افزایش سرعت اجرای سردخانه با ساندویچ پانل‌ها

کد خبر: 1261625

سردخانه‌ها به دلیل نگهداری و حمل محصولاتی همچون مواد غذایی، دارویی، گوشتی و... به تجهیزاتی حیاتی در زندگی روزمره تبدیل شده‌اند؛ لذا به کارگیری مصالحی مناسب جهت حفظ دمای مطلوب داخلی، از الزامات مربوط به ساخت آن‌ها می‌باشد. ساندویچ پانل سردخانه‌ای متریالی نوین بوده که به‌عنوان یک عایق مناسب از هرگونه تبادل حرارتی و برودتی میان محیط داخلی و خارجی جلوگیری می‌کند.

افزایش سرعت اجرای سردخانه با ساندویچ پانل‌ها

 

 

 

ساندویچ پانل سردخانه‌ای چیست؟

سردخانه فضایی جهت نگهداری برخی محصولات است که نیازمند حضور در دمایی معین می‌باشد و معمولا در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌گردد. رطوبت و دمای داخلی سردخانه‌ها مطابق با استانداردها و براساس دمای فضای داخلی بوده و به دو دسته دمای بالای صفر و زیر صفر تقسیم می‌شوند.

استفاده از متریالی که بتواند دمای درونی این فضا را حفظ کند از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل استفاده از ساندویچ پانل سردخانه‌ای بسیار کاربردی است. در واقع این متریال پیش ساخته از بهترین مصالحی است که می‌توان از آن جهت پوشش جداره‌های سردخانه استفاده نمود در غیر این صورت راه‌اندازی سردخانه مقرون به صرفه نخواهد بود. این مصالح از ضخیم‌ترین انواع ساندویچ پنل به شمار می‌روند و بهره‌وری بسیار بالایی را ارائه می‌دهند.

 

انواع ساندویچ پانل جهت پوشش جداره‌های سردخانه

ساندویچ پانل مورد استفاده در ساخت سردخانه دارای ضخامت‌های مختلفی بوده که مطابق با دمای محیط داخلی تعیین می‌گردد. در شرکت ماموت جهت ساخت سردخانه‌های بالای صفر از ضخامت 8 سانتی‌متر و سردخانه‌های پایین صفر از ضخامت 5/12 و 15 سانتی‌متر استفاده می‌شود. علاوه‌بر کاربرد این مصالح در دماهای گفته شده، پانل سردخانه‌ای در انواع مختلف دیگری نیز ارائه می‌شود که عبارت است از:

  • ساندویچ پنل برای سردخانه‌های متحرک
  • پانل مخصوص برای سردخانه‌های ثابت
  • پنل ساندویچی ویژه مواد غذایی و تره‌بار
  • پنل مناسب برای ساخت تونل انجماد

5

 

مزایای استفاده از ساندویچ پانل در اجرای سردخانه

استفاده از ساندویچ پنل سردخانه در صنایع مختلفی کاربرد دارد؛ چراکه ویژگی‌های متعددی را دارا بوده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابلیت شستشو و استریلیزاسیون
  • مقاوم در مقابل خوردگی و زنگ‌زدگی
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • عایق مناسب در هدررفت انرژی
  • مقرون به صرفه بودن در مقایسه با سایر مصالح

علاوه‌بر موارد عنوان شده مزایای منحصر به فرد دیگری نیز وجود دارد که سبب می‌شود تا در ساخت و اجرای انواع سردخانه از پانل‌های ساندویچی استفاده گردد که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است:

 

سبک‌بودن ساندویچ پانل‌ها و حمل‌و‌نقل آسان آن‌ها

یکی از مهم‌ترین مزایای مربوط به این متریال پیش ساخته، وزن اندک آن‌ها می‌باشد که از این نظر در مقایسه با سایر مصالح موجود در بازار برتر است. وزن پانل‌های سردخانه‌ای به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به طول، عرض، ضخامت، دانسیته و... اشاره نمود که انتخاب هر کدام از این موارد در وزن نهایی تاثیر بالایی دارد.

این وزن سبک سبب می‌شود تا حمل و نقل ساندویچ پانل‌های دیواری و سقفی مختص سردخانه آسان‌تر شود. سبک‌وزن بودن ساندویچ پنل سردخانه در نهایت موجب می‌شود تا وزن نهایی سردخانه نیز کاهش چشمگیری داشته باشد. این مورد باعث می‌شود تا برای ساخت انواع سردخانه از پانل‌های گفته شده استفاده گردد تا بتوان از مزیت گفته شده به نفع پروژه بهره برد.

6

 

جایگذاری و نصب سریع پانل سردخانه‌ای

باتوجه‌به وزن سبکی که پانل‌های ساندویچی دارند، نصب آن‌ها نیز با سرعت بالایی انجام می‌گیرد و سرعت به پایان رسیدن پروژه نیز کاهش چشمگیری خواهد یافت. همین موضوع سبب شده تا در ساخت سردخانه‌ها به خصوص در ابعاد بزرگ از ساندویچ پنل سردخانه استفاده گردد تا سرعت اجرا و نصب آن‌ها جهت پوشش جداره‌ها به حداقل رسیده و سردخانه موردنظر با سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

 

تاثیر ابعاد استاندارد و مدولار بودن پنل‌ها در سرعت نصب

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای ساندویچ پنل سردخانه ابعاد استاندارد آن می‌باشد که موجب افزایش سرعت نصب می‌گردد. از آنجا که تمامی مراحل تولید و ساخت این مصالح معمولا در کارخانه انجام می‌شود بهتر است با انتخاب یک شرکت مناسب از استاندارد و مدولار بودن آن‌ها اطمینان حاصل نمود تا در هنگام اجرا هیچ مشکلی در اندازه‌ها به وجود نیاید.

اندازه‌گیری دقیق پانل‌ها نیز توسط متخصصین مربوطه انجام می‌شود تا به شکل درست در کنار هم قرار گیرند و از بروز هرگونه آسیب به مصالح جلوگیری شود. لازم به ذکر است هرچه ابعاد این متریال دقیق‌تر باشد، سرعت نصب ساندویچ پانل سردخانه‌ای نیز بالاتر می‌رود.

 

قیمت ساندویچ پانل سردخانه ماموت

باتوجه‌به بررسی‌هایی که جهت بازدهی و اعلام قیمت مصالح ساختمانی در اجرای انواع سرخانه انجام شده، ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری از هر نظر برتر اعلام شده‌اند. ساندویچ پنل سردخانه‌ای ماموت می‌تواند مصرف انرژی برای سرد نگه داشتن فضای داخلی سردخانه را به میزان قابل چشمگیری کاهش دهد و بهایی که بابت خرید این متریال پیش ساخته صرف می‌گردد را در یک بازه زمانی کوتاه جبران کند.

معمولا قیمت پانل ساندویچی سردخانه به عوامل متعددی بستگی دارد که مهم‌ترین فاکتور در میان آن‌ها ضخامت خواهد بود و قیمت محصول مورد نظر با افزایش ضخامت پانل بیشتر می‌گردد. شما می‌توانید برای استعلام هزینه نهایی سفارش خود با مشاوران شرکت ماموت مشورت کنید که بدین منظور باید با شماره‌های زیر جهت مشورت با کارشناسان مجموعه تماس حاصل نمایید:

021-88109048

021-88109053

 

کلام آخر

با توجه به اینکه زندگی در دنیای امروز نیازمند نگهداری از محصولات مختلف داخل سردخانه می‌باشد، استفاده از متریال ساندویچ پانل سردخانه‌ای نیز کاربرد بالایی در ساخت دیوار و سقف این تجهیزات دارد. این مصالح با به حداقل رساندن تبادل حرارتی بین فضای داخلی و محیط بیرونی سردخانه، علاوه‌بر کاهش هزینه‌های مربوط به انرژی، منافع اقتصادی مربوط به کارفرما را نیز بیشتر می‌کند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد