل در وزارت راه و شهرسازی مسترد خواهد شد.

بر اساس ماده 2 آیین‌نامه مذکور، استفاده مجدد خانوارها ( فرم ج قرمز)، از امکانات دولتی مسکن پس از تولد فرزند سوم مشروط به شرایط زیر است:

1- حداقل 5 سال از زمان استفاده خانوار از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن برای بار اول گذشته باشد.

2- خانواده در زمان درخواست استفاده مجدد از امکانات دولتی تامین مسکن باید مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی فاقد واحد مسکونی شناخته شود.

3- خانوار باید سابقه سکونت در شهر محل تقاضا را بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی داشته باشد.

 

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد